توسعه ظرفیت‌های گردشگری کلانشهر تبریز

اقتصاد ایران: تبریز-شهردار تبریز گفت: شهرداری و شورای اسلامی از مجموعه‌داران بخش خصوصی در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری این شهر و آذربایجان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار روز سه شنبه در مراسم افتتاح یک مجموعه گردشگری افزود: مجموعه داران با گردآوری آثار قدیمی و تاریخی، اصالت، فرهنگ و تاریخ این خطه و کشور را حفظ وزنده نگه می‌کنند.

وی اظهار کرد: این افراد حلقه رابطی برای آشنایی بخش عمده‌ای از جامعه به خصوص کودکان، نوجوانان و قشر جوان با میراث فرهنگی و تاریخ فراهم می‌کنند و موجب معرفی صحیح تاریخ کشورمان به نسل‌های آینده می‌شوند.

شهردار تبریز گفت: با توجه به تملک و آغاز طراحی باغ‌موزه برق‌لامع و به منظور تسهیل دسترسی و آشنایی مردم با مجموعه‌های تاریخی، نمایشگاه‌های دائمی مجموعه‌داران در این باغ‌موزه برپا می‌شود.

هوشیار، ادامه داد: مجموعه کافه موزه گرامافون متعلق به «رحمان‌زاده» از مجموعه داران تبریز با موضوع تلفن، تلگراف و گرامافون و وسایل ارتباطی در گذشته، بیانگر تاریخ استفاده از این ملزومات ارتباطی در دوره‌های گذشته است.

وی یادآور شد: این کافه موزه در ۲ طبقه با زیربنای ۵۰۰ مترمربع شامل مجموعه‌های فاخر و ارزشمند تلفن‌های آنتیک، گرامافون، ظروف قاجاری، ظروف قدیمی، دوربین‌های عکاسی و نقشه‌برداری چرخ‌های خیاطی و ساعت‌های قدیمی است.

شهردار تبریز با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای نمایش آثار مجموعه‌داران در باغ‌موزه برق لامع گفت: به منظور تسهیل دسترسی اقشار مختلف جامعه به ظرفیت‌های مجموعه‌داران تبریزی، شهرداری تبریز آماده دریافت پیشنهادات این افراد برای برپایی نمایشگاه‌های دائمی در مجموعه‌های تحت پوشش خود است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ