طراحی بازارچه صنایع دستی گناوه جامع و کامل باشد

اقتصاد ایران: گناوه- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: طراحی و نقشه احداث بازارچه صنایع دستی بانوان کارآفرین گناوه که اعتبار آن اختصاص و ابلاغ شده باید جامع وکامل و بادید آینده نگری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لیراوی بعد از ظهر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت احداث بازارچه صنایع دستی شهرستان گناوه اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان گناوه از شهرستان‌های فعال و پیشرو در تولیدات متنوع صنایع دستی بانوان از جمله گبه است اما از داشتن مکانی دائمی برای ارائه و عرضه محصولات محروم بود که با پیگیری‌های فرماندار، احداث بازارچه در دستور کار قرار گرفت و محقق شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ موقعیت گردشگری و ورود میلیون‌ها مسافر و گردشگر نیاز به یک بازارچه دائمی صنایع دستی دارد، بیان کرد: نبود یک بازارچه مناسب و دائمی برای بانوان کارآفرین به رغم استعداد و خلاقیت و پشتکاری که در آنها وجود دارد، باعث شد تا در حوزه بازاریابی و ادامه فعالیت با مشکل جدی روبرو شوند.

وی ادامه داد: اعتبار احداث بازارچه صنایع دستی بانوان کارآفرین به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تأمین و ابلاغ و همچنین زمین آن در خیابان ساحلی توسط فرمانداری تأمین شده است.

لیراوی افزود: با توجه به اینکه دستگاه متولی و بهره بردار این پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اجرای آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده است، همه جوانب کار باید دیده شود و نقشه پیش طراحی شده آن با نظارت فرمانداری مورد تأیید قرار گیرد.

طراحی بازارچه صنایع دستی گناوه جامع و کامل باشد

لیراوی خاطرنشان کرد: طرح و نقشه ارائه شده به فرمانداری پس از نهایی شدن و نظر و تأیید فرماندار عملیات اجرایی آن شروع شود.

معاون فرماندار گناوه از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خواست تا به این شهرستان که در حوزه گردشگری پیشانی استان است توجه ویژه‌تری داشته باشند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان گناوه به عنوان پایلوت طرح منظومه روستایی در استان بوشهر انتخاب شده است، می‌طلبد که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از این فرصت استفاده کرده و ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌ی صنایع دستی و گردشگری را در این طرح لحاظ کند.

خلیل رازه، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از توجه و اهتمام جدی فرماندار شهرستان گناوه به حوزه گردشگری و صنایع دستی ازجمله تأمین اعتبار به بازارچه قدردانی کرد و گفت: این اداره کل معماری سنتی را در طرح و نقشه احداث بازارچه مدنظر قرار می‌دهد.

صنایع دستی در شهرستان گناوه از جمله گبه شول قدمت طولانی دارد که باید تلاش کرد علاوه بر اینکه احیا تر شود انگیزه‌ای برای تولید بیشتر و فراهم کردن بازار فروش ایجاد شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ