راهکارهایی برای مواجهه با اختلال خوردن

اقتصاد ایران: افراد مبتلا به این اختلال، کنترل خود روی نحوه خوردن و عادات غذایی را از دست می‌دهند. در این اختلال، افراد یا پرخوری می‌کنند و چاق می‌شوند یا به خودشان گرسنگی می‌دهند و از ترس بالا رفتن وزن، هیچ غذایی مصرف نمی‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، اختلال خوردن نشانه‌ای از وجود یک بیماری جدی است بنابراین در صورت مشاهده و بروز علائم پرخوری یا بی‌اشتهایی افراط‌گونه، لازم است اقدامات لازم در جهت درمان و رفع آن انجام شود.

افراد مبتلا به این اختلال، کنترل خود روی نحوه خوردن و عادات غذایی را از دست می‌دهند. در این اختلال، افراد یا پرخوری می‌کنند و چاق می‌شوند یا به خودشان گرسنگی می‌دهند و از ترس بالا رفتن وزن، هیچ غذایی مصرف نمی‌کنند و وسواس شدیدی نسبت به وزن و شکل اندام‌شان دارند؛ از این‌رو تمام تمرکز خود را روی وضعیت اندام‌شان می‌گذارند. در نتیجه صدمات جبران‌ناپذیری به سلامت جسمی و روانی خود وارد می‌کنند که گاهی ممکن است منجر به مرگ افراد شود. شرایط محیطی، ویژگی‌های ژنتیکی، سلامت روانی و بایدها و نبایدهای اجتماعی ازجمله عوامل موثر در ایجاد این اختلال است.

تغذیه مناسب، به تعادل رساندن فعالیت بدنی و ورزش و پرهیز از رفتارهای غیرمعمول مثل تخلیه معده و مشاوره تغذیه مناسب ازجمله راهکارهای اولیه جهت درمان اختلال خوردن است. لازم است آموزش‌های لازم در به‌کارگیری عادت‌های مفید غذایی داده شود تا در زندگی روزمره فرد به‌کار گرفته شود. با حمایت روحی و روانی مناسب به این افراد کمک کنید تا به زندگی عادی و روزمره خود بازگردند و از زندگی باکیفیت‌تری برخوردار شوند.

جلوگیری از بروز مشکلات جسمی مانند بیماری‌های قلبی وکلیوی،رفع مشکلات رشد،تعامل و برقراری ارتباط بادیگران، درمان افسردگی و... ازمهم‌ترین اهداف ماست. درصورت مشاهده علائمی مانند غش کردن وازحال رفتن، ضعف،سرگیجه، احساس خستگی شدید، تاخیر در نشانه‌های بلوغ درنوجوانان، بی‌حسی دست و پاها و عدم تمرکز، فرد مورد نظر را سریعا به مراکز درمانی ارجاع دهید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ