مدیرمحصول گوگل: ما بر بهبود عملکرد تراشه تنسور G4 در کاربری‌های واقعی تمرکز داشتیم، نه بنچمارک‌ها

اقتصاد ایران: گوگل می‌گوید که پردازنده‌ی تنسور G4 را با هدف اجرای بهینه‌ی کاربردهای روزمره و واقعی ساخته است و به بنچمارک‌ها اهمیت نمی‌دهد.

یکی از مدیران گوگل اعلام کرد که هدف اصلی از طراحی پردازنده‌ی تنسور G4، کسب امتیاز در بنچمارک یا توانایی عملکردهای خاص نیست؛ بلکه برای رفع بهینه‌تر نیازهای روزمره‌ی کاربران ساخته شده است.

یکی از مباحث همیشگی درباره‌ی پردازنده‌های تنسور گوگل این است که نمره‌ی درخشانی در بنچمارک‌ها کسب نمی‌کنند و دربرابر رقبایی مانند اسنپدراگون حرف زیادی برای گفتن ندارند. این موضوع با معرفی تنسور G4 نیز تغییر نکرد؛ زیرا گوگل پردازنده‌ی سری پیکسل ۹ را منطبق بر نیازهای دنیای واقعی می‌داند و به بنچمارک‌ها اهمیتی نمی‌دهد.

در سال ۲۰۲۱ با معرفی سری پیکسل ۶، گوگل از پردازنده‌های کوالکام فاصله گرفت و به تنسور روی آورد. گوگل این تغییر را در راستای اهداف شرکت درزمینه‌ی گوشی پیکسل، به‌ویژه تمرکز بر ویژگی‌های هوش مصنوعی عنوان کرد.

در رویداد Made by Google امسال، گوگل تنسور G4 را به‌عنوان بهینه‌ترین پردازنده در قلب گوشی‌های جدید خود معرفی کرد و گفت: «این پردازنده به‌منظور بهبود استفاده‌ی روزمره طراحی شده است تا کارهایی نظیر وب‌گردی و استریم ویدئو در یوتیوب و تصویربرداری، با کیفیت بیشتری انجام شوند و فشار کمتری به باتری وارد بیاورند.»

سونیا جوبانپوترا در حال صحبت از پیکسل ۹
سونیا جوبانپوترا
عکاس: TheIndianExpress

سونیا جوبانپوترا، مدیر محصول گوگل، در مصاحبه با Financial Express بیان کرد که تنسور برای شکستن رکورد بنچمارک‌ها طراحی نشده است: «زمانی که ما در حال طراحی پردازنده هستیم، آن را برای برآورده‌کردن معیار خاصی که در بیرون وجود دارد، طراحی نمی‌کنیم؛ بلکه بر دستیابی به کاربردهای مدنظر خود متمرکز می‌شویم.»

مقالات مرتبط
  • نخستین بنچمارک منتسب به پیکسل ۹ پرو ایکس‌ ال، پیشرفت اندکش را نشان می‌دهد
  • همه‌چیز درباره Tensor G4؛ تراشه اختصاصی گوگل برای گوشی‌های پیکسل ۹

جوبانپوترا افزود: «می‌دانستیم که در بازکردن برنامه‌ها مشکلی داریم؛ بنابراین، وقتی G4 را ساختیم، واقعاً بر این تمرکز کردیم که چه کارهایی باید انجام دهیم تا تجربه‌ی کاربری بهتری برای کاربران ایجاد کنیم.» بنابراین، توانایی پیکسل ۹ برای مدیریت هم‌زمان چند کار (چندوظیفگی) و کارایی بیشتر در بازکردن اپلیکیشن‌ها باید بهتر از سری پیکسل ۸ شده باشد.

گفته می‌شود که گوگل سال آینده اولین طراحی کاملاً سفارشی خود را برای تنسور ارائه می‌دهد؛ زیرا تنسور G4 همچنان شباهت‌های بسیاری با اگزینوس سامسونگ دارد. همچنین، تولید پردازنده‌ی اختصاصی نسل بعد گوگل احتمالاً بر‌عهده‌ی TSMC خواهد بود. این تغییر می‌تواند به بهبودهای بیشتر در عملکرد و کارایی منجر شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ