روایت مربی ساروی از تشویق یکصدای الکسانیان و نشنیدن هادی

اقتصاد ایران: مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس سالن یکصدا آرتور الکسانیان را تشویق می‌کرده است.

- اخبار ورزشی -

حسن حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره شاگردش محمدهادی ساروی که امسال توانست مدال طلای المپیک را به دست آورد، اظهار داشت: روزی که مادر هادی این بچه را به سالن کشتی آورد را خوب به یاد دارم. شرایط زندگی آنها و اینکه چند سال قبلش پدرش را از دست داده بود، می‌دانستم چون در یک محله بودیم. هادی 10-12 سالش بود. به مادرش گفتم یک قهرمان جهان و المپیک تحویلت می‌دهم. او بچه بااستعدادی بود، هر بار شکست خورد دوباره محکم‌تر از قبل بلند شد تا اینکه قهرمان جوانان جهان شد. همان وقت ما به منطقه دارکلا رفتیم که در مراسم جشن مدال هادی باشم، همان جا گفتم او قهرمان چند دوره جهان و صاحب طلای المپیک پاریس خواهد شد. چند روز قبل وقتی دوباره به این منطقه رفتیم، گفتم این هم طلای پاریس.

این مربی سازنده آملی که قبلا با قاسم رضایی هم مدال طلای المپیک را تجربه کرده بود، گفت: آقایان قاسم را تحویل نمی‌گرفتند. یک سال مانده بود به المپیک، به او گفتم طلای لندن در گردنت هست، همه می‌خندیدند. می‌خواستیم برویم آذربایجان و عراق و بعد هم آن مسائل پیش آمد و قاسم رضایی به المپیک رفت و طلا را گرفت. در مورد هادی هم از همان اول مطمئن بودم این بچه آینده خوبی دارد. تازه 7 ماه بود کشتی را شروع کرده بود که یک مدال گرفت. بعد او را به مسابقات استانی بردم و مدال گرفت. به رئیس هیئت شهرستان گفتم روزی قهرمان جهان و المپیک می‌شود، برایش جایزه بگیرید که یادم هست یک کفش و لباس برایش گرفتند.

عضو کادرفنی تیم ملی فرنگی ادامه داد: این دومین طلای المپیک ما بود. نمی‌دانم چرا جو سالن اینقدر به سود کشتی‌گیر ارمنی بود و آنها همه یکصدا آرتور الکسانیان را صدا می‌زدند. وقتی هادی خواست روی تشک برود، به او گفتم خیلی قرص و محکم باش و هیچ صدایی را نمی‌شنوی غیر از صدای من که کار نیمه تمام را با هم تمام کنیم و با طلای المپیک به ایران برویم. قبلا هم گفته‌ام، برای اینکه این بچه حقش را بگیرد، 10 شب موبایلش را می‌گرفتم. هر شب در مورد کشتی‌های مهمش و کشتی با آرتور الکسانیان حرف می‌زدیم. هادی منظم‌ترین کشتی‎‌گیر اردو بود. در صربستان هم حقش بود طلا بگیرد، کشتی از دستش در رفت وگرنه نمی‌باخت. قول می‌دهم هادی باز هم این مدال را تکرار کند.

حسین‌زاده در رابطه با اعتراض شدید ارمنی‌ها به داوری فینال 97 کیلوگرم تصریح کرد: به آنها خیلی فشار آمد که طلا نگرفتند. روی طلای صددرصدی الکسانیان حساب کرده بودند.

این مربی باسابقه و سازنده خاطرنشان کرد: خدا مزد زحمات 30 ساله‌ام را به من داد. هادی خیلی آماده بود. جا دارد از فدراسیون کشتی بابت امکاناتی که در اختیار تیم‌های ملی قرار داد تشکر کنم. حسن رنگرز خیلی تحت فشار بود و زیاد حرف شنید. 10 سال پیش به او گفته بودم دوره کشتی‌گیری‌ات محمد بنا حقت را خورد، ولی قول می‌دهم تو رکورد المپیک او را می‌شکنی. دیدید که تیم ما در این المپیک 4 مدال گرفت. ما یک تیم همدل بودیم. هم کادرفنی و هم بچه‌ها. فرقی نمی‌کرد من مربی چه کسی هستم، همه به هم کمک می‌کردیم. نتیجه این تلاش و همدلی شد دو طلا، یک نقره و یک برنز.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ