سنگ اندازی نتانیاهو ادامه دارد/طرح آمریکاباشروط نتانیاهو همسو است

اقتصاد ایران: حماس در بیانیه‌ای خواستار اجرای طرح پیشنهادی پیشین بایدن شد و اعلام کرد که پیشنهادهای جدید در مذاکرات صرفا خواسته‌های نتانیاهو را تامین کرده که هدف آن شکست مذاکرات و ادامه جنگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش سیاسی حماس در آستانه برگزاری دور جدیدی از مذاکرات آتش بس در قاهره بیانیه جدیدی صادر کرد.

شبکه خبری الجزیره قطر دوشنبه شب گزارش داد که در بیانیه حماس آمده است که پیشنهادهای جدید مطرح شده در مذاکرات اخیر آتش بس به خواسته‌ها و شروط بنیامین نتانیاهو توجه شده که در راستای شکست تلاش میانجیگران و طولانی کردن جنگ است.

حماس ادامه داد که پیشنهادات گنجانده شده در مذاکرات جاری آتش بس در راستای اهداف نتانیاهو است، زیرا وی مخالف آتش بس دائمی، عقب نشینی ارتش از غزه و اصرار بر ادامه حضور نظامی نظامیان در محور نتساریم، گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا است.

این بیانیه می‌افزاید: ما به پیشنهاد دو ژوئیه مبنی بر طرح پیشنهادی بایدن و قرار صادره از شورای امنیت پایبند هستیم.

از میانجیگران می‌خواهیم به وظایف خود عمل کنند و اشغالگران را برای آنچه پیشتر توافق شده ملزم کنند.

حمدان: ما با طرح بایدن موافقت کردیم، اما نتانیاهو مانع رسیدن به توافق می‌شود

از سوی دیگر، اسامه حمدان، نماینده جنبش حماس در لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که ما چیزی جز اجرای طرح پیشنهادی بایدن نمی‌خواهیم.

وی افزود: اسرائیلی‌ها از برخی مسائلی که در طرح بایدن ذکر شده بود، عقب‌نشینی کردند.

حمدان تصریح کرد که اظهارات نتانیاهو در مورد موافقت با طرح به روز شده یعنی اینکه دولت آمریکا در متقاعد کردن او به پذیرش توافق ناموفق بوده است.

وی ادامه داد که همه کاری که آمریکا انجام می‌دهد، خرید زمان بیشتر برای ادامه نسل‌کشی در غزه است.

حمدان تصریح کرد که ما دقیقاً از طرح پیشنهادی به روز شده اطلاعی نداریم اما هیئت اسرائیلی که به دوحه آمده بود، شروطی را مطرح کرده که با طرح پیشنهادی در تناقض است.

وی گفت هر توافقی باید متضمن ۵ مسئله اساسی باشد از جمله توقف جنگ، خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و بازسازی این باریکه.

حمدان تاکید کرد که میانجی‌ها به بلینکن ابلاغ خواهند کرد که حماس به تعهدات خود و آنچه در دوم جولای با آن موافقت کرده بود، پایبند است.

این رهبر حماس افزود ما همچنان به تعهدات خود پایبند هستیم و آماده اجرای فوری آن هستیم و کسی که بر سر راه تلاش‌ها برای رسیدن به توافق مانع تراشی می‌کند، نتانیاهو است.

گفتنی است که نشست میانجیگران برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه از طریق دستیابی به توافق برای آتش بس و تبادل اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس روز جمعه در دوحه قطر برگزار شد و کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده‌ای شرکت کردند و این گفت‌وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

به رغم اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشته است. جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه نتانیاهو برای تن دادن به پیشنهاد قبلی مورد توافق تاکید دارد. با این حال، قرار است دور جدیدی از مذاکرات در قاهره برگزار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ