تشدید نظارت دامپزشکی آذربایجان غربی در ایام منتهی به اربعین

اقتصاد ایران: ارومیه-مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: فعالیت تیم‌های نظارت دامپزشکی استان بر فعالیت آشپزخانه‌های مواکب و پخش نذورات و مراکز پخش فراورده‌های خام دامی تشدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امید خلیل زاده در این زمینه تشکیل ۳۱ گروه دامپزشکی سیار در آذربایجان غربی از ابتدای ماه محرم انجام شده است و در ماه صفر نیز این تیم‌ها با ۶۰ نفر نیرو فعال هستند.

وی اظهار کرد: به مناسبت ایام ماه محرم و صفر طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر فرآورده‌ای خام دامی در آذربایجان‌غربی با حضور گروه‌های دامپزشکی در حال اجراست و این روند همچنان استمرار دارد.

خلیل زاده با اشاره به اینکه پخش نذورات در موکب‌های استان، روزانه به صورت موردی بازرسی می‌شود افزود: این طرح با هدف تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی و صیانت از سلامت مصرف کنندگان و تأمین بهداشت عمومی و نیز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: انجام اقدامات بهداشتی و ذبح شرعی دام‌های قربانی در ایام اربعین حسینی با توجه به نقش مؤثر دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها و ارتقا سطح بهداشت عمومی و تأمین سلامت غذایی زائران و عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از دیگر اهداف این طرح است.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های میزبان زائران اربعین حسینی است، مرز بازرگان در منطقه آزاد ماکو و تمرچین در پیرانشهر به عنوان مرزهایی فعال در تردد زائران اربعین هستند.

مسافران و زائران منطقه قفقاز از مرز بازرگان در شمال کشور وارد استان شده و بعد از طی مسیر از مرزتمرچین در غرب آذربایجان غربی از استان و کشور خارج و عازم کشور عراق می‌شوند. در طول مسیر موکب‌های مردمی از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ