خیرین در جریان روند کار قرار می‌گیرند

اقتصاد ایران: یکی از ضرورت‌های فعالیت در خیریه‌ها اطلاع‌رسانی به خیرین است تا با اطلاع از نتایج فعالیت‌هایی که بانی آن بوده‌اند، به فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ یکی از ضرورت‌های فعالیت در خیریه‌ها اطلاع‌رسانی به خیرین است تا با اطلاع از نتایج فعالیت‌هایی که بانی آن بوده‌اند، به فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.

محمد علی زارعان پنجاه ساله کارشناس ارشد منابع انسانی و مسؤول «خیریه حضرت جواد الائمه» شهر برخوار اصفهان است. او تقریباً از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. پیش از آن هم به صورت محدود و غیر رسمی در این حوزه فعال بوده است و پس از اخذ مجوز از فرمانداری فعالیتش رسمی شد.

این خیریه در چند حوزه به نیازمندان کمک می‌کند. برخی کمک‌های آن‌ها به صورت موردی است و برخی دیگر به صورت ثابت و منظم انجام می‌شود که شامل تأمین پوشاک نوروز و بسته‌های معیشتی در ماه رمضان و سال جدید و تهیه ملزومات مدرسه در زمان بازگشایی مدارس است.

آن‌ها صد و پانزده مددجوی ثابت دارند و نیازمندان را با معرفی‌نامه به نانوایی‌ها معرفی می‌کنند تا به صورت رایگان نان تهیه کنند. برای تأمین هزینه‌های خیریه با تبلیغ میان اهالی محل آن‌ها را به این امر خداپسندانه دعوت می‌کنند. سپس قلک‌هایی تهیه کردند تا صدقات مردم به صورت ماهانه جمع‌آوری شود و در مناسبت‌های مختلف نیز پویش‌هایی برای جمع‌آوری کمک توسط خیرین برگزار می‌کنند.

برای گزارش به خیرین هم دو شیوه مجازی و سنتی در پیش گرفته می‌شود. دو کانال در فضای مجازی دارند که یکی از کانال‌ها به اطلاع‌رسانی در خصوص شهر اختصاص دارد و دیگری هم کانال اختصاصی خیریه است. همچنین با چاپ بنر و تراکت و نصب و توزیع آن‌ها در مغازه‌ها و معابر شهر در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های‌شان اطلاع‌رسانی می‌کنند.

خیرین بیشتر از اهالی بومی هستند. اشخاصی هم از خارج شهر به آن‌ها کمک می‌کنند که قبلاً همشهری و هم‌محله‌ای آنها بوده‌اند یا با مراجعه به خیریه و معرفی فعالیت‌ها علاقه‌مند به همکاری شده‌اند. یکی از ضرورت‌های فعالیت در خیریه‌ها اطلاع‌رسانی به خیرین است. تا با اطلاع از نتایج فعالیت‌هایی که بانی آن بوده‌اند به فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.

خیریه پیش از این در کنار مسجد محل‌شان بود. دو باب مغازه وجود داشت که فردی خیر آن‌ها را به خیریه تحویل داده بود و در آنجا مستقر شده بودند. اما در حال حاضر محل استقرارشان مغازه‌های متعلق به مسجد است که البته اجاره آن نیز پرداخت می‌شود.

آن‌ها همچنین در حوزه اشتغال‌زایی با بسیج و کمیته امداد در موضوع نهضت روشنایی همکاری دارند و حدود سی و پنج نفر را هم در حوزه قالی‌بافی به کار مشغول کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ