ماجرای ۱۰۰ تریلی کشنده که متروکه اعلام شدند

اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: محل نگهداری و فرایند تعیین تکلیف خودرو‌های کشنده‌ای که اخیرا به این انبار منتقل شده باید به زودی مشخص شود.

تسنیم: رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: محل نگهداری و فرایند تعیین تکلیف خودرو‌های کشنده‌ای که اخیرا به این انبار منتقل شده باید به زودی مشخص شود.

اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی به طور سرزده از انبار‌های اموال تملیکی در شهرستان بندر انزلی بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان هدف از این بازدید را تدبیر پیرامون خودرو‌های کشنده‌ای که اخیرا به این انبار منتقل شده دانست و افزود: محل نگهداری و فرایند تعیین تکلیف این خودرو‌ها باید به زودی مشخص شود.

وی با بیان اینکه 100 عدد تریلی کشنده با مارک‌های مختلفی، چون ولوو، بنز و ... چند سال قبل توسط شرکتی به جهت ترانزیت وارد گمرک استان شد تصریح کرد: بعد‌ها مشخص شد که این واردکننده قصد ترانزیت را نداشته و چون در آن سال‌ها مطابق ضوابط و مقررات کشور ورود این خودرو‌ها و شماره گذاری آن‌ها ممنوع بوده این خودرو‌ها توسط گمرک آستارا توقیف شده و دو سال پیش به پارگینکی در استان منتقل شد.

صادقی نیارکی افزود:این خودرو‌ها که توسط مسئولان امر، متروکه اعلام شده بود با دستور قضایی و همت مدیر کل اموال تملیکی استان به انبار سازمان اموال تملیکی انتقال یافت.

وی ارزش 100 کامیون کشنده را بیش از 3 هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: در این مرحله تعیین تکلیف این خودرو‌ها توسط سازمان اموال تملیکی بوده و با ارزیابی‌های کارشناسی کمتر از دو ماه آینده به فروش خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات ریاست قوه قضاییه تعیین تکلیف اموال بلاتکلیف در انبار‌های اموال تملیکی است اظهار کرد: اموالی که در این انبار‌ها موجود است یا باید به صاحبانش بازگردد، یا ضبط شده و یا معدوم شود.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری طولانی مدت اموال در این انبار‌ها موجب خسارت و تضییع اموال عمومی می‌شود خاطر نشان کرد: با قدردانی از هم سویی سازمان اموال تملیکی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنادر و گمرکات و سایر نهاد‌های متولی و همچنین هماهنگی و تعامل مطلوب بین دادگستری و صاحبان انبار‌ها امید است که بعد از این شاهد هیچ اموال بلاتکلیفی در انبار‌های استان نباشیم.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ