اتابک از صورت مسائل وزارت صمت هم شناخت ندارد

اقتصاد ایران: مخالف وزیر پیشنهادی صمت گفت: سوالاتی را از قبل از جلسات در اختیار اتابک گذاشته بودیم تا پاسخ دهد ولی وی در مسائلی که مطرح کردم، فهم و شناختی از صورت مسائل هم نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: ما داریم درباره وزارتخانه‌ای صحبت می‌کنیم که نزدیک به ۴۵ درصد GDP کشور در آن است.

وی بیان کرد: ما سه جلسه با وزیر پیشنهادی صمت داشتیم و سوالات را هم از قبل در اختیار وی گذاشته بودیم تا پاسخ دهد. عمده بحث بنده آن است که وی در مسائلی که من مطرح کردم، فهم و شناختی از صورت مسائل هم نداشت و بنده را قانع نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین سوال بنده از وزیر پیشنهادی صمت درباره ساختار بود و گفتم یکی از بحث‌های جدی که در دولت قبلی مطرح بود، بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که اتابک در پاسخ به این سوال که نظرش در این مورد چیست، گفت که هرچه مجلس و شما بگویید. بنده گفتم که شما قرار است وزیر صمت شوید و شما باید نظر خود را در این زمینه ارائه دهید.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وی درباره تفکیک وزارت صمت حتی جواب روشنی نداد و یک جواب گرد داد تا هم موافقان و هم مخالفان با تفکیک این وزارتخانه را قانع کرده باشد و نظر خود را شفاف نکرد.

طاهری اظهار کرد: سند توسعه صنعتی یکی از موارد مهمی است که مقام معظم رهبری خواستار آن بوده‌اند و تکلیف کردند که دولت این سند را بنویسد. ما توسعه صنعتی نداریم و هر چقدر از وزیر پیشنهادی صمت پرسیدم که اولویت‌ها باید چه باشد پاسخی از وی دریافت نکردم.

طاهری گفت: درباره بازار و حوزه تجارت هم واقعاً وضع بدتر بود و واقعاً سواد بازار و تجارت را در وی ندیدم. در حوزه تجارت و بازرگانی و تخصیص ارز سوالاتی از وی پرسیدیم که واقعاً جوابی برای آن دریافت نکردیم.

وی در ادامه، گفت: ما چاره‌ای جز این نداریم که باید رصد کامل کالاها انجام شود و تنها راه آن تقویت سامانه‌های تجارت است، اما چنین دیدی را در وزیر پیشنهادی صمت ندیدم.

طاهری گفت: ما درباره خودرو با وزیر پیشنهادی صمت صحبت کردیم و حتی صورت مسئله را هم بلد نیست و وزارتخانه را به چنین فردی نباید بسپاریم. ما درباره خودرو از وی پاسخی دریافت نکردیم. در کمیسیون صنایع هم درباره صلاحیت وی رأی گیری شد که با ۱۰ رأی موافق در مقابل ۹ رأی مخالف توانست نظر مثبت اعضای کمیسیون را به دست بیاورد.

وی گفت: مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت بسیار زیاد است و وزیر پیشنهادی صمت اولویت بندی مشخصی برای رفع مشکلات این حوزه ندارد. وی حتی هیچ اولویتی برای رفع مشکلات حوزه معدن ارائه نداد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ