نوشیدن مکرر قهوه سلامت قلب را به خطر می اندازد

اقتصاد ایران: یک مطالعه جدید هشدار می دهد که نوشیدن قهوه، کولاهای گازدار یا نوشیدنی های انرژی زا می تواند به مرور زمان باعث آسیب قلبی شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، همه این نوشیدنی‌ها حاوی کافئین هستند و یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز می‌نوشند، بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری قلبی هستند.

به گفته محققان، میزان کافئین روزانه ذکر شده در این مطالعه معادل چهار فنجان قهوه، ۱۰ قوطی نوشابه یا دو نوشیدنی انرژی زا است.

محققان دریافتند مصرف روزانه این مقدار کافئین به طور قابل توجهی ضربان قلب و فشار خون را در طول زمان افزایش می‌دهد.

افرادی که بیشترین میزان نوشیدنی (۶۰۰ میلی گرم در روز) را مصرف کردند، حتی پس از پنج دقیقه استراحت پس از یک آزمایش گام سه دقیقه‌ای، به طور قابل توجهی ضربان قلب و فشار خون شأن افزایش یافت.

دکتر «ننسی کاگاتارا»، سرپرست تیم تحقیق از کالج پزشکی و بیمارستان زیدوس در داهود هند، گفت: «به دلیل تأثیر کافئین بر سیستم عصبی خودمختار، مصرف منظم آن می‌تواند افراد سالم را در معرض خطر فشار خون و سایر حوادث قلبی عروقی قرار دهد. افزایش آگاهی از این خطرات برای بهبود سلامت قلب برای همه ضروری است.»

برای این مطالعه، محققان ۹۲ فرد سالم بین ۱۸ تا ۴۵ سال را انتخاب کردند. از همه شرکت کنندگان در مورد میزان مصرف کافئین آنها سوال شد و برای بررسی سلامت قلب آنها یک آزمایش گام سه دقیقه‌ای انجام شد.

نتایج نشان داد که نزدیک به ۲۰ درصد از شرکت کنندگان روزانه بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین مصرف می‌کردند.

کاگاتارا نتیجه گیری کرد: «مصرف منظم کافئین می‌تواند سیستم پاراسمپاتیک را مختل کند و منجر به افزایش فشار خون و ضربان قلب شود.»

فشار خون بالا با افزایش خطر بیماری قلبی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن کلیوی و زوال عقل مرتبط است. به گفته محققان، این بیماری به مرور زمان قلب را ضعیف می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ