جدال نفس‌گیر یونان با موج گرما و خشکسالی بی‌سابقه

اقتصاد ایران: یک رسانه غربی در گزارشی به تداوم آتش سوزی‌ها در مناطق مختلف یونان بر اثر گرما، طوفان و خشکسالی بی‌سابقه اشاره کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه اتریشی "دی پرسه" در مطلبی نوشت: یونان با موج گرمای بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند. دمای بالا و خشکسالی مداوم سوخت بیشتری به شعله های آتش گسترده می دهد. طوفان در غرب و شمال این کشور وضعیت را بدتر می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: طوفان در غرب و شمال یونان در 24 ساعت گذشته باعث آتش‌سوزی جنگل‌ها شده است. واسیلیس کیکیلیاس، وزیر حفاظت از شهروندی و بحران آب و هوا در پلتفرم ایکس گفت که در مجموع 44 آتش سوزی رخ داده است که حداقل 10 مورد از آنها ناشی از برخورد صاعقه بوده است. کارشناسان تأیید می کنند که وضعیت فوق العاده است. آنها تغییرات آب و هوایی را مقصر می دانند.

روزنامه کاتیمرینی یونان در این باره نوشت: تغییرات آب و هوایی که باعث بروز آتش سوزی در بهار یا اواخر پاییز می شود اکنون ماهیت دائمی در این کشور دارد. تودوریس جیاناروس، هواشناس آتش سوزی به این روزنامه گفت: آتش سوزی جنگل ها در زمان بحران آب و هوا ویژگی های جدیدی دارد. افزایش دما و خشکسالی طولانی مدت سوخت بیشتری برای شعله های آتش ایجاد می کند.

در همین حال، وزیر کیکیلیاس در توییت خود نسبت به آتش سوزی های بیشتر ناشی از اصابت صاعقه هشدار داد. وی تاکید کرد که آتش سوزی های قبلی کنترل شده بود؛ با این حال، رعد و برق اغلب در مناطق کوهستانی و صعب العبور برخورد می کند که کار آتش نشانی را بسیار دشوار می کند.

به گفته کارشناسان هواشناسی، انتظار می رود این طوفان حداقل تا روز چهارشنبه در مناطقی از این کشور ادامه داشته باشد. وزارت حفاظت از شهروندان در حال حاضر خطر آتش سوزی را برای نیمی از کشور "بسیار زیاد" ارزیابی می کند. مناطق آسیب دیده شامل بخش هایی از شبه جزیره پلوپونز، منطقه آتیکا در اطراف آتن و مقاصد محبوب تعطیلات کرت و خالکیدیکی است .

هفته گذشته هم آتش‌سوزی سریع و بزرگ در یونان که با وزش بادهای شدید همراه بود، به آتن نزدیک شد.

این آتش‌سوزی که موجب سوختن بسیاری درختان، خانه‌ها و خودروها شده بود مقامات یونانی را مجبور کرد تا چندین بیمارستان و ده‌ها شهر و روستا را تخلیه کنند.

از ماه مه تاکنون صدها آتش‌سوزی جنگلی در سراسر یونان رخ داده است. در حالی که آتش‌سوزی‌های تابستانی در یونان رایج هستند، اما هوای بسیار گرم و خشک که با تغییرات آب و هوایی مرتبط است، باعث شده است تا این آتش‌سوزی‌ها بیشتر و شدیدتر شوند.

آتش‌سوزی‌های جنگلی که در این ماه به دلیل گرمای شدید تشدید شده‌اند، در بخش‌هایی از اسپانیا و بالکان هم رخ داده‌اند.

"کیریاکوس میتسوتاکیس"، نخست‌وزیر یونان در پی این آتش‌سوزی‌ها، تعطیلات خود را در جزیره کرت نیمه‌کاره رها کرد و به آتن بازگشت

پیش‌بینی می‌شود یونان پس از گرم‌ترین زمستان ثبت شده خود و دوره‌های طولانی با بارندگی کم یا بدون بارندگی، گرم‌ترین تابستان خود را نیز تجربه کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ