افزایش ۹۳ درصدی مرگ های سرطانی در مردان جهان تا ۲۰۵۰

اقتصاد ایران: تحقیقات جدید پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۵۰، موارد سرطان و مرگ و میر در میان مردان در سطح جهان به ترتیب ۸۴ و ۹۳ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، این مطالعه نشان داد که این افزایش در مردان ۶۵ سال و بالاتر و در کشورها و مناطقی با شاخص توسعه انسانی پایین یا متوسط بیشتر است.

«هابتامو ملی بیزویهو»، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، گفت: «یک همکاری ملی و بین‌المللی، و همچنین یک رویکرد هماهنگ چندبخشی، برای بهبود نتایج کنونی سرطان و معکوس کردن افزایش پیش‌بینی‌شده بار سرطان تا سال ۲۰۵۰ ضروری است.»

بیزویهو در یک نشریه خبری افزود: «اجرا و گسترش پوشش همگانی سلامت و گسترش زیرساخت‌های بهداشتی و ایجاد دانشکده‌های پزشکی با بودجه عمومی و بورسیه‌های تحصیلی برای آموزش کارکنان پزشکی و بهداشت عمومی می‌تواند مراقبت و برابری سرطان را بهبود بخشد».

تیم او با روی آوردن به داده‌های رصدخانه جهانی سرطان، بیش از ۳۰ نوع سرطان مختلف را در ۱۸۵ کشور و منطقه در سراسر جهان تجزیه و تحلیل کرد تا پیش بینی‌های خود را انجام دهد.

در ماه فوریه، سازمان جهانی بهداشت بیش از ۳۵ میلیون مورد جدید سرطان را تا سال ۲۰۵۰ پیش بینی کرد که ۷۷ درصد افزایش نسبت به ۲۰ میلیون مورد تخمینی پیش بینی شده در سال ۲۰۲۲ است. این نظرسنجی هم مردان و هم زنان را در ۱۱۵ کشور مورد بررسی قرار داد.

گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که عوامل متعددی ممکن است به افزایش خطر در آینده دامن بزند، از جمله:

• پیری و رشد جمعیت

• تغییرات در قرارگیری افراد در معرض عوامل خطر محیطی، بویژه آلودگی هوا

• مصرف دخانیات و الکل

• چاقی

در آخرین مطالعه، محققان همچنین به سیگار کشیدن و مصرف الکل به عنوان عوامل خطر قابل تعدیل اشاره کردند که در بین مردان رایج است.

نویسندگان مطالعه اضافه کردند، عوامل دیگری که ممکن است به توضیح اینکه چرا مردان در مقایسه با زنان با نرخ بالاتری از سرطان روبه‌رو هستند، کمک کند، مشارکت کمتر در فعالیت‌های پیشگیری از سرطان و استفاده ناکافی از غربالگری و درمان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ