عکاسی ثبت و نگارش نور است

اقتصاد ایران: مشگین شهر- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: عکاسی ثبت و نگارش نور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نوریان عصر دوشنبه در دورهمی عکاسان که در تالار اندیشه مشگین‌شهر برگزار شد اظهار کرد: عکاسی ثبت و نگارش نور است یعنی در حین اینکه عکسی ثبت می‌شود آن را می‌نویسید.

نوریان تصریح کرد: وقتی از نگاه و زاویه دید به عکس نگاه می‌کنیم برای آن داستان تعریف می‌کنیم و در فرد عام، احساس بر ادراک تأثیر می‌گذارد، در حالی که در هنرمند، ادراک بر احساس غلبه دارد.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: اگر بخواهیم فرهنگ و مفاهیم غنی انقلاب اسلامی ایرانی را و ارزش‌های اسلامی و فرهنگ و تمدن انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کنیم.

وی افزود: بهترین زبان و وسیله برای انتقال این مفاهیم زبان عکاسی است یعنی می‌توانیم به آسانی مشگین‌شهر را عین بهشت در هر زمان با عکس‌هایمان تعریف و تمجید کنیم و زمینه‌ای به وجود بیاوریم که گردشگران و حتی هنرمندان کشورهای دیگر بر خود واجب بدانند که از مشگین‌شهر دیدن کنند.

نوریان بیان کرد: انتخابات انجمن هنرهای تجسمی به زودی برگزار خواهد شد و هنرهای تجسمی شامل نقاشی، گرافیک و خوشنویسی است و تا ۳۱ مرداد فرصت داریم تا در انتخابات شرکت کنیم و یک ویژگی خاص که دارد شهرستان‌ها هم سهیم هستند و در سطح استان دو انجمن انتخاباتش برگزار و ثبت شده است که از مشگین‌شهر در هر دو انجمن هیئت مدیره داریم.

گفتنی است، دومین همایش بزرگ روز جهانی عکاسی، که به همت کانون عکس انجمن سینمای جوانان و اداره ارشاد اسلامی مشگین‌شهر برگزار شد، فرصتی برای بررسی و تحلیل آثار هنرمندان بزرگ و همچنین بحث در مورد مفاهیم عمیق‌تر هنر عکاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر در پایان همایش از هنرمندان عکاس مشگین شهر تجلیل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ