جهان پزشکی به درمان بیماری‌های قلبی در ایران افتخار می کند

اقتصاد ایران: رییس و دبیر بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، ضمن تشریح برنامه ها و اهداف کنگره پیش رو، به وضعیت تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی در کشور اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود قاسمی، روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، گفت: درمان بیماری‌های دریچه قلب، در کشور پیشرفت‌های شگرفی صورت گرفته و با کشورهای پیشرفته دنیا مطابقت دارد.

رئیس کنگره افزود: در ترمیم دریچه قلب حدود ۳۰ سال قبل جزو اولین کشورهایی بودیم که این کار را در دنیا شروع کردیم.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضر تکنولوژی داریم که بدون بخیه روی پوست، از طریق شریان‌ها وارد قلب می‌شویم و دریچه قلب را قرار می‌دهیم.

وی افزود: بیماری داشته ایم که در یک زمان دو دریچه قلب او خراب شده که با هم تعویض دریچه را انجام دادیم و ۴۸ ساعت بعد، از بیمارستان مرخص شده است.

قاسمی گفت: تعویض دریچه قلب یک زمانی رؤیا بود، اما امروز این کار بدون جراحی باز در کشور انجام می‌شود و جهان پزشکی به ما افتخار می‌کند.

وی افزود: نقش اکوکاردیوگرافی نیز فوق العاده است و همکاران ما با تکنیک‌هایی نسبت به ترمیم دریچه قلب اقدام می‌کنند.

قاسمی با اشاره به مقوله هوش مصنوعی در پزشکی، گفت: قسمت بسیار محسوسی از برنامه‌های کنگره را به نقش هوش مصنوعی در بیماری‌های قلبی اختصاص داده ایم.

وی افزود: در بحث استفاده از باطری قلب یا همان پیس میکرها، صرفه اقتصادی ندارد که همه کشورها سازنده آن باشند.

قاسمی گفت: در حال حاضر روش‌هایی برای رفع نواقص مادرزادی بیماری قلبی، در کشور انجام می‌دهیم که در نوع خود قابل توجه است.

وی در ادامه به برگزاری بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق اشاره کرد و افزود: شعار کنگره امسال، تپش قلب با عشق و سلامتی است.

رئیس کنگره گفت: در چهار روز برگزاری کنگره، حدود ۵ هزار شرکت کننده خواهیم داشت که ۲۶۶ استاد، محقق، متخصص و…، به عنوان سخنران حاضر خواهند بود. البته تعداد سخنرانی‌ها ۵۹۲ سخنرانی خواهیم داشت بدین معنی که بعضی از سخنرانان ما چند سخنرانی انجام خواهند داد.

وی افزود: همچنین، ۷۲ پنل داریم که برای شرکت کنندگان در کنگره پیش بینی شده است. ضمن اینکه بیش از ۱۰۰ مقاله برای کنگره پذیرفته شده است که در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

قاسمی همچنین به آمارهایی در زمینه بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد و گفت: در رتبه بندی ایران در حوزه (منا) وضعیت بهتری داریم و پیشرو هستیم. در جهان، کشورهای آلمان، ژاپن و آمریکا قرار دارند و ایران بالاتر از میانه جهان قرار دارد.

وی افزود: ایران در حوزه نیروی انسانی، امکانات پزشکی، و تحقیقات، اگر به شرایط بهتری برسد؛ می‌تواند در رتبه‌های بالای جهان قرار بگیرد.

قاسمی درباره درمان بیماران قلبی از کشورهای دیگر در ایران، گفت: بیماران قلبی اغلب از کشورهای همسایه می آیند و این موضوع یک رسم معمول است و البته ایرانی‌های مقیم خارج از کشور نیز برای درمان بیماری‌های قلبی به ایران می آیند.

در ادامه نشست خبری، مسعود اسلامی دبیر علمی کنگره و هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: تلاش کرده ایم از همکاران سایر استان‌ها و شهرستان‌ها دعوت بیشتری برای حضور در کنگره به عمل آوریم.

وی افزود: سخنرانانی از ترکیه، آلمان و آمریکا در کنگره امسال خواهیم داشت.

اسلامی در ادامه ادامه عمل کار گذاشتن باطری قلب در بدن بیمار اشاره کرد و افزود: باطری‌های نسل جدید، بدون سیم بوده و طول عمر آنها ۱۰ تا ۲۳ سال است.

وی گفت: این تکنولوژی فوق العاده جدید است که در ایران پوشش بیمه‌ای داده می‌شود. زیرا، هزینه آن ۱۰ هزار یورو قیمت دارد.

اسلامی افزود: این تکنولوژی محصول آمریکا است که تلاش کردیم وارد ایران شود و سرانجام موفق شدیم.

وی گفت: امروز یک بیمار قلبی در بیمارستان امام خمینی (ره) عمل باطری قلب انجام داد که آقای حدوداً ۷۰ ساله است.

مژده مزیدی دبیر اجرایی کنگره نیز گفت: بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، از ۲۷ الی ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: جدیدترین یافته‌های تشخیصی، پیشگیری و درمانی در زمینه قلب و عروق و نیز نقش هوش مصنوعی در درمان بیماری‌های قلبی، در کنگره تازه‌های قلب و عروق ارائه خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ