از پروژه «منطقه حائلِ» اوکراین تا ساعت صفر در خاورمیانه

اقتصاد ایران: بررسی تحولات جبهه شمالی اراضی اشغالی و حمایت‌های بی دریغ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: بررسی تحولات منطقه به ویژه تشدید درگیری‌ها در جبهه شمالی اراضی اشغالی میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان باعث شده تحلیلگران سیاسی به اوضاع خاورمیانه به مثابه یک بمب ساعتی نگاه کنند.

از پروژه «منطقه حائلِ» اوکراین تا ساعت صفر در خاورمیانه

روزنامه رأی الیوم در گزارشی در خصوص تحولات منطقه نوشت: نمی‌توان تحولات فلسطین اشغالی را از تحولات منطقه جدا کرد. روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بر ۲ جبهه تأثیرگذار خواهد بود؛ نخست جبهه روسیه و اوکراین که طی یک سال گذشته شاهد رکود بوده و جبهه شمال فلسطین اشغالی که زنگ خطر جنگ منطقه‌ای را به صدا درآورده است. هدف نظامی راهبردی اوکراین که برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ تاکنون اعلام شده ایجاد منطقه حائل مرزی مانند آنچه رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای آن در جنوب رود اللیطانی به مساحت ۸۵۰ کیلومتر مربع است؛ نزدیک به مساحت منطقه کورسک! آیا این تنها یک تصادف است به ویژه آنکه حمله اوکراین به کورسک همزمان با تحولات منطقه صورت گرفته است.

پیام‌های تهدیدآمیز میان حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در حال تبادل است. اشغالگران در جریان حمله ۱۳ اوت به کفرکلا و حنین، برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ در این منطقه از بمب‌های سنگرشکن استفاده کردند. روز بعد، نیروهای مقاومت لبنان از شهر زیرزمینی خود با نام عماد ۴ رونمایی کردند. در کنار عماد ۴ ممکن است عمادهای ۱،۲،۳ و یا ذوالفقار ۱،۲و ۳ وجود داشته باشد. آیا صهیونیست‌ها با دیدن این تحولات همچنان به دنبال گسترش جنگ خواهند بود؟ منطقه تا آمدن آن روز روی آتشفشان جنگ بزرگ در انتظار ساعت صفر باقی خواهد ماند.

از پروژه «منطقه حائلِ» اوکراین تا ساعت صفر در خاورمیانه

روزنامه القدس العربی در خصوص ترامپ نوشت: عرصه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا تبدیل به میدانی برای خدمت بیشتر به رژیم صهیونیستی شده است. هر کس بخواهد در کاخ سفید ساکن شود باید سرسپردگی بیشتری نسبت به تل آویو نشان دهد. ترامپ که پیشتر برای یک دوره، رئیس جمهور بوده در سال ۲۰۱۷ قدس اشغالی را به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و سفارت کشورش را به این منطقه منتقل کرد تا تمام امیدها برای تحقق راهکار دو دولتی را نابود کند. او در جریان نشست‌های تبلیغاتی خود از تلاش‌ها برای تحقق آتش بس در غزه انتقاد کرد چرا که این حرکت را به مثابه بستن دست‌های تل آویو می‌داند! او حتی طرفداران فلسطین را اوباش حامی جنبش حماس توصیف کرده و خواهان بازداشت و اخراجشان از آمریکا می‌شود. به تازگی نیز از چیزی گفته که در میان رؤسای جمهور سابق آمریکا سابقه ندارد: «مساحت اسرائیل کم است»!

از پروژه «منطقه حائلِ» اوکراین تا ساعت صفر در خاورمیانه

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: صحبت درباره مذاکرت یک چیز است و صحبتِ مذاکرات چیز دیگر. مذاکرات اخیر در دوحه نشان داد مطلب جدیدی برای ارائه به جز تغییراتی که به نفع دشمن صهیونیستی است ندارد. این همان چیزی است که اوراق ارائه شده از سوی طرف آمریکایی نشان می‌دهد. طرف‌های مصری و قطری نیز فشارهای شدید از سوی آمریکا و کشورهای غربی برای مجبور کردن حماس به پذیرش این پیشنهاد را پنهان نمی‌کنند. حماس از مدت‌ها قبل به این نتیجه رسیده که تل آویو به دنبال توقف جنگ نیست.

از پروژه «منطقه حائلِ» اوکراین تا ساعت صفر در خاورمیانه

روزنامه سوری الثوره در خصوص تحولات بین المللی نوشت: جهان امروزه در برابر امتحانی قرار دارد که نه در جنگ جهانی اول و نه در جنگ جهانی دوم و نه در هیچ جنگ دیگری با آن رو به رو نبوده است. هیچگاه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و فلسطین اشغالی و به صورت کلی علیه منطقه به این حد از وقاحت و وحشی گری نبوده است. هزاران کودک بر اثر گرسنگی و تشنگی و بیماری جان می‌دهند و هزاران مدرسه و بیمارستان در نوار غزه نابود شده‌اند.

از پروژه «منطقه حائلِ» اوکراین تا ساعت صفر در خاورمیانه

روزنامه سوری الوطن در خصوص مذاکرات دوحه نوشت: آمریکا پیش از آغاز مذاکرات دوحه در روز پنجشنبه سینگال های مثبتی را مبنی بر پیشنهادات جدید خود مخابره کرد و مدعی شد که فشار لازم را برای تأیید این پیشنهادات اعمال خواهد کرد اما اوضاع نزد طرف صهیونیستی بسیار متفاوت بود به طوری که تل آویو به دنبال کاهش سطح توقعات طرف مقابل است. این طور که به نظر می‌رسد دستیابی به آتش بس در نوار غزه همچنان بعید و دور از دسترس به نظر می‌رسد زیرا نتانیاهو شروط جدیدی را نیز به شروط قبلی خود اضافه کرده است.

از پروژه «منطقه حائلِ» اوکراین تا ساعت صفر در خاورمیانه

روزنامه یمنی المسیره در خصوص جهان اسلام و عرب نوشت: علت موضع گیری ضعیف کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین را باید در اختلافات داخلی میان این کشورها و درگیری‌های سیاسی آنها که مانع اتحادشان می‌شود و همچنین اعمال فشارهای بین المللی به ویژه از سوی آمریکا برای تنها گذاشتن مقاومت در میدان نبرد جست. بسیاری از این کشورها، اولویت‌های داخلی خود را مهم‌تر از مسأله فلسطین می‌دانند. ملت‌های این کشورها نیز به مسائل حاشیه‌ای مشغول هستند.

از پروژه «منطقه حائلِ» اوکراین تا ساعت صفر در خاورمیانه

روزنامه المراقب العراقی در خصوص اقدامات انگلیس نوشت: عراق از سال‌های قبل با مشکل مداخلات خارجی در اوضاع داخلی خود رو به رو است به طوری که این مسأله به حد مداخله در امور حساس که امنیت و ثبات این کشور را تهدید می‌کند رسیده است. سفرای برخی کشورها با مطرح کردن سخنان غیرواقعی می‌کوشند پروژه‌های خاصی را در راستای منافع کشورشان پیاده کرده و حضور نظامی خود را در عراق توجیه کنند. سفارت آمریکا در رأس مداخله کنندگان در امور داخلی عراق قرار دارد و بعد از آن شاهد اقدامات مخرب سفارت انگلیس در این کشور به ویژه در دوره گذشته هستیم. سفیر انگلیس همواره برای انتقال یک تصویر غیرواقعی از اوضاع داخلی عراق و امنیت این کشور تلاش می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ