معاینه فنی خودروهای فوق‌سنگین (بوژی کش) در کشور اجرایی شد

اقتصاد ایران: معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با ابلاغ دستورالعمل نحوه بازدید و صدور معاینه فنی خودروهای فوق سنگین(بوژی‌کش)، معاینه فنی این خودروها در کشور عملیاتی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای معاینه فنی خودروهای فوق‌سنگین (بوژی کش) در کشور خبر داد و با اشاره به اهمیت بازدید و کنترل فنی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی در جهت ارتقای ایمنی تردد ناوگان در شبکه راه‌های کشور، گفت: این بازدیدها در سه سطح انجام می‌شود که در سطح یک، کنترل از مبدا سفر توسط مدیران فنی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای قبل از صدور سند حمل و انجام سفر صورت می‌گیرد.

شهرکی ثانوی افزود: در کنترل‌های سطح دوم کنترل‌های موردی ناوگان در طول سفر در محل‌هایی که امکان توقف ایمن وسیله نقلیه فراهم باشد، انجام می‌شود و در سطح سوم کنترل‌های دوره‌ای که در بازه‌های زمانی مشخص شده در قانون در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین انجام می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: هدف از تدوین این دستورالعمل انجام معاینه فنی خودروهای سنگین (بوژی کش) در کشور بوده و این دستورالعمل بر مبنای استاندارد ۹۱۸۱ تدوین و برای وسایل‌نقلیه با جرم بیش از ۱۰ تن (استاندارد ملی ۶۹۲۴) را شامل می‌شود.

معاون حمل و نقل با تاکید بر این که در مراحل آزمون این دستورالعمل رعایت بازرسی کلیه موارد بازدید چشمی مندرج در استاندارد ۹۱۸۱ الزامی خواهد بود، افزود: با توجه به ابلاغ ضوابط مذکور از تاریخ ۲۰ مرداد سال‌جاری، مراکز معاینه فنی سنگین استان‌های منتخب امکان انجام فرایند معاینه فنی ناوگان فوق سنگین را دارند.

شهرکی با اعلام این‌که این دستورالعمل براساس ماده ۵۰ دستورالعمل ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی خودرو تهیه و ابلاغ شده است، بیان کرد: در این راستا دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو با همکاری انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل سنگین (بوژی‌داران) از اواخر پاییز سال ۱۴۰۲ دستورالعمل این بخش از ناوگان حمل‌ونقل را تدوین کردند و به همین جهت کارگاه آموزشی برای در اولین همایش ملی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین برگزار و مبانی آن ارائه شد و با تأیید نهایی در ستاد معاینه فنی خودروهای سنگین به مراکز معاینه فنی سنگین در کشور ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین آزمون‌های این فرایند و ارائه آموزش آن برای مدیران فنی و کاربران خط در مراکز معاینه فنی در هفت استان منتخب که دارای شرکت‌های حمل‌ونقل سنگین (بوژی‌داران) و فراوانی صدور اسناد حمل که شامل تهران، هرمزگان، اصفهان، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی‌، قزوین و فارس در فاز اول می‌باشند، صورت گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ