سارقان مسلح تهران قبل از دزدی گل می‌کشیدند

اقتصاد ایران: سارقان مسلح که با حمله به خانه‌های مردم در استان‌های تهران و البرز با حبس و تهدید صاحبخانه اموال‌شان را به سرقت می‌بردند صبح دیروز در اداره پلیس آگاهی پایتخت جزئیات جرایم خود را تشریح کردند.

رکنا: سارقان مسلح که با حمله به خانه‌های مردم در استان‌های تهران و البرز با حبس و تهدید صاحبخانه اموال‌شان را به سرقت می‌بردند صبح دیروز در اداره پلیس آگاهی پایتخت جزئیات جرایم خود را تشریح کردند.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ‌ صبح دیروز در جمع خبرنگاران از دستگیری 6 سارق مسلح خبر داد و گفت: مردم باید مطمئن باشند که پلیس نسبت به جرایم بی‌تفاوت نیست. از چندی قبل سرقت‌های مسلحانه‌ای در مناطق غرب و شرق تهران رخ داد که سارقان با به صدا درآوردن زنگ منازل و باز کردن درها، در حالی که صاحبخانه‌ها حضور داشتند با ایجاد رعب و وحشت ، شکستن وسایل خانه وتهدید افراد با اسلحه، اقدام به سرقت می‌کردند. انتشار فیلم این سرقت‌ها باعث ایجاد رعب و وحشت شد که پلیس بلافاصله اقدامات میدانی خود را تشدید و پیگیری‌های لازم را آغاز کرد.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندانی که در این حوادث مورد تعرض قرار گرفته‌اند، تأکید کرد: پیچیدگی این اقدامات و فعالیت سارقان در چندین استان مختلف باعث تأخیر در شناسایی و دستگیری آنها شد. با این حال، اعضای این باند از چهار استان مختلف جمع‌آوری شدند. این باند سازمان‌یافته بوده و هر یک از اعضا تخصص‌هایی برای ارتکاب جرم داشتند، از جمله جعل پلاک خودرو و شناسایی منازل که بی‌تردید مجازات بسیار سنگینی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد تا عبرتی برای سایر مجرمین باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین گفت: در این باند ۶ نفر دستگیر شدند که پنج نفر به صورت مستقیم در سرقت‌ها شرکت داشتند. همچنین، یک یا دو نفر دیگر برای پنهان شدن از دید پلیس به آنها کمک می‌کردند. نفر آخر این باند هنوز پنهان شده که بزودی دستگیر می‌شود. این باند تاکنون در سه استان مختلف بیش از ۱۰ شاکی دارد.

کاهش آمار سرقت در تهران

سردار محمدیان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون سرقت‌ها در تهران ۱۸ درصد کاهش یافته است گفت: سرقت‌های به عنف ۲۹ درصد و سرقت‌های مسلحانه نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است. اگرچه اقدامات گروه‌های خاص موجب شد که نتوانیم به کاهش ۵۰ درصدی سرقت‌های مسلحانه برسیم، اما در مجموع تماس‌های مرتبط با سرقت ۱۲ درصد کاهش داشته که این نشان‌دهنده کاهش سرقت است.

 وی در زمینه سرقت خودرو و موتورسیکلت نیز گفت: سرقت خودرو ۹ درصد و سرقت موتورسیکلت ۲۳ درصد کاهش یافته است. معمولاً از خودروها و موتورسیکلت‌های سرقتی برای انجام جرایم دیگر استفاده می‌شود و مردم نیز بلافاصله شکایت خود را مطرح می‌کنند. همچنین بازدیدهای میدانی و صحت‌سنجی اقدامات پلیس منجر به بازگشت حجم زیادی از اموال سرقتی به صاحبان آنها شده است. حتی برخی از اموال سرقتی که از مرزها کشف شده‌اند، به صاحبان آنها بازگردانده شده‌اند.

سردار محمدیان به نگرانی برخی مالباختگان که اموال‌شان هنوز پیدا نشده، اشاره و تأکید کرد: شناسایی مالخران و بازگرداندن اموال به صاحبانشان پس از دستگیری سارقان، اولویت پلیس است.

وی همچنین درباره بازداشت مجرمان سابقه‌دار، گفت: در گذشته ۵۰ درصد افراد دستگیر شده سابقه‌دار بودند، اما امروزه به دلیل کنترل‌های پلیس و استفاده از پابندهای الکترونیکی، تعداد مجرمان سابقه‌دار کاهش یافته است. همچنین تولید، خرید و فروش و حمل سلاح سرد ممنوع است و مجازات دارد. تعداد زیادی از این ابزارها در تهران از مغازه‌ها جمع‌آوری شده و این اقدامات باعث کاهش جرایم مرتبط می‌شود.

اتباع غیرمجاز به مرزها هدایت می‌شوند

 وی همچنین درباره وضعیت اتباع بیگانه در کشور اظهار داشت: اتباع بیگانه‌ای که در داخل کشورهستند باید مجوز داشته باشند و در صورت نداشتن مجوز، کسانی که آنها را به کار می‌گیرند باید پاسخگو باشند. به کارگیری این افراد هم تخلف است و توسط اداره کار و امور اجتماعی پیگیری می‌شود. همچنین تمهیــــداتی اندیشیده شده تا این افراد به مرزها هدایت و از کشور خارج شوند.

دردسر انتشار فیلم سرقت موبایل برای پلیس

رئیس پلیس پایتخت در واکنش به وایرال شدن کلیپ‌های سرقت موبایل در شبکه‌های مجازی، گفت: سارقان ۲ گروه هستند که اقدامات شناسایی آنها انجام شده اما انتشار این فیلم‌های سرقت کار ما را سخت کرد.

قبل از سرقت گل می‌کشیدیم

یکی از متهمان که با کلاشینکف وارد خانه‌ها می‌شد گفت: همه اعضای باند با هم نسبت فامیلی داریم با خودروهایی که پلاک هایش را در هر سرقت تغییر می‌دادیم و پلاک‌ها جعلی بود به سرقت می‌رفتیم یک نفر در خودرو می‌ماند و ما یا با کلید یا با کارت یا زدن زنگ خانه‌ها وارد می‌شدیم. ساکنان را با اسلحه تهدید کرده و در یک اتاق حبس می‌کردیم و پول و طلا و هر وسیله باارزشی را می‌دزدیدیم. در هر سرقت حدود یک ربع تا نیم ساعت در خانه‌ها بودیم و بعد فرار می‌کردیم.

متهم که سابقه‌دار است گفت: قبل از سرقت‌ها مواد مخدر مثل گل می‌کشیدیم وقتی فیلم ما در فضای مجازی پخش شد مدتی سرقت‌ها را متوقف کردیم و بعد به مشهد رفتیم در آنجا هم چند سرقت مرتکب شدیم و به هشتگرد برگشتیم. بعد از سرقت هم اموال مسروقه را در یک خانه ویلایی در هشتگرد مخفی کرده بودیم اما پلیس ما را دستگیر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ