اربعین حلقه اتصال قیام عاشورا به مساله ظهور است

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اربعین توقف گاه اصلی و تمرین برای بشریت در تمامی ادیان با هدف مقدمه سازی برای پیوند عاشورا و ظهور منجی عالم حضرت مهدی موعود (عج) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام قاسم در مراسم هماهنگی برگزاری پیاده روی جاماندگان اردبیل در اردبیل اظهار کرد: تمدن سازی بشری مهمترین بازخورد پیاده روی اربعین در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید تمام ابعاد زندگانی خود را هم راستا با پیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که همانا عمل به سنت نبوی و امر به معروف و نهی از منکر بود، قرار دهیم و رنگ و بوی حسینی را در زندگی خود جریان دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در سراسر استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در شهر اردبیل پیاده‌روی اربعین حسینی از محل امامزاده صالح (ع) تا امامزاده سیدصدرالدین (ع) با حضور اقشار مختلف و دسته‌های عزاداری مردمی در روز اربعین حسینی مصادف با یکشنبه چهارم شهریور ماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و خیل عظیم استقبال از همایش پیاده‌روی اربعین حسینی، هماهنگی با دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان و انتظامی برای فضاسازی مسیر و پشتیبانی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر حرم تا حرم به عمل آمده و پس از نماز ظهر در محل امام‌زاده سیدصدرالدین (ع) اردبیل، اتوبوس‌های شهرداری جابجایی زائران را انجام خواهند داد.

وی به مراسم اربعین حسینی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: مراسم بزرگ پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان پارس آباد از مزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد تا مسجد جامع، در اصلاندوز از مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای این شهرستان، در گرمی از گلزار شهدای گمنام تا مسجد جامع، در بیله سوار از مقابل حسینیه ثار الله سپاه تا مسجد جمعه این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان مشگین شهر از مزار شهدای گمنام تا میدان آزادی، در خلخال از مقابل پارک چمران تا امامزاده سیددانیال، در کوثر از میدان امام حسین تا موکب سه راه فاراب، در نیر از پارک شهرداری تا میدان نماز، در نمین از مزار شهدای گمنام تا مسجد جامع و در سرعین از مسجد جامع تا مسجد صاحب زمان با حضور در اجتماع عزاداری پیاده‌روی اربعین ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش ابراز می‌دارند.

حجت الاسلام جعفرزاده اظهار کرد: واقعه کربلا در عاشورا آغاز و در اربعین به کمال رسید تا بشریت حقایق نهضت حسینی را درک کرده و ظلم مستکران افشا شود.

وی اهمیت و قداست روز اربعین را یادآور شد و بیان کرد: اربعین خط فکری جریان آزاد اندیش جهانی در مقابل خط خفقان استیلای امپراتوری رسانه‌هایی است که در صدد نشان دادن وقایع به دلخواه خود بوده و همواره در صدد پوشاندن حقایق هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ