ایستگاه‌های راه آهن آلمان کانون حملات با سلاح سرد

اقتصاد ایران: در پی افزایش چشمگیر میزان جرائم با سلاح سرد در ایستگاه‌های قطار آلمان، درخواست‌ها از طرف مقام‌های این کشور برای تشدید قواعد حمل این گونه سلاح‌ها در این مناطق بالا گرفته است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از ژانویه 2023 تا ژوئن 2024، 1012 جنایت با سلاح سرد به خصوص چاقو در ایستگاه های قطار آلمان رخ داده است.

نشریه بیلد این گزارش را با استناد به ارزیابی پلیس فدرال آلمان گزارش کرده است. کارستن لینمان، دبیر کل حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار ایجاد مناطق ممنوعه سلاح در ایستگاه‌های قطار آلمان شد.

بر این اساس گزارش، پلیس فدرال آلمان در مورد جنایات چاقو در ایستگاه های اصلی قطار این کشور، هانوفر، فرانکفورت آم ماین و هامبورگ در صدر قرار دارند.

پلیس فدرال آلمان تمام مواردی را که از ژانویه 2023 تا ژوئن 2024 در آنها چاقو حمل یا استفاده شده بود، مورد ارزیابی قرار داد.

پلیس آلمان در مجموع، 1012 جرایم چاقو را در ایستگاه‌های قطار آلمان ثبت کرد که بیشتر آنها در هانوفر (46)، فرانکفورت (44) و هامبورگ (42) بودند.

بر اساس این گزارش، حوادث چاقو در قطارها نیز به ثبت رسیده است: در سال 2023، 196 مورد و امسال تا ژوئن 84 مورد از این گونه جرائم ثبت شده است.

کارستن لینمان، دبیر کل حزب دموکرات مسیحی آلمان با توجه به این آمارها خواستار ایجاد مناطق ممنوعه سلاح در ایستگاه‌های قطار و کنترل چمدان‌ها توسط پلیس فدرال آلمان بدون هیچ دلیلی شد.

لینمان به این روزنامه گفت: ایستگاه‌های قطار آلمان به طور فزاینده‌ای به کانون‌های خشونت‌های مسلحانه تبدیل می‌شوند.

وی افزود: اما خانم فایزر، وزیر کشور به جای اینکه فوراً زمینه ای برای ایمن سازی مجدد فضاهای عمومی را ایجاد کند، با یک تور ایمنی متمرکز رسانه ای در کشور گردش می کند.

لینمان ادامه داد: ما اکنون به یک سیاست نمادین نیاز نداریم، بلکه به یک وزیر کشور سختگیر نیاز داریم. در جایی که کارشناسان کانون‌های خشونت با سلاح گرم را شناسایی کرده‌اند، قوانین واضح و مناطق ممنوعه مورد نیاز است.

"آندریاس روسکوپف"، رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان (GdP) هم از این طرح حمایت کرده و اظهارداشت: در اصل، اجرای ممنوعیت چاقو در ایستگاه های قطار یک اقدام معقول است. در واقع، تغییرات قانونی نیز باید در اینجا ایجاد شود تا پلیس فدرال نیز بتواند بر این موضوع نظارت کند. در حال حاضر هیچ کنترل بی اساسی امکان پذیر نیست.

در تابستان سال گذشته، کنفرانس وزرای کشور آلمان از فایزر خواست تا مقررات سراسری ممنوعیت استفاده از سلاح در قطارها و ایستگاه‌های راه آهن را بررسی کند و در صورت لزوم، در جهت تغییرات متناظر در شرایط حمل دویچه بان، به ویژه در مورد چاقو، تلاش کند.

با توجه به افزایش تعداد حملات با چاقو به طور کلی، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان قبلاً اعلام کرده بود که می خواهد قوانین اسلحه را تشدید کند و برخی از چاقوها را ممنوع کند. بر اساس طرح ارائه شده توسط وی چاقوهایی با طول تیغه تا شش سانتی‌متر به جای دوازده سانتی‌متر قبلی، فقط باید در مکان‌های عمومی حمل شوند. همچنین باید یک ممنوعیت کلی برای استفاده از تیغه های خطرناک وجود داشته باشد. از طرفی اتحادیه های پلیس خواستار ممنوعیت کلی چاقو در اماکن عمومی شدند.

وزیر کشور آلمان همچنین از شهرداری ها خواست تا مناطق ممنوعه سلاح و چاقو را بیشتر کنند.

وی در توضیح برنامه هایش گفت: از چاقوها برای انجام اعمال خشونت آمیز وحشیانه استفاده می شود که می تواند باعث صدمات جدی یا کشنده شود. ما به قوانین سخت‌گیرانه‌تر اسلحه و کنترل‌های سخت‌تر نیاز داریم.

بر اساس آمار پلیس، در سال گذشته 8 هزار و 951 مورد آسیب بدنی خطرناک و جدی که در آن از چاقو استفاده شده ثبت شده است. قربانیان زخمی شدند یا حداقل با سلاح تهدید شدند. این میزان نسبت به سال قبل از آن 5.6 درصد افزایش داشته است.

راه آهن و پلیس فدرال مسئول امنیت در ایستگاه های دویچه بان و اس بان هستند. اما در مترو و اتوبوس، اپراتورها و پلیس ایالتی مسئول مربوطه هستند.

سخنگوی شرکت راه آهن آلمان توضیح داد: ایستگاه های قطار ما بخشی از یک سیستم باز هستند. تمام درگیری‌هایی که در میادین، پارک‌ها، تأسیسات عمومی و خیابان‌های سراسر آلمان رخ می‌دهد، در ایستگاه قطار و در محوطه ایستگاه انجام می‌شود. روزانه حدود 20 میلیون مسافر و بازدیدکننده از 5400 ایستگاه قطار استفاده می کنند.

اداره پلیس جنایی فدرال آلمان همچنین اخیرا از افزایش تخلفات مربوط به قانون حمل سلاح و کنترل سلاح‌های جنگی در سال 2023 در این کشور خبر داد.

به این ترتیب سلاح گرم هم در سال 2023 یک نگرانی فزاینده برای پلیس آلمان بود و در ابعاد گسترده ای نیروهای امنیتی در این کشور را به خود مشغول کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ