خشم شدید حماس از اظهارات جانبدارانه بایدن از رژیم صهیونیستی

اقتصاد ایران: حماس به شدت از اظهارات جانبدارانه رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و آنرا به مثابه چراغ سبزی به صهیونیستها برای ارتکاب جنایات بیشتر در غزه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در خصوص اینکه این جنبش از توافق آتش‌بس در غزه عقب‌نشینی کرده، آن هم چند ساعت بعد از اینکه آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور از حماس درخواست کرد که با طرح اخیر موافقت کند، را مایه تعجب دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

حماس در بیانیه خود آورده است: اظهارات بایدن ادعاهایی گمراه کننده است و به هیچ وجه بازتاب دهنده موضع حقیقی حماس که بر توقف جنگ علیه غزه اصرار دارد، نیست. این اظهارات در راستای جانبداری کامل آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی و شراکت کامل با آن در جنگ و نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه و تلاش برای نابودی آرمان ملی آن‌ها بیان می‌شود.

در بیانیه حماس آمده است: ما این اظهارات را چراغ سبز دوباره آمریکا به کابینه تندرو صهیونیست‌ها جهت ارتکاب جنایات بیشتر علیه غیرنظامیان فلسطینی می‌دانیم. آنچه اخیراً به حماس ارائه شده، در حقیقت توطئه علیه آن چیزی است که در دوم جولای بر اساس طرح اعلام شده توسط بایدن در ۳۱ می و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت در ۱۱ ژوئن بدست آمده است که این به معنی پذیرش کامل شروط جدید نتانیاهوی تروریست و طرح‌ها و برنامه‌های جنایتکارانه او علیه نوار غزه است.

حماس بیان کرد: میانجی گران قطری و مصری که حماس به شیوه‌ای مثبت و با مسئولیت‌پذیری عالی در تمامی دورهای مذاکرات قبلی عمل کرده و اینکه نتانیاهو همواره مانع رسیدن به توافق شده و شروط و خواسته‌های جدیدی را مطرح کرده است. بار دیگر پایبندی خود را به آنچه در دوم جولای همراه با میانجی‌ها در رابطه با طرح بایدن و قطعنامه شورای امنیت با آن موافقت کرده بودیم، اعلام می‌کنیم و از طرف‌های میانجی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود عمل کرده و رژیم اشغالگر را به پذیرش آن ملزم نمایند.

این جنبش در پایان اعلام کرد: از دولت آمریکا می‌خواهیم سیاست جانبداری کورکورانه از جنایتکاران جنگی صهیونیست را کنار گذاشته و به حمایت سیاسی و نظامی از نسل‌کشی ارتش فاشیست و جنایتکار صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه پایان دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ