۵ سوال مطرح شده از شهردار اصفهان

اقتصاد ایران: اصفهان - اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان متن پنج سوال طرح شده برای شهردار اصفهان را منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به طرح شفافیت مصوب شورای اسلامی شهر اصفهان و جهت مراقبت از خارج نشدن فرایند طرح سوال از شهردار اصفهان از مدار قانونی در برابر فشارها و کارشکنی‌ها، متن ۵ سوالم را اینجا در دسترس شما قرار می‌دهم.

متن سوالات به شرح زیر است: 

طبق ماده ۸۳ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی شهر چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد، در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سوال است.

۱- دلیل کاهش پرداختی کارکنان حجمی و بعضاً شرکتی شهرداری در قراردادهای جدید با شرکت‌های برنده مناقصه چیست و چرا با گذشت ۲ ماه هنوز برای آن تدبیر نشده است؟

۲- چرا با وجود تعطیلی بیش از یک ماهه برخی از پروژه‌های عمرانی شهرداری به دلیل نیاز پیمانکاران به سیمان، موضوع تدبیر نشده و در جلسات مشترک توسط جنابعالی به شورای اسلامی شهر گزارش نشده است؟

۳- در یکسال اخیر میزان دریافتی اعضای هیأت مدیره و رؤسا و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری چه مبلغی بوده و چرا در برخی موارد از سقف مصوب بیشتر پرداخت شده است؟ در شیوه اداره شرکت‌ها و سازمان‌ها و متولی تصمیم‌گیری در این باره ابهاماتی وجود دارد که لازم است گزارش مشروحی درباره عضویت و میزان حضور اعضای هیأت مدیره‌ها، لیست قراردادها، تطبیق قانونی انتصابات و تغییرات منابع انسانی و مقایسه ۴ ساله عملکرد مالی و عملیاتی آن‌ها ارائه شود.

۴- چرا با وجود پاسخ شهردار محترم در مورخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به شماره ۰۲/۹۲۹/ س به یکی از سه پرسش مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ اینجانب در رابطه با معضلات انعقاد قرارداد یکماهه با کارگران توسط شرکت‌های پیمانکاری تحت قرارداد با شهرداری و تصریح ایشان به اصلاح این رویه و ارتقای زمان قرارداد حداقل به ۳ ماه این موضوع در مناقصه سال جاری لحاظ و تدبیر نشده است؟

۵- دلیل عدم ارتقای وضعیت سهام شهرداری در بازار سرمایه و در نتیجه کاهش ارزش سهام برخی شرکت‌ها (بیش از روند عمومی بازار) در یکسال اخیر علی‌رغم عملکرد مثبت سال گذشته چه بوده است؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ