ورود بیمار مبتلا به آبله میمونی به ایران تکذیب شد

اقتصاد ایران: دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان، ورود بیمار و زائر مبتلا به آبله میمونی به کشور از مرزهای جنوب شرقی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عبدالرزاق نژاد گفت: از روز گذشته برخی اخبار مبنی بر ورود زائران پاکستانی مبتلا به ویروس آبله میمونی در فضای مجازی منتشر شد که صحت نداشته و تنها سه نفر مشکوک به این بیماری بوده اند که در ورودی مرز توسط همکاران ما شناسایی و اجازه تردد به داخل کشور به آنها داده نشد.

وی ادامه داد: از این سه نفر و برخی از همراهان آنها تست‌های لازم گرفته و در آزمایشگاه مرجع سلامت آزمایش‌های لازم انجام و سپس توسط متخصصین عفونی نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

به گفته عبدالرزاق نژاد، پس از بررسی‌های دقیق علمی و آزمایشگاهی خوشبختانه ابتلای این زوار به آبله میمونی مورد تأیید قرار نگرفت و جای نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این اطمینان را به شهروندان هم استانی و مردم عزیز ایران اسلامی می‌دهیم که سربازان سفیدپوش و همیشه بیدار نظام سلامت در استان سیستان و بلوچستان همواره هوشیار و آماده هستند و در مورد سلامت عمومی جامعه هیچ‌گونه مماشاتی نخواهند داشت.

عبدالرزاق نژاد خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان همجوار است که در طول سال به ویژه در ایام اربعین پذیرای زائرانی است که از طریق سیستان و بلوچستان به کشور سفر کرده و عازم عتبات عالیات می‌شوند.

وی افزود: با توجه به ورود تعداد قابل توجه زائر و مسافر از این کشور که به لحاظ بهداشت و درمان دارای مخاطرات جدی است، نقش نظام سلامت استان بسیار پررنگ است، چراکه در صورت ورود حتی یک نفر با علائم ویروس و بیماری‌های مسری می‌تواند خطرات جدی برای شهروندان کل کشور را به همراه داشته باشد.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به رغم تمامی این حساسیت‌ها، خوشبختانه کادر درمان در استان سیستان و بلوچستان همواره یک گام جلوتر بوده و در تمامی ساعات بیدار و هوشیار بوده و سنگر سلامت کشور را حفظ کرده و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود افراد مشکوک به بیماری‌های مسری به کشور را نخواهند داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ