تصاویری از اسناد پرسپولیس علیه بیرانوند و تراکتور

اقتصاد ایران: این گزارش اختصاصی ورزش سه از لایحه حقوقی باشگاه پرسپولیس علیه بیرانوند و تراکتور است، همراه با اسناد و مدارکی که شاید ندیده‌اید.

ورزش سه: باشگاه پرسپولیس از دو ماه پیش درگیر پرونده علیرضا بیرانوند بوده و در عین حال سعی کرده تا به دور از حواشی و جنجال‌ها، پیگیری حقوقی خود را انجام دهد. شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند، بلافاصله بعد از فسخ قرارداد او انجام شد اما پس از امضای قرارداد این دروازه‌بان با تراکتور، ابعاد دیگری به خود گرفت. پس از آن باشگاه پرسپولیس شکایت خود را تکمیل کرد و پای تراکتور را هم به میان کشید، با اتهام اغوا.

نکته مهم اینکه باشگاه پرسپولیس و تراکتور امروز در جلسه کمیته اخلاق حضور یافته و همچنین با ممنوعیت مصاحبه در مورد این پرونده مواجه شدند.

با این حال باشگاه پرسپولیس معتقد است که  حکم این پرونده در نهایت به سود آنها صادر خواهد شد چرا که مدارک به زعم آنها کاملا شفاف و روشن هستند.

* عدد صفر روی باقی‌مانده دستمزد بیرانوند

باشگاه پرسپولیس در سند مالی که در اختیار رسانه‌ها قرار داده، عنوان کرده که بیرانوند هیچ مطالباتی نداشته است. او  حدود ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ به صورت نقدی دریافت کرده و ۴۰۰ میلیون هم سهم سازمان لیگ و ایفمارک بوده که پرسپولیس پرداخت کرده است. به این ترتیب باشگاه پرسپولیس رقم باقی‌مانده بیرانوند از قرارداد فصل گذشته را «صفر» می‌داند.

* بدون نگرانی از فایل صوتی بیرانوند

در روزهای گذشته انتشار فایل صوتی علیرضا بیرانوند در فضای مجازی، سروصدای زیادی را به پا کرد. اما قرمزها از این موضوع چندان نگران نیستند و اتفاقا آن را به سود خود می‌دانند. باشگاه پرسپولیس معتقد است سه میلیارد عنوان شده در فایل صوتی بیرانوند، «سه میلیارد ریال» است، رقمی که در طول فصل به عنوان پاداش برد به بازیکنان این تیم پرداخت و البته در پایان فصل به عنوان آپشن محاسبه شد.

* اختلاف سیصد میلیونی پرسپولیس و بیرانوند

باشگاه پرسپولیس کلید حل این پرونده را، همین سیصد میلیون تومان می‌داند. عددی که بیرانوند معتقد است نباید در قرارداد گنجانده شود و در این صورت فسخ او قانونی است و باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد جزوی از قرارداد ۱۹ میلیاردی بیرانوند است و فسخ او را غیرقانونی می‌کند.

* پرداختی عنوان‌دار، برگ برنده پرسپولیس

علیرضا بیرانوند در دفاعیات خود اعلام کرده که  باشگاه پرسپولیس در پرداختی خود عنوانی را قرار نداده و مشخص نیست که پرداختی‌ها برای قرارداد این فصل او بوده یا از مطالبات فصل گذشته محاسبه شده است. با این حال مسئولان امور مالی پرسپولیس اعتقاد دارند تمام پرداختی به این بازیکن و سایر نفرات تیم با عنوان مشخص پرداخت شده و این موضوع نزد بانک‌ها نیز وجود دارد.

* بند چهار الحاقیه تعیین‌کننده می‌شود

در الحاقیه‌ای که فروردین ماه بین پرسپولیس و بیرانوند امضا شد و حق فسخ قرارداد در صورت عدم تسویه حساب را به این دروازه‌بان داد،  چند بند وجود دارد که یکی از آنها مورد استناد پرسپولیس قرار گرفته است. در بند چهار این آیین نامه آمده که پاداش‌ها و اپشن‌های قرارداد نمی‌تواند از ۲۰ درصد بیشتر باشد. این در حالی است که بیرانوند در فایل صوتی خود گفته بود که مسئله ۲۰ درصد تنها مربوط به آپشن قرارداد است و پاداش را شامل نمی‌شود.

* اغوا و تحریک، شکایت پرسپولیس از تراکتور

باشگاه پرسپولیس معتقد است تراکتور نیز باید با محرومیت مواجه شود. به زعم حقوقی پرسپولیس، مقررات فیفا، مسئله اغوا را تنها به تحریک یا دادن وعده محدود نمی‌کند و معتقد است اغوا در قراردادهای فوتبالی به معنای پناه دادن و پذیرش بازیکن پس از نقض قرارداد است و تصور می‌کند که این موضوع به خصوص در مورد تیم‌هایی که در یک لیگ حضور دارند، صدق می‌کند.

* ۲۰ میلیارد، مبلغ پایه برای غرامت

در چند هفته اخیر موضوع ۲۰ میلیارد برای غرامت عنوان شده اما پرسپولیس آن را حداقل مبلغ پرداختی می‌دهند. پرسپولیس معتقد است که علاوه بر این مبلغ که به عنوان قرارداد این فصل بیرانوند لحاظ شده، دستمزد این فصل بیرانوند در تراکتور هم باید به عنوان غرامت تعیین شود.

تصاویری از اسناد پرسپولیس علیه بیرانوند و تراکتور

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ