واکنش عجیب گاریدو به اشتباه جوان‌ترین بازیکنش

اقتصاد ایران: ویدئویی که از خوان کارلوس گاریدو در مراسم معارفه‌اش توسط روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تهیه و سپس در سالن بانک شهر پخش شد نشان می‌داد او اصلاً مربی درونگرایی نیست و در زمین فوتبال بموقع واکنش‌های تند هم نشان می‌دهد.

ایران ورزشی: ویدئویی که از خوان کارلوس گاریدو در مراسم معارفه‌اش توسط روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تهیه و سپس در سالن بانک شهر پخش شد نشان می‌داد او اصلاً مربی درونگرایی نیست و در زمین فوتبال بموقع واکنش‌های تند هم نشان می‌دهد. البته در آن کلیپ واکنش‌های او بعد از بردهای مهم به تصویر کشیده شده بود و اینطور نبود که ری‌اکشن‌های عصبی او را به عنوان مربی که قرار است لب خط طولی حاشیه‌ساز باشد در همان شروع کار جلوی چشم بیاورند و گزک دست رسانه‌ها بدهند که چرا یکی مثل ساپینتوی استقلال را آورده‌اید و...

خوان کارلوس گاریدو بعد از نشست خبری بازی اراک و از دست رفتن اولین امتیازهای فصل مورد تمجید قرار گرفت چرا که سراغ توجیه و بهانه نرفت و ضمن پذیرفتن مسئولیت این نتیجه صراحتاً گفت از تعویض‌هایش راضی است.

اما به موازت این تعریف و تمجیدها و نکات مثبت از خوان اول مربیگری او می‌توان سراغ لحظه‌ای از بازی با ذوب‌آهن رفت و به مربی‌ای که از بالاترین سطح فوتبال به ایران آمده تا ضمن موفقیت در تیم خود و پیش بردن اهداف شخصی و تیمی‌اش چیزی به مربیان جوان ایرانی اضافه کند، انتقاد کرد که چرا فشار مضاعفی روی دوش جوان‌ترین بازیکن تیمت می‌اندازی؟

گاریدو، نقشی در اضافه شدن یعقوب براجعه به پرسپولیس نداشت اما نمایش این بازیکن 18 ساله در تمرینات و بازی‌های دوستانه مورد توجه این مربی قرار گرفت و یعقوب تنها بازیکن جوانی بود که در همان دیدار هفته نخست به زمین رفت و چیزی حدود بیست دقیقه شانس بازی پیدا کرد اما رفتار گاریدو با او اصلاً جالب نبود.

در صحنه‌ای از بازی و در شرایطی که پرسپولیس در اوج بی‌نظمی و کیفیت پایین در فاز حمله دنبال خلق موقعیت می‌گشت تا به گل برتری دست یابد براجعه در حرکت ابتدایی برای شروع بازی هول شد و توپ را از دست داد. این اشتباه که البته اولین اشتباه یعقوب هم نبود – که البته با توجه به سن و سالش و اولین بازی برای تیم اصلی پرسپولیس کاملاً طبیعی به نظر می‌رسید - باعث شد تا گاریدو بشدت خشمگین شده به سمت او دودیده و بعد از ضربه به بطری آب کنار زمین سر بازیکن جوان تیمش فریاد بزند. شاید توقع گاریدو از بازیکنی که سطح توانمندی‌هایش را می‌داند طبیعی باشد و در آن لحظات سخت قابل توجیه به نظر برسد اما این اتفاقی نیست که در فوتبال دنیا هر روز نمونه‌اش را ببینیم.

معمولاً مربیان سطح بالا در چنین مواقعی خشم‌شان را فروخورده و حتی بازیکنی که اشتباه کرده را تشویق می‌کنند بخصوص اگر آن بازیکن جوان باشد اما واکنش گاریدو در قبال جوان‌ترین بازیکن تیمش اصلاً شبیه مربیان درجه یک و سطح بالا نبود و شاید بهتر باشد مربیان جوان ایرانی حداقل از این بخش از حرکات سرمربی پرسپولیس الگو نگیرند!

نکته مهم اینجاست که گاریدو با آنچه در قبال براجعه انجام داد فشار روی شانه‌های نحیف او را به شکل وحشتناکی بالا برده و شاید همین مسأله در پایین آمدن کیفیت کار براجعه تأثیر‌گذار بود. شاید برای تیم پرسپولیس با آن هم ستاره شناخته شده عجیب باشد که سرمربی اسپانیایی جوان‌ترین بازیکن اسکوادش را به عنوان ستاره‌ای که قرار است ریتم حملات تیم را تغییر دهد و بهبود بخشد به میدان فرستاد در حالی که روزهای اولی که لمینه یامال حتی به عنوان بازیکن اصلی برای بارسا به میدان می‌رفت ژاوی اینقدر روی توانمندی‌های پدیده 17 ساله‌اش حساب باز نکرده و به عبارتی فشار را روی او متمرکز نکرده بود که همین هم باعث شد یامال فوتبال خودش را بازی کند و توانمندی‌هایش را بروز دهد.

کار کردن با بازیکنان جوان لم و قلق دارد و اول از هر چیز باید از این استعدادها مراقبت کرد و به اندازه میدان دادن به آنها روحیات و شرایط سنی‌شان را در نظر گرفت. اتفاقی که فعلاً در مورد ارتباط گاریدو با یکی از جوان‌هایش رخ نداده است.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ