ایروان: روسیه از خرابکاری در پروژه صلح قفقاز خودداری کند

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه روسیه که گفته بود ایروان در مسیر توافقنامه سنگ اندازی می‌کند، اعلام کرد: این اظهارات، تعامل سازنده فدراسیون روسیه در روند عادی سازی روابط بین ارمنستان و آذربایجان را زیر سوال می‌برد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آنی بادالیان سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان امروز سه شنبه در بیانیه ای با اشاره به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر سنگ اندازی ارمنستان در مسیر توافق سه جانه اظهار داشت: ادعای وزیر خارجه روسیه مبنی بر اینکه ارمنستان توافقنامه رفع انسداد ارتباطات از طریق منطقه سیونیک را خراب می کند، تعامل سازنده فدراسیون روسیه در روند عادی سازی روابط بین ارمنستان و آذربایجان را زیر سوال می برد.

وی افزود: اظهارات نادرست، آشکارا مغرضانه و اغلب غیرمحترمانه مقامات مختلف وزارت خارجه روسیه در مورد ارمنستان، متأسفانه جدید نیست و اگر متوجه شده باشید، مدتی است که حتی به آنها واکنش نشان نداده ایم. اما باید بگوییم که اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه روسیه نه تنها موجب تاسف است، بلکه تعامل سازنده فدراسیون روسیه در روند عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان را زیر سوال می برد.

سخنگو ادامه داد: وزیر امور خارجه کشوری که زمانی ماموریت میانجی را برعهده گرفت، بیانیه 9 نوامبر 2020 را امضا کرد و یک گروه حافظ صلح را بر اساس آن در منطقه مستقر کرد، نمی تواند متوجه شود که یک بند کلیدی از آن بیانیه وجود ندارد که علیرغم امضای روسیه ذیل سند و مشارکت و مسئولیت آن در فرآیندهای پیش بینی شده در آن، به طور غیرقابل برگشت نقض نشده است.

بادالیان افزود: لازم می دانیم، تاکید کنیم که پروژه "چهارراه صلح" ارائه شده توسط دولت جمهوری ارمنستان در حال حاضر به طور گسترده در بین جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است. ما از همکاران خود در وزارت خارجه روسیه می خواهیم که از خرابکاری از طریق اظهارات مغرضانه در پروژه صلح در قفقاز خودداری کنند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، دولت ارمنستان بارها بر تعهد خود به دستور کار صلح تاکید کرده و به تکرار آن ادامه می دهد و سهم خود را برای اجرای موفقیت آمیز آن انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ