آبروی از دست رفته به تکواندو بازگشت/پاسخ منتقدان در میدان داده شد

اقتصاد ایران: کارشناس تکواندو گفت: ترکیب المپیکی در رأس فدراسیون و کادر فنی تیم ملی عملکرد بسیار خوبی داشت که ثبت نتیجه‌ای تاریخی را در پاریس و متعاقب آن بازگشت آبروی از دست رفته ثمره آن بود.

مجتبی نظم ده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موفقیت بزرگ تکواندو ایران در المپیک پاریس گفت: سقوط تکواندو بعد از المپیک ۲۰۰۴ آتن آغاز شد و پس از ۲۰ سال رکورد یک طلا و یک برنز در آن دوره، در پاریس شکسته شد. همان زمان هشدار دادم که اگر به داد تکواندو نرسید و در باد مدال‌های ساعی بخوابید، شک نداشته باشید که این عناوین از دسترس خواهد رفت. متأسفانه کسی توجه‌ای نکرد تا رفته رفته آن شرایط خود نه تنها از دست برود که آبرویی که سال‌ها در تکواندو دنیا به دست آمده بود نیز برود. اهالی ورزش ایران نیز دیدند که آن موفقیت بزرگ تبدیل شد به طلای ساعی در پکن، نقره معتمد در لندن، و حذف نمایندگان ایران در ریو و توکیو، که اگر تغییرات ایجاد نمی‌شد، شاید فاجعه‌ای بزرگ‌تر برای تکواندو ایران رقم می‌خورد.

وی افزود: آنچه عامل موفقیت تیم ملی تکواندو در پکن شد، ترکیب المپیکی‌ها در فدراسیون بود. هادی ساعی به عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایران، اصغر رحیمی با تجربیات گرانبها در مدیریت کاروان‌های المپیکی و مجید افلاکی به عنوان شخصی که در المپیک مبارزه کرده، در کنار تلاش و همت دیگر اعضای کادر فنی و عوامل فدراسیون باعث شد تا مبارزات بسیار جذابی را از نمایندگان کشورمان شاهد باشیم. شجاعت یکی از مشخصات بارز ساعی در زمان مبارزه بود و همین شرایط را در مدیریت هم همراه خود دارد. اعزام چهار تکواندوکار و کسب چهار مدال رنگارنگ افتخار بزرگی برای ورزش ایران به خصوص تکواندو است. معتقدم تکواندو در شرایط فعلی ورزش اول ایران است و آبرویی که از دست رفته بود را ساعی و همکارانش به تکواندو بازگرداند.

مربی و داور بین المللی تکواندو ادامه داد: موردی که پاریس خیلی حائز اهمیت بود و به چشم آمد نمایش فوق العاده تکواندوکاران کشورمان بود. در واقع نه تنها اهالی تکواندو که نگاه فنی به مبارزات داشتند، مردم عزیز ایران نیز از شجاعت و غیرت تکواندوکاران لذت بردند. این نوع پیروزی و کسب مدال دلنشین است. شجاعتی که از کادر فنی سراغ داشتیم به تکواندوکاران نیز منتقل شد تا شاهد نمایشی مقتدرانه از تکواندو ایران باشیم. بدون شک خوشحال‌ترین مردم ایران، در آن زمان خانواده بزرگ تکواندو بود که به فرزندان خود افتخار کردند.

نظم ده افزود: در طول دو سال گذشته هجمه زیادی به تکواندو و فدراسیون وارد شد، اما ساعی و همکارانش به جای ورود به این حواشی، روی برنامه خود متمرکز شد و در میدان عمل به آنها که ناجوانمردانه در پی لطمه زدن به تکواندو بودند پاسخ قاطع و خوبی دادند. از این پس آنها که متوجه اشتباهات خود شدند برای کمک به تکواندو وارد عمل می‌شوند و مغرضان نیز حرفی برای گفتن نخواهند داشت و سکوت اختیار می‌کنند.

وی با بیان اینکه نتایج رقم خورده در پاریس رکوردی تاریخی است، اظهار داشت: تکواندو ایران راه خود را به خوبی پیدا کرده است، مسئولان فدراسیون نیز با آگاهی کامل به موضوع روی موفقیت در المپیک آینده متمرکز می‌شوند تا با کسب سهمیه‌های بیشتر مدال‌های بیشتری نسبت به این دوره کسب کنند. رکوردها شکستنی است و ساعی به مدال‌های این دوره راضی نخواهد شد، چرا که می‌داند ظرفیت تکواندو ایران فراتر از این چهار مدال است.

داور بین المللی تکواندو در پایان گفت: نتایج تکواندو در پاریس انسجام اهالی تکواندو را دو چندان بالا برده است. بیان مشکلات و انتقاد بدون ارائه راه کار از سوی کارشناسان ثمری ندارد. شما توجه کنید همه از رفتن رضا مهماندوست انتقاد می‌کردند، ولی اکنون مربی بزرگی مانند مجید افلاکی داریم. امیدوارم اهالی تکواندو کمک کنند تا فدراسیون با قدرت به راهی که در پیش گرفته، برای کسب افتخارات بیشتر ادامه دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ