شکوه پیاده روی اربعین اقتدار مسلمانان را نشان می‌دهد

اقتصاد ایران: کاشمر- رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: شکوه پیاده روی اربعین حسینی اقتدار مسلمانان را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدحسین صداقتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شهادت امام حسین (ع) چشمه جوشانی است که از همان زمان تا کنون مسلمانان جرعه‌ای از معرفت آن را می چشند، اظهار کرد: برگزاری مراسم‌های باشکوه، وقف‌های بسیار برای امام حسین (ع)، روضه خانگی، پذیرایی از جمعیت زیاد و عزاداری‌های بسیار بزرگ خود نشان از عظمت و ارادت مسلمانان به امام حسین (ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر افزود: در ماه محرم و صفر یکی از سنت‌های دیگری که برای امام حسین (ع) مسلمانان اعتقاد خاصی به آن دارند برگزاری مراسم اربعین و پیاده روی اربعین برای ایشان است، که این امر نیز توسط علما و مجتهدین بزرگ راه اندازی و تاکنون ادامه دارد.

وی گفت: گرچه در گذشته مشکلات فراوانی پیش پای زائرین بود. ولی همه عاشقانه این خطرات را با جان می‌خریدند و به زیارت امام حسین (ع) می‌رفتند.

صداقتی اظهار کرد: در دیار ترشیز ماه محرم و صفر شاهد برگزاری مجالس روضه خوانی خانگی، مرثیه‌خوانی در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد هستیم که دهه پایانی ماه صفر این مراسم‌ها مثل دهه اول محرم به اوج خود می‌رسد و با مراسم‌های باشکوه مصیبت‌هایی که به اهل بیت امام حسین (ع) و خانواده‌های شهدای کربلا شده است را یادآور می‌شوند.

پیاده روی حرم تا حرم جاماندگان اربعین در کاشمر

شکوه پیاده روی اربعین اقتدار مسلمانان را نشان می‌دهد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر در ادامه افزود: بیش از ۱۰ سال است در شهر کاشمر طبق سنتی قدیمی در روز اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، ده‌ها هزار نفر از ارادتمندان به ائمه اطهار که نتوانستند به سفر کربلا مشرف و از این برنامه عبادی در طریق نجف به کربلا استفاده کنند با طی کردن مسیر ۵ کیلومتری از امام زاده سیدحمزه (ع) تا امام زاده سید مرتضی (ع) به نیابت از آن سفر شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم کاشمر در این مراسم پرشور است گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مناسب این ایام در مسیر پیاده روی توسط گروه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

صداقتی عنوان کرد: مردم به صورت خودجوش با راه اندازی بیش از ۵۰ موکب در این مسیر از ارادتمندان به امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر گفت: امسال برنامه پیاده روی یک ساعت زودتر و در ساعت ۸ صبح روز اربعین شروع خواهد شد که در این مراسم قرائت زیارت اربعین، سخنرانی و عزاداری، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین از مهم‌ترین برنامه‌های روز اربعین در زیارتگاه امامزاده سیدمرتضی (ع) خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ