جانبداری کامل آمریکا از رژیم صهیونیستی در پوشش میانجی‌گر مذاکرات

اقتصاد ایران: منبع آگاه فلسطینی در گفت‌وگو با المیادین جزئیاتی را در خصوص طرح پیشنهادی جدیدِ ارائه‌شده از سوی آمریکا برای مبادله اسرا و جانبداری کامل واشنگتن از تل‌آویو در این طرح بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه فلسطینی در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد که پیشنهاد جدید آمریکا در خصوص مبادله اسرا و آتش‌بس در نوار غزه با پیشنهاد آتش‌بس و مبادله اسرایی که پیش‌تر ۲ طرف بر سر آن توافق کرده بودند کاملاً در تناقض است.

این منبع فلسطینی تصریح کرد: پیشنهاد جدید بر مبنای پیشنهاد ماه مه مطرح شده و شرایط و خواسته‌های جدید «اسرائیل» را برآورده می‌کند. پیشنهاد آمریکا هم‌سو با موضع تل‌آویو و خواسته‌های جدید نتانیاهو است. این پیشنهاد شامل آتش‌بس دائم نمی‌شود و این موضوع را در مرحله دوم ضمن محدوده‌ای مشخص مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: پیشنهاد آمریکا تاکید می‌کند که اگر حماس با خواسته‌های «اسرائیل» موافقت کند رژیم اشغالگر در مرحله دوم، جنگ را از سر خواهد گرفت. این پیشنهاد شامل عقب‌نشینی کامل از نوار غزه نمی‌شود، بلکه شامل تداوم اشغال محور فیلادلفیا با کاهش حضور ارتش «اسرائیل»، تداوم اشغال تقاطع «نتساریم» و نظارت بر عبور و مرور مردم و کنترل آن می‌شود.

این منبع آگاه فلسطینی ادامه داد: پیشنهاد آمریکا بر حق «اسرائیل» نسبت به مخالفت با آزادی دست‌کم ۱۰۰ اسیر فلسطینی تاکید می‌کند و تبعید شمار زیادی از اسرای فلسطینیِ آزادشده در قابل توافق مبادله اسرا به خارج از فلسطین را تضمین می‌کند.

وی افزود: پیشنهاد آمریکا امدادرسانی به غزه و ارائه کمک به آن را، به موافقت حماس با تمامی بندهای پیشنهاد مشروط می‌کند و گفت‌وگوها در خصوص بازسازی غزه و رفع محاصره از آن را به پس از تحقق نتایج مرحله نخست توافق موکول می‌کند.

ین منبع آگاه فلسطینی گفت: بر اساس پیشنهاد آمریکا، حماس نام ۳۰۰ اسیر فلسطینی محکوم به حماس ابد را مطرح می‌کند و رژیم اشغالگر حق دارد آزادی ۶۵ تَن از این اسرا را نپذیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ