روزگار ذلالت صهیونیست‌ها فرا رسیده است

اقتصاد ایران: حجت‌الاسلام نواب با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال اسلام هراسی و از بین بردن اسلام است، تصریح کرد: دشمن از همه گروه‌های اسلامی سیلی خورده است و به همین دلیل در صدد از بین بردن همه جهان اسلام است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین همایش اربعین و همگرایی اسلامی با حضور علمای جهان اسلام امروز دوشنبه 29 مردادماه در سالن خاتم‌الاوصیا عتبه حسینی کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم که علمایی از کشورهای ایران، عراق، سوریه، فلسطین و ... حضور دارند، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به اینکه در صدر اسلام یهود و در حال حاضر صهیونیست‌ها مهم‌ترین عامل افتراق در جهان اسلام بوده و هستند، اظهار کرد: صهیونیست‌ها امروزه به‌خاطر مقاومت جانانه مردم غزه ذلیل شده‌اند. این روزها مردم غزه در حال مقاومت در برابر صهیونیست ها هستند و خونشان بر زمین ریخته می‌شود اما دشمن تا دندان مسلح را به زانو در آورده‌اند و آنها را در جهان ذلیل کرده‌اند. مردم غزه دشمن را به روزی انداخته‌اند که هر روز به کشورهای دیگر واسطه بفرستند.

نواب با اشاره به اینکه احترام به مقدسات مورد تأکید همه ادیان و رهبران دینی بوده است، گفت: اگر احترام به مقدسات مورد توجه قرار نگیرد دشمن از آن علیه جهان اسلام استفاده می‌کند. در جهان اسلام باید جهات مشترک تقویت شود و نکات افتراق کاهش یابد، برای دشمن فرقی نمی‌کند نیروهای حماس و مردم غزه که از برادران اهل سنت هستند را بمباران کند یا مراکز شیعیان جنوب لبنان را و برای آنها فرقی ندارد انصارالله یمن را هدف قرار دهند یا برادران ما در شامات را.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال اسلام هراسی و از بین بردن اسلام است، تصریح کرد: دشمن از همه گروه‌های اسلامی سیلی خورده است و به همین دلیل در صدد از بین بردن همه جهان اسلام است.

نواب در عین حال با اشاره به اینکه باید موانع وحدت از بین برود، یادآور شد: موانع دینی عمدتاً برون دینی است که یا به دلیل امیال یا به دست استکبار ایجاد می‌شود همچنانکه یهود در عهد نبوی و صهیونیسم و استکبار در دوران کنونی با سم‌پاشی به دنبال افتراق و اختلاف بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه موانع رفتاری و عقده‌های فردی را از دیگر موانع وحدت دانست و اظهار کرد: عصبیت و قوم گرایی از دیگر موانع وحدت است و عصبیت در هر جایی باشد وحدت از آن رخت بر می‌بندد.

نواب برداشت‌های غیرواقعی از دین را از دیگر موانع وحدت خواند و با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه اگر جاهل اظهار نظر نکند اختلافی به وجود نمی‌آید، به بررسی راهکارهای جلوگیری از اختلاف پرداخت و گفت: تبیین سیره عملی پیامبر و آیات قرآن و تبیین سیره معصومین و گفتمان علما برای احیای دین سه راهکار اصلی برای جلوگیری از اختلاف به شمار می‌روند.

تفرقه بین امت اسلام نتیجه فعالیت صهیونیست‌هاست

در ادامه این مراسم عبدالامیر قریشی، مدیر مرکز پژوهش‌های کربلا وابسته به عتبه حسینی، با اشاره به مسئله وحدت به تشریح این مسئله پرداخت و گفت: برای تأکید بر عناصری که ما را متحد و صفوف ما را تقویت می‌کند باید به عوامل شکاف در امت اسلامی اشاره کنم که برخی از آنها سیاسی، عقیدتی، مارکسیستی و اخلاقی هستند.

او در ادامه با اشاره به نقش یهودیت در عصر پیامبر اسلام(ص) به حضور صهیونیست‌ها در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: تفرقه بین امت اسلامی نتیجه فعالیت صهیونیست‌های امروزی و استکبار جهانی هستند که در حال گسترش تفرقه بین امت اسلامی از یکسو و تسلط مادی و استکباری بر آنها از سوی دیگر هستند.

قریشی در ادامه با تأکید بر اهمیت اخلاق در دین اسلام اظهار کرد: دین اصرار و الحاح برای نگاه کردن، دیدن و خواندن دارد که از دین می‌آموزیم تا تعصب قومی و ملی را کنار بگذاریم. قرائت غیرواقعی و غیر علمی از دین یا فقه غیر علمی نیز بر تفرقه و تشتت در امور مسلمین تأثیر می‌گذارد. باید در برابر بزرگ‌ترین رسول، رسول توحید و رحمت، محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) تسلیم بود و به همین ترتیب، تبیین سیره معصومین علیهم السلام ما را به شناخت واقعی دین می‌رساند.

مدیر مرکز پژوهش‌های کربلا در ادامه به زحمات علمای دین هم اشاره کرد و گفت: سیره علما نیز باید گفتمان منطقی و دوستانه میان یک ملت باشد.

 

 

تألیف 12 هزار کتاب درباره امام حسین (ع)

محمد النوری، پژوهشگر اسلامی، سخنران دیگر مراسم در سخنان خود اظهار کرد : مقام کلمه‌ای است که از غیب آمده است و این قرابت به حسین در حقیقت قرب به رسول خداست. امام حسین(ع) فریادش یک فریاد غیبی است که با خون پاک حسین(ع) آغشته است.

او در ادامه سخنانش به مسئله بیوت اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: دو خانه مربوط به اهل بیت(ع) است؛ یکی خانه ابراهیم (ع) و دیگری خانه رسول اکرم (ص). خانه ابراهیم از والاترین خانه‌های انبیاست در حالی که خانه رسول اکرم(ص) افضل این خانه‌های مبارک است. «و اجعل افئدة من الناس تهوی الیهم» این آیه اشاره دارد به اینکه مردم قصد کننده خانه خدا باید قصد اهل بیت(ع) را بکنند (تهوی الیهم). لذا ترجمه محبت به اهل بیت(ع) و خانه پیامبر(ص) این است که در مقابل دشمنان اسلام در کنار مجاهدین باشیم. این ترجمه محبت به اهل بیت(ع) است.

عبد ‌الکریم حائری، از علمای کربلا، در ادامه اظهار کرد: بنده آمدم تا نامم در فهرست سخنرانان ابی عبدالله علیه السلام ثبت شود. یکی از کتب معروف در معرفی شخصیت امام حسین(ع) کتاب اصحاب ابن رسول فی انصار ابن البتول است. 12 هزار کتاب در مورد شخصیت اباعبدالله(ع) نوشته شده است. همچنین نویسنده‌ها از انواع مذاهب با زبان‌های مختلف کتاب‌ها نوشته‌اند. شعرا هم با اغلب لغات برای امام حسین(ع) شعر سروده‌اند. این همایش برای وحدت بین صفوف است چنانکه امام حسین(ع) محورش توحید و خداپرستی است. امام حسین(ع) به حق در ابعاد مختلف بین‌المللی است. امام حسین(ع) برپا کننده دین و نماز و شعائر الهی است.

در ادامه مراسم سید صافی، از شعرای اهل بیت(ع)، اشعاری در عظمت امام حسین(ع) خواند. او در این ابیات اشاره کرد که محبت به امام حسین(ع) در میان امت اسلام دلیل دارد چون پیامبر(ص) فرمود: «حسین منی و انا من حسین»

او در یکی دیگر از ابیات شعر خود اینطور خواند: «زشت بر مسلمان است صهیون مسلمان کشی کند و به یاری مظلوم به پا نخیزد.»

محمد محمدی، یکی از علمای اهل سنت کرمانشاه، مهمان دیگر همایش اربعین بود که در سخنان خود گفت: حدیث ثقلین دلالت دارد بر اینکه باید به دو ثقل تمسک کرد، قرآن و اهل بیت(ع). بنابراین می‌توان گفت محبت به اهل بیت(ع) اجماعی است. مسئله وحدت در قرآن و روایات مورد تأکید است. قران امت اسلام را چنین توصیف کرده «و ان هذه امتکم امة واحدة»

محمدی با بیان اینکه دشمن‌ترین دشمنان اسلام همانا صهیونیست‌ها هستند، تأکید کرد: در خصوص مشرکین خداوند می‌فرماید: " از آنها تبعیت نکن و الا از مشرکان شمرده می‌شوید! " حال امروزه صهیونیست‌ها به فرهنگ ما حمله کرده و به دنبال اضمحلال فرهنگ اسلامی ما هستند و ما باید مراقبت کنیم و در مقابل این هجمه بایستیم. امروزه جوانان دانشگاهی جهان به حمایت فلسطین پرداختند ولی متاسفانه بعضی حکام عرب حمایتی نکردن و باید مانند ایران از این حرکت حمایت کنند.

تنزل جهانی آمریکا بعد هفت اکتبر

شیخ عبدالله، از علمای فلسطین، سخنران دیگر این همایش با طرح این سوال که راز این بزرگی در امام حسین (ع) چیست، این طور پاسخ داد: در همه ابعاد، در فقه، در جهاد و ... باید به ایشان رجوع کرد. امام حسین (ع) به همه آزادگان فهماند که اگر پیرو پیامبر(ص) هستید ذلت در دین را نپذیرید. او با اشاره به جایگاه شهدا تأکید کرد: شهیدان یک فرد عادی نیستند بلکه افرادی هستند که جانشان را در راه خدا داده‌اند. حادثه کربلا برای برداشتن طغیان است. کربلا مسیر و راه قدس است امروز مردم فلسطین این آیه را ترجمه کرده‌اند «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کبیرة» با دست خالی این مردم قیام کرده و ادامه دادند.

او در ادامه به سقوط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اسرائیل دیگر مثل قبل هفت اکتبر نیست و همچنان آمریکا و اروپا نیز منزلت قبل هفت اکتبر را ندارند. افسر امریکایی امروز خودش را در مقابل سفارت آتش می‌زند چرا و به کدام انگیزه این کار را می‌کند؟ انگیزه فقط مظلومیت مردم غزه است. امروز ملت یمن خیلی عالی در کنار مردم غزه هستند. هر کس امام حسین (ع) را می‌خواهد یاری کند امروز باید به مردم غزه یاری رساند.

عبد الامیر گیلانی مهمان دیگر مراسم با بیان اینکه اربعین یک پیام جهانی شده است، گفت: رسانه اموی خواست این نور را خاموش کند لکن هیهات که اهل بیت از این حکومت طاغوتی شکست بخورد. هشام بن عبدالملک در موسم حج از شدت جمعیت نتوانست استلام حجر کند. رفت یک گوشه نشست و نظاره‌گر شد. در همین اثنا امام سجاد (ع) تشریف آوردن و مردم کوچه باز کردن و استلام حجر کرد و اشعار فرزدق در این حادث در عظمت علی بن الحسین السجاد معروف است.

او با اشاره به اهمیت وحدت کلمه بین مسلمانان تأکید کرد: مسلمان صدر اسلام با وجود قرآن، پیامبر(ص) و وحدت کلمه به قله عظمت در دنیا رسیدند اما امروز چرا امت اسلام با اینکه قرآن در بین ماست و پیامبر(ص) نیز سیره‌اش در بین ماست پس علت خذلان چیست؟ تفرقه و عدم وحدت کلمه بین امت اسلام است. امروز نیاز به اتحاد داریم. ‌

بیانیه پایانی

این همایش ظهر روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای در حرم حضرت اباعبدالله (ع) به کار خود پایان داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«حرکت بزرگ اربعین به عنوان پیشران تمدن اسلامی دارای گفتمان متعالی مبتنی بر توحید و تجلی بخش فضایل اخلاقی بوده و این مدنیت در مقابل تمدن غربی است که بر انتفاع و انسان منقطع از وحی قرار دارد. بی‌تردید پیش نیاز تمدن اسلامی وحدت و همگرایی امت اسلامی و تلاش برای از میان بردن موانع وحدت است. این مهم نیازمند حضور و تبیین فعالان عالمان در این زمینه است به همین منظور امروز چهاردهم صفر المظفر 1446 جمعی از علما و اندیشمندان از اهل سنت و شیعه از کشورهای مختلف در حسینی گرد هم آمدند تا وحدت و همبستگی اسلامی را به نمایش گذاشته و بر این رویکرد تأکید علما روحانیون و اندیشمندان شرکت کننده در این همایش ضمن تشکر از عتبه حسینی و ستاد فرهنگی اربعین بر ضرورت همبستگی و وحدت امت اسلامی تأکید کردند فرهیختگان حاضر در این جلسه اربعین را یک فرصت استثنایی برای همگرایی اسلامی با محوریت حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام دانسته و خواستار تقویت و انسجام بیش از پیش امت اسلامی شدند شرکت کنندگان در این همایش با تشکر از انتخاب شعار کربلا طریق الاقصی به عنوان محور اصلی اربعین امسال از توجه و حمایت زائران و نیز مقاومت اسلامی یمن لبنان و عراق از مردم مظلوم و مقاوم غزه و فلسطین قدردانی کرده و جنایات رژیم کودک‌کش و تروریست صهیونیست را محکوم و از مجامع بین‌المللی عمل به وظایف خود در قبال جنایات این رژیم در نسل کشی مردم غزه را خواستار شدند شرکت کنندگان در این جلسه بر ارواح طیبه شهدای مقاومت به ویژه رهبران آن شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهدی درود فرستاده و جنایات اخیر دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن رهبر بزرگ مقاومت فلسطین شهید اسماعیل هنیه و فرمانده شجاع شهید محمد شکور را به شدت محکوم کردند. بدون شک خون پاک شهیدان مقاومت شهدای مقاومت و مردم بیگناه غزه نوید بخش آزادی قدس شریف و زمینه‌ساز نابودی رژیم منحوس صهیونیستی خواهد بود.

ان‌شاالله والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته»

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ