راهپیمایی جاماندگان بزرگترین نماد باز یادآوری اربعین است

اقتصاد ایران: ری- استاندار تهران با تاکید بر پوشش رسانه‌ای حداکثری آئین جاماندگان گفت: راهپیمایی جاماندگان بزرگترین نماد باز یادآوری اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در نشست راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) که در حرم سیدالکریم و با حضور حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که افتخار خدمتگزاری به زائرانی که با نیتی پاک و با هدف جایگزینی پیاده روی نجف به کربلا و کربلا به نجف در مسیر پر طمطراق تهران تا مرکز و قبله تهران طی می‌کنند را نصیبمان کرده است.

استاندار تهران با بیان اینکه راهپیمایی جاماندگان یک پدیده نوظهور است که طی سال‌های اخیر اقدام به برگزاری آن کرده ایم گفت: خوشبختانه این مراسم هر سال نسبت به سال قبل پر شور و شعور تر برگزار شده است.

فخاری با اشاره به اینکه باید برگزاری مراسم جاماندگان اربعین سال گذشته را مورد آسیب شناسی قرار دهیم افزود: مراسم‌هایی مثل اربعین که حضور در آنها پررنگ است نقش دستگاه‌های اجرایی را کمتر جلوه می‌دهیم اما تحلیل و بررسی نقاط ضعف بین دستگاهی سبب برگزاری باشکوه‌تر این آئین خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع برقراری امنیت در مراسم جاماندگان اربعین عنوان کرد: رعایت همه موارد امنیتی، قوانین و مقررات و جابه جایی جمعیت و استقرار تجهیزات همه و همه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

استاندار تهران بروز تحول و نوآوری‌ها توسط دستگاه‌های برگزار کننده را که اسباب آرامش و آسایش مردم در خلال برگزاری مراسم اربعین تأمین می‌کند را مهم دانست و بیان کرد: پس از اتفاقاتی که در کربلا و نجف در روز اربعین اتفاق می‌افتد، مراسم جاماندگان بزرگترین نماد یادآوری و بازیادآوری اربعین محسوب می‌شود که فقط هم مختص تهران نیست و در اکثر استان‌های کشور این آئین چند ۱۰ میلیونی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر پوشش رسانه‌ای مناسب آئین باشکوه جاماندگان اربعین گفت: اربعین به لحاظ فرهنگی باید بهترین جلوه را نمایان کند، در مسیر کربلا و نجف در روز اربعین صحنه‌هایی خلق می‌شود که باید ماندگار شوند و این موضوع نیاز به پوشش و بازتاب حداکثری رسانه دارد.

استاندار تهران گفت: مراسم جاماندگان اربعین از ساعت ۳۰/‏۵ دقیقه صبح‬ از میدان حسین (ع) شکل می‌گیرد و ساعت ۶ حرکت آغاز می‌شود و در این راستا از همه مسوولانی که تمهیدات این حرکت بزرگ را فراهم کرده اند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ