هریس با یک زن افغان، اسرائیلی‌ها را نگران کرد!

اقتصاد ایران: بارکزی از سازمان‌های حامی تظاهرات طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها حمایت کرده است.

فرارو: بارکزی از سازمان‌های حامی تظاهرات طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها حمایت کرده است. بارکزی پیش‌تر گفته بود "استفاده استراتژیک" از شکایات حقوقی به طور نامتناسبی بر "جوامع به حاشیه رانده شده" تاثیر می‌گذارد و ایده "قلدری حقوقی" را تقویت می‌کند. او این نظر را در مقاله‌ای که به صورت مشترک با "یمان صلاحی" ستون نویس شبکه خبری "الجزیره" و منتقد نقش لابی اسرائیل در دانشگاه‌های ایالات متحده به نگارش در آورده بود.

​در این گزارش به حواشی و جنجال‌های روز‌های اخیر در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواهیم پرداخت:

خشم لابی طرفدار اسرائیل از انتصاب زن افغان به عنوان مشاور کارزار هریس

"نسرین بارکزی" حقوق دان افغان که به سمت مشاور امور مسلمانان کارزار انتخاباتی "کامالا هریس" نامزد دموکرات برای رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ منصوب شده انتقادات لابی طرفدار اسرائیل و رسانه‌های اسرائیلی را برانگیخته است.

بارکزی پیش از این اعتراضات در مورد افزایش موج یهودستیزی در آمریکا را "قلدری سازمان یافته حقوقی" خوانده بود. او حالا با حملاتی از سوی لابی حامی اسرائیل مواجه شده است. روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحرونوت" در این باره نوشته است: "سازمان‌های یهودی نسبت به این انتصاب و پیامد‌های آن برای سیاست‌های مقابله با یهود ستیزی در محوطه دانشگاه ابراز نگرانی می‌کنند. انتصاب بارکزی به عنوان مشاور کارزار انتخاباتی در امور اعراب و مسلمانان و مسائل مربوط به جنگ غزه خشم و نگرانی برخی از سازمان‌های یهودی و رهبران جامعه یهودیان در ایالات متحده را برانگیخته است".

بارکزی از سازمان‌های حامی تظاهرات طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها حمایت کرده است. او در قندهار در افغانستان متولد شد و در زمان حمله شوروی علیه افغانستان در منطقه‌ای جنگی زندگی کرده و سپس سه سال به عنوان پناهجو در پاکستان بود و پس از آن در سال ۱۹۸۵ میلادی به کالیفرنیا رفت. او در سال ۲۰۰۵ از دانشکده حقوق دانشگاه برکلی فارغ التحصیل شد. او از سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان مشاور سیاسی هریس در مورد مسائل مسلمانان، اعراب، غزه و هم چنین مسائل مربوط به باروری و زایمان، رای گیری و دموکراسی مشغول به کار شد.

مردی که هم ترامپ را می‌خواهد هم ماری جوانا را

"مت گیتز" سیاستمدار جنجالی آمریکایی کیست؟ او که حامی "دونالد ترامپ" نامزد جمهروی خواهان است "کوین مک کارتی" رئیس سابق مجلس نمایندگان را از مقام اش برکنار کرده بود.

او شعار‌های جنبش MAGA را تکرار می‌کند، اما همزمان از آزادسازی و قانونی شدن خرید، فروش و مصرف ماری جوانا حمایت می‌کند خواسته‌ای که برای یک سیاستمدار جناح راست آمریکا امری غیرطبیعی محسوب می‌شود. این سیاستمدار جنجالی هم چنین کودکی را از کوبا به فرزند خواندگی پذیرفته است.

روزنامه انگلیسی زبان هنگ گنگی "ساوت چاینا مورنینگ پست" درباره این عضو مجلس نمایندگان آمریکا از حوزه انتخابیه فلوریدا از حزب جمهوری خواه می‌نویسد: "او پسر "دان گیتزگ سناتور سابق است. او در سال ۲۰۲۱ میلادی به اتهام نقش داشتن در قاچاق جنسی مورد بازجویی قرار گرفت. او هم چنین به حامیان سقط جنین گفت که احتمال باردار شدن کم تری دارند، زیرا جذاب نیستند! اکنون از او به عنوان یکی از سخنگویان جنبش MAGA طرفدار ترامپ یاد می‌شود. او به قدری تاثیرگذار بود که کارزار مجبور کردن "مک کارتی" به کناره گیری از سمت ریاست مجلس نمایندگان را رهبری کرد. او در همان زمان از قانونی شدن ماری جوانا در فلوریدا حمایت کرد. او آشکارا از تلاش‌های ترامپ برای لغو نتایح انتخابات ۲۰۲۰ میلادی حمایت کرد و در طرح ادعای تقلب در انتخابات با او همصدا شده بود".

آن روزنامه در ادامه می‌نویسد: "گیتز در سال ۲۰۲۱ میلادی پس از سفری که به باهاما در سال ۲۰۱۸ میلادی داشت به اتهام نقش داشتن در قاچاق جنسی مورد بازجویی قرار گرفت که حرفه سیاسی اش را تحت الشعاع قرار داد. این اتهامات شامل قاچاق جنسی، رابطه جنسی با دختری زیر سن قانونی، مصرف غیرقانونی مواد مخدر و سوء استفاده از بودجه کارزار بود. گیتز ادعا‌های مطرح شده مبنی بر برقراری رابطه با یک دختر ۱۷ ساله و این که برای رابطه پولی پرداخت کرده را رد کرد".

کمدین‌ها سال‌ها روی ترامپ مطالعه خواهندکرد

"دونالد ترامپ" نامزد حزب جمهوری خواه در رقابت انتخاباتی در جریان سخنرانی در پنسیلوانیا در جمع هواداران اش اظهار داشت که از "کامالا هریسگ رقیب خود و نامزد حزب دموکرات در انتخابات جذاب‌تر است.

ترامپ پیش‌تر در واکنش به دیدن تصویر "کامالا هریس" بر روی جلد تازه‌ترین شماره نشریه "تایم" گفته بود:"این "سوفیا لورن" است؟ چه کسی ممکن است باشد؟ این "الیزابت تیلور" است؟ "

اکنون ترامپ در سخنرانی خود گفته است: "کامالا یک مزیت بزرگ دارد او زن بسیار زیبایی است. او زن زیبایی است". جمعیت حاضر در تجمع انتخاباتی او را هو کردند و ترامپ بلافاصله گفت:"اما من می‌گویم که من خیلی بهتر از او هستم. من در مقایسه با کامالا آدم بهتری هستم". سپس حضار او را تشویق کردند. اظهارات ترامپ در انتقاد از جذابیت هریس تازه‌ترین حمله او در کارزار زن ستیزانه و نژادپرستانه اش علیه اولین نامزد زن سیاه پوست و با تبار جنوب آسیایی در کارزار انتخاباتی آمریکا بوده است.

یکی از حامیان MAGA در اظهارات ترامپ مضمون طنز دیده و در رسانه‌های اجتماعی نوشته است:"کمدین‌های سراسر جهان سال‌ها روی مغز این مرد مطالعه خواهند کرد. آنان سال‌ها کار می‌کنند تا بامزه باشند و به او نزدیک نمی‌شوند". با این وجود، بسیاری از کاربران دیگر از ترامپ به دلیل نظر او درباره هریس حمله کردند. یکی از آنان به مقایسه قبلی او بین هریس و ملانیا ترامپ اشاره کرده و نوشته است:"ترامپ پیش‌تر گفته بود تصویر کامالا روی جلد تایم به قدری زیبا بود که او را به یاد ملانیا همسرش انداخت حالا ترامپ می‌گوید از کامالا خوش تیپ‌تر است یعنی او می‌گوید از ملانیا نیز بهتر است"؟!

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ