۲۰ کلانشهر در دومین نمایشگاه ملی «فن نما» شرکت می‌کنند

اقتصاد ایران: اصفهان- دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته مدیران ارشد ۲۰ کلانشهر در دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن نما» حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فردانی عصر دوشنبه در نشست تخصصی دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری (فن‌نما) که با حضور برخی از مدیران صنعتی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای امروز اگر در سازوکارهای شهری از تحول دیجیتال بهره‌مند نباشیم محکوم به شکست هستیم.

وی افزود: در مفهوم اقتصاد دیجیتال، در محدوده یک شهر هوشمند، اطلاع رسانی مطلوب و خدمات بین سازمان‌ها و ارباب رجوع کامل الکترونیکی ارائه می‌شود.

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه چین و آمریکا با سهم ۵۰ درصدی در اقتصاد دیجیتال در جهان صدرنشین هستند، ابراز داشت: ایران طبق چشم انداز برنامه هفتم توسعه سهم می‌خواهد سهم اقتصاد دیجیتال را به ۱۵ درصد برساند، از این رو نیاز است به صورت اکوسیستم برای این هدف حرکت کند.

فردانی ادامه داد: همانطور که شورای شهر، شورای شهرداری نیست، شهر هوشمند نیز زمانی موفق به کسب این عنوان می‌شود که شهر، هوشمند شود و لازمه این امر به لحاظ فرهنگ‌سازی، همراهی جامعه است.

وی با بیان اینکه در فضای صنعتی و فناوری چالش و کمبود داریم، خاطرنشان کرد: در دومین نمایشگاه فن نما هدف گذاری کردیم که نیازهای فناورانه را در راستای شهر هوشمند داشته باشیم که این مهم می‌تواند بازاری به وسعت ۲۰ کلانشهر و یک هزار شهر را رقم بزند.

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، مدیران ارشد و رؤسای سازمان فاوای ۲۰ کلانشهر کشور برای شرکت در دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری مهر ماه امسال در اصفهان حضور خواهند داشت.

برگزاری ۱۸۰ رویداد و نشست تخصصی در دومین نمایشگاه فن‌نما

در ادامه این نشست تخصصی، سعید ابراهیمی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اظهار داشت: اصفهان ظرفیت بسیار ویژه‌ای در حوزه فناوری و نوآوری دارد اما با وجود این، جای عرضه و تقاضای فناوری در این شهر خالی بود.

وی ادامه داد: از این رو، ایده برگزاری نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری شکل گرفت که سال گذشته نخستین دوره آن برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، ارزش‌آفرینی برای ایده‌های فناورانه، به هم رسانی عناصر اکوسیستمی و امیدآفرینی بین بخش‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان را از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های فن نما برشمرد و گفت: هدف نمایشگاه نیست بلکه دنبال ایجاد زمینه شبکه ارتباطی هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: به فضایی نیاز داریم که تمام بازیگران زیست بوم یعنی بخش متقاضیان و عرضه‌کنندگان فناوری حضور داشته باشند.

وی ابراز داشت: امسال پنج هزار میلیارد تومان نیاز فناوران را احصا می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان این هفته ۸۰ میلیارد تومان فراخوان نیاز فناورانه اعلام خواهد کرد و موضوع قراردادها در نمایشگاه به نتیجه خواهد رسید.

ابراهیمی اضافه کرد: هدف گذاری کردیم که ۳۰۰ میلیارد تومان قرار داد منعقد کنیم؛ همچنین از ۳۰ صندوق تأمین مالی در تهران برای حضور در این دوره نمایشگاه فن‌نما دعوت کردیم.

به گفته وی، برگزاری ۱۸۰ رویداد و نشست و پنل در دومین دوره نمایشگاه ملی فن نما پیش بینی شده است.

لازمه رشد اقتصادی توجه به حوزه دانش‌بنیان است

همچنین وحید فولادگر رئیس کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست اظهار داشت: یکی از اقدامات اتاق اصفهان در حمایت از فناوری، تشکیل این کمیسیون بود زیرا معتقد هستیم لازمه رشد اقتصادی توجه به حوزه فناوری و دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق اصفهان پنج کمیته تخصصی فعال دارد، ابراز داشت: تمرکز این کمیسیون حمایت از ایجاد نمایشگاه‌ها در حوزه فناوری، شرکت در آنها و الزام فعالان اقتصادی برای حضور و مشارکت در این رویدادهاست.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: اساس کار نمایشگاه فن نما، حضور دانش بنیان‌ها و همرسانی آنها بین فعالان اقتصادی متقاضی فناوری است که در شرایط تحریم نیازهای خود را در داخل تأمین کنند.

۲۰ کلانشهر در دومین نمایشگاه ملی «فن نما» شرکت می‌کنند

فولادگر اضافه کرد: سال گذشته فرصت کم بود که فعالان اقتصادی توجیه شوند هدف از حضور آنها در نمایشگاه فن نما چیست.

وی افزود: هدف از حضور شرکت‌های بزرگ در این نمایشگاه این نیست که محصولات خود را ارائه کنند بلکه نیازهای فناورانه خود را بایستی معرفی کنند تا شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات مورد نیاز آنان را فراهم و ارائه کنند. امسال این مساله احصا شده است.

حضور ۱۰ غرفه بین‌المللی در دومین نمایشگاه فن‌نما

در ادامه فرید نجات‌بخش، رئیس انجمن شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: سال ۱۳۹۴ زمانی که این انجمن تشکیل شد، بررسی کردیم که در شعارهای سال رهبر انقلاب که راهنما و چراغ راه ما بوده در طول یک دهه اخیر همیشه موضوع تولید را در متن این شعارها داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید و اقتصاد دانش بنیان، شاهد جزیره‌ای کار کردن یا در برخی موارد موازی کاری بودیم که تضاد ایجاد می‌کرد، افزود: در سال ۱۴۰۰ در شورای شهر اصفهان جلساتی را شروع و مطرح کردیم که به گردهمایی نیاز است تا نمایشی از وضعیت اقتصاد دانش بنیان استان داشته باشیم و مسائلی که در تولید و اشتغال زایی وجود دارد، احصا و مرتفع شود.

رئیس انجمن شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: اشتغال زا بودن، ایرانی و بومی بودن، دانش‌بنیانی، مشارکت مردمی به همراه با پشتیبانی حاکمیتی و مانع زدایی از ویژگی‌هی یک تولید مناسب است و در برگزاری نمایشگاهی باید حضور افرادی با این خصوصیات را مد نظر قرار می‌دادیم.

نجات‌بخش گفت: نمایشگاه فن نما با مشارکت آینده سازان مانند دانشجویان و دانش آموزان و اساتید دانشگاهی، حامیان مادی و معنوی و پاویون‌ها (غرفه) مانند صنایع و دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی، نمایشگاه فن نما را نمایشگر وضعیت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان خواند و گفت: امسال در دومین دوره این نمایشگاه پاویون (غرفه) بین المللی از ۱۰ کشور خواهیم داشت و پیش بینی می‌شود میزبان ۶۰ نفر مهمان خارجی باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ