رایزنی حکیم و سید حسن خمینی درباره اربعین و تحولات منطقه

اقتصاد ایران: «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق عصر امروز با «سید حسن خمینی»، نوه امام خمینی (قدس سره) دیدار کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران امروز دوشنبه اعلام کرد: در این دیدار که در بغداد با حضور هادی عامری، رهبر ائتلاف فتح در پارلمان عراق برگزار شد، حکیم ضمن خوشامدگویی به سید حسن خمینی، به سیره امام راحل و نقش آن در توجه و اهتمام به امت اسلامی اشاره کرد.

طبق گزارش کانال تلگرامی این دفتر رسانه‌ای، وی با اشاره به تحولات منطقه و تاثیر آن بر وضعیت امنیتی و روابط کشورهای منطقه با یکدیگر، اهمیت روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران را بیان کرد و گفت که زیارت اربعین، فرصتی برای ارتباط میان ملت‌های منطقه و جهان در مسیر امام حسین (ع)، نماد عزت و اصلاحات است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق، از موضع ملت عراق در خدمت به زائران اربعین از داخل و خارج کشور تقدیر کرد و از رسانه‌ها خواست بر این تجمع میلیونی بزرگ در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی سخت، تمرکز کنند.

حکیم در این دیدار بر اهمیت مقابله با چالش‌های فکری در جوامع اسلامی و اهمیت نقش نهادهای دینی و اجتماعی و حوزه‌های علمی در این مساله تاکید کرد.

وی مجددا خواستار آتش بس در غزه به همراه امدادرسانی به آوارگان و بازگرداندن آنها به سرزمینشان و بازسازی غزه شد و از جامعه بین المللی خواست برای دستیابی به آتش بس جامع تلاش و مشارکت کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان نسبت به تداوم جنگ و تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش آن و برهم زدن صلح و امنیت بین المللی هشدار داد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ