رسانه عبری: نگرانی از تکرار انتفاضه دوم بالا گرفته است

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان اعلام کرد تل‌آویو نگران بازگشت عملیات شهادت طلبانه در کرانه باختری است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، در حالی که رسانه‌های عبری زبان شامگاه دوشنبه جزئیات جدیدی از انفجار دیشب در تل‌آویو دادند، یک رسانه عبری زبان تاکید کرد، در تل‌آویو این نگرانی وجود دارد که اسرائیل مجددا با موجی از عملیات شهادت طلبانه مواجه شود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، عملیات تل‌آویو ما را به یاد روزهای اوج انتفاضه دوم می‌اندازد.

این رسانه در ادامه نوشت: مدت‌های مدیدی است که ارتش و شهرک نشینان با چالش بمب‌های کنار جاده‌ای و تله‌های انفجاری در کرانه باختری مواجه است اما ورود این مواد به داخل (مناطق اشغالی سال 1948) ما را به یاد خطرناک‌‌ترین شرایطی می‌اندازد که در انتفاضه دوم با آن روبرو شده بودیم.

به اعتقاد این رسانه عبری زبان، کرانه باختری به تدریج در حال مسلح شدن هرچه بیشتر است و کارگاه‌های تولید مواد منفجره در کرانه باختری فعالیت خود را شتاب بخشیده‌اند.

این روزها نیروهای ارتش اسرائیل فقط با بمب‌های کنار جاده‌ای یا بمب‌‌هایی که به طرفش پرتاب می‌شود مواجه نیست، بلکه مجموعه‌ای از بمب‌ها هم زیر زمین در مسیر حرکت ستون‌های ارتش اسرائیل جاسازی شده‌اند.

به روایت آحارانوت، پنج روز پیش بود که یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری منفجر شد، این خودرو برای انجام یک عملیات آماده شده بود.

با این حال یدیعوت آحارانوت تاکید کرد، بزرگترین گرانی نهادهای امنیتی آن است که اسرائیل به شرایط انتفاضه دوم باز گردد، ورود بمب به عمق اسرائیل می‌تواند ضربات جبران ناپذیری را به ساختار جامعه اسرائیل وارد کرده و موجی از رعب ووحشت را به میان آنها بسط دهد.

گفتنی است شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، به نقل از تحقیقات سرویس‌های امنیتی اسرائیل خبر داد، بمب منفجر شده دیروز در تل‌آویو حاوی 8 کیلوگرم مواد منفجره بود.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان، سرویس‌های امنیتی اسرائیل هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های فرد حامل این بمب در اختیار نداشتند.

رئیس پلیس تل‌آویو هم عصر دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد، به دلیل کمبود اطلاعات ما هیچ فردی را در این زمینه مورد بازجویی قرار ندادیم و تکیه ما کلا به ابزارهای فن آورانه است تا متوجه شویم او از چه مسیری به محل وقوع حادثه رسیده بود.

او تاکید کرد، فرد مجری هیچ سابقه‌ای در بانک‌های اطلاعاتی ما نداشت، با این حال تصور نمی‌کنیم که همدستانی با وی بوده‌اند و قصد انجام عملیات دیگری داشته باشند.

وی در عین حال تاکید کرد، اگر این بمب در مکانی بسته منفجر می‌شد، شاهد تلفات زیادی بودیم و به یک حادثه بسیار پر تلفات تبدیل می‌شد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ