باقری‌معتمد:

تکواندو در المپیک پاریس کار بزرگی کرد

اقتصاد ایران: دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن با بیان اینکه ایران کار بزرگی در پاریس انجام داد گفت: بچه‌های تیم ملی نشان دادند که به خودباوری رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمد باقری‌معتمد در مورد عملکرد درخشان تکواندو در المپیک 2024 اظهار داشت: قبل از المپیک تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شد که من هم با تیم ملی عراق در این رقابت‌ها حضور داشتم. در قهرمانی آسیا، ایران بعد از دو سال عملکرد خوبی داشت و من این موضوع را دیدم. آرین سلیمی در آن مسابقات طلا گرفت و مهران برخورداری به مدال نقره رسید.

وی افزود:  در کنار این دو تکواندوکار به خاطر عملکرد خوب چند بازیکن دیگر دوباره به تیم ملی امیدوار شدم. درست است که بانوان به خصوص ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده در آن مسابقات نتیجه نگرفتند، اما روند  تیم پسران رو به رشد بود. بعد از قهرمانی آسیا کیانی و سلیمی برای ارتقای رنکینگ خود در تورنمنت ترکیه حضور پیدا کردند که سلیمی طلا گرفت و کیانی به نقره رسید و رنکینگ‌شان را ارتقا دادند.

دارنده مدال نقره المپیک 2012 لندن با تاکید بر شرایط خوب روحی و روانی ملی‌پوشان در المپیک گفت: در پاریس بچه‌ها واقعاً از لحاظ روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند و در صحنه‌های آخر بازی را به سود خود تغییر می‌دادند. برای موفقیت در المپیک باید از سطح روانی بالایی برخوردار باشید و خوشبختانه بچه‌ها در این زمینه و بحث فنی عالی بودند.

باقری معتمد در مورد دلایل عملکرد متفاوت تکواندو در المپیک پاریس گفت: برای موفقیت باید عوامل زیادی دست به دست هم بدهند. در دو سال گذشته نتایج تکواندو قابل قبول نبود، اما همیشه گفته بودم که عیار یک تیم در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک مشخص می‌شود. در دو دوره مسابقات جهانی مکزیک و آذربایجان نتایج خوبی نگرفتیم، اما در المپیک نتایج بسیار خوب بود و بچه‌ها نشان دادند که به خودباوری رسیده‌اند.

وی یادآور شد: در آینده نه تنها این دو نفر بلکه چند جوان دیگری که در قهرمانی آسیا دیدم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. برای موفقیت باید عوامل زیادی دست به دست هم بدهند و قطعاً هم فدراسیون و هم کادرفنی در این موفقیت دخیل بودند و خود بچه‌ها هم نقش زیادی داشتند که به خودباوری رسیدند. از طرفی جوایز مدال‌آوران المپیک باعث انگیزه این بچه‌ها شد و همه چیز دست به دست هم داد تا این اتفاق بزرگ توسط تکواندو رقم بخورد.

ملی‌پوش سابق تکواندو در مورد مدال برنز نعمت‌زاده در روز نخست و تاثیر آن روی عملکرد سایر ملی‌پوشان گفت: قبل از المپیک هم اعتقاد داشتم اگر کسی بتواند مدال کسب کند، مبینا نعمت‌زاده خواهد بود. این مدال روی تیم خیلی تاثیر گذاشت و در روزهای آینده نیز کیانی، برخورداری و سلیمی به خودباوری برای کسب مدال رسیدند. مدال نعمت‌زاده 19 ساله تاثیر خودش را روی تیم گذاشت. نعمت‌زاده البته می‌توانست فینالیست شود، اما قسمت نبود. در مبارزه با حریف چینی اشتباه داوری هم صورت گرفت و خواست خدا این بود که نعمت‌زاده به مدال برنز برسد.

«ناهید کیانی در شرایطی بعد از 12 سال به فینال المپیک رسید که آخرین بار شما در المپیک لندن به این مهم رسیده بود.» وی در این باره گفت: خیلی از این اتفاق خوشحال شدم چرا که هر رکوردی یک روز شکسته خواهد شد. پیش‌بینی من یک مدال برنز توسط مبینا نعمت‌زاده در این مسابقات بود، اما بچه‌ها در پاریس بزرگی کردند و در فضای مجازی نیز این موفقیت‌ها را تبریک گفتم. امیدوارم روند موفقیت تکواندو ادامه داشته باشد و باز هم شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

وی تصریح کرد: با نتایج المپیک پاریس دوباره روی تکواندو حساب خواهد شد؛ چرا که ما دو دوره در المپیک نتایج خوبی کسب نکرده بودیم و دوباره تکواندو جایگاه خود را به دست آورد. ما هم به دنبال این اتفاق بودیم و تمام انتقادات به خاطر این بود که تکواندو به جایگاه اصلی‌اش برسد و خدا را برای این اتفاق شاکر هستیم. موفقیت تکواندو برای همه جامعه این رشته از من گرفته تا همه کسانی که مربیگری می‌کنند یا در این رشته فعالیت دارند، خوب شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو عراق  در مورد عملکرد مجید افلاکی با وجودی که در ابتدای انتخابش با توجه به دوری چند ساله او از تکواندو انتقاداتی وجود داشت، گفت: به آقا مجید تبریک می‌گویم. افلاکی مدت زمانی از تکواندو دور بود و بعد از بازگشت به عنوان کمک آقا بیژن (مقانلو) فعالیت کرد تا دوباره به تجربیاتش اضافه شود. افلاکی خودش قهرمان بود و مدتی نیز کمک رضا مهماندوست بود. در دو سال اخیر نتایج تکواندو زیاد خوب نبود و نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و روند نتایج خوب از قهرمانی آسیا سه ماه پیش شروع شد و در المپیک نیز اوج موفقیت بود. مجید افلاکی در دو سالی که بعد از بازگشت به عنوان مربی در کنار تیم ملی بود تجربیات خوبی به دست آورد و توانست بچه‌ها را به خودباوری برساند. خدا را شکر مجید افلاکی از المپیک موفق بیرون آمد و توانست مربی تاریخ‌سازی شود.

باقری‌معتمد در مورد عملکرد درخشان کادرفنی بانوان گفت: مدتی بانوان پشت مدال آقایان پنهان می‌شد، اما در این چند سال زمانی که مهرو کمرانی به عنوان سرمربی حضور داشت و بعد تیم ملی به مینو مداح رسید توانستند بچه‌ها را حفظ کنند و نتایج خوبی به دست بیاورند. در المپیک نتایج بانوان بسیار خوب بود و این موضوع دور از انتظار نبود. برای بانوان یک مدال را کنار گذاشته بودم و خوشبختانه با دو کسب مدال کاری کردند کارستان و به همه کادرفنی تیم ملی تبریک می‌گویم که گل کاشتند.

وی در مورد نقش هادی ساعی در موفقیت ملی‌پوشان گفت: ساعی نقش تاثیرگذاری داشت. در گذشته از ایشان انتقادات فنی و مدیریتی زیادی کردم، اما در المپیک واقعاً ایران تیم بود و همه یکدل بودند. قطعا ساعی نقش مهمی در پیشرفت بچه‌ها حتی از لحاظ روحی داشت و به ایشان نیز تبریک می‌گویم. با هیچ کسی دشمنی و پدرکشتگی ندارم؛ هر زمان و هر دوره‌ای موفقیتی کسب شده تبریک گفتم و هر زمان نتیجه نگرفتند انتقاد کردم.

دارنده یک مدال طلا و نقره جهان در پایان عنوان کرد: امیدوارم با نتایج المپیک پاریس دچار غرور نشویم. این تجربه در تیم ملی ایران اتفاق افتاده و امیدوارم این بار غرور کاذبی نداشته باشیم و همین روند را ادامه دهیم. به این بچه‌ها و جوانان القابی اضافه نکنیم؛ چون در المپیک‌های گذشته این القاب آینده ورزشی بسیاری از بازیکنان را از بین برد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ