وزیر پیشنهادی واردترین فرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است

اقتصاد ایران: محمدزاده در دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: وزیر پیشنهادی واردترین فرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدزاده نماینده موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال ۸۸ قانون هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد و از سال ۸۹ اجرایی شد. ۳۴ هزار میلیارد تومان عوائد اجرای این قانون بود و در آن دوره هر سال ۳۹۵۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کردیم. قانون پیش بینی کرده بود که این عوائد در امر نیرو و برق رسانی و در امر گاز مصرف شود.

وی افزود: ۱۰ سال این موضوعات در کشور متوقف شد و امروز ما از ناترازی سخن می‌گوئیم. و می‌خواهیم این موضوع را حل کنیم چرا در آن زمانی که می‌توانستیم جلوی آن را بگیریم این کار را نکردیم. نه مجلس و نه دولت و نه دستگاه‌های نظارتی هیچ اقدامی انجام ندادند.

محمدزاده که هدف مسکن مهر را در ابتدای اجرای این طرح ۲ میلیون و چهارصد واحد مسکونی عنوان کرد، ادامه داد: ۵۵ هزار میلیارد تومان دیگر به مسکن مهر تزریق شد و قریب به ۳۰ هزار هکتار اراضی به این پروژه اختصاص یافت و اگر مسکنی هم در شهرها ساخته شده است امروز در او ارزش افزوده ۱۰ هزار درصدی پیش آمده است.

وی افزود: اگر همان ۵۵ هزار میلیارد را به این پروژه تزریق کنیم ۳۵ سال طول می‌کشد تا این مسکن‌ها ساخته شود. امروز ۱۴۸ هزار واحد مسکونی بلاتکلیف است.

این نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد: پس از سه سال از گذشت قانون جهش مسکن بانک مسکن فقط حدود ۴۰ یا ۵۰ درصد از وظایف خود را انجام داده است. ۶۲ هزار میلیارد تسهیلات داده است و ۷۰ میلیارد تومان از بانک مرکزی برداشت کرده است.

محمدزاده اظهار کرد: سکانداری حل این مسائل فقط از ناحیه ساختار وزارت راه و شهرسازی امکان‌پذیر است. خانم صادق با ۲۵ سال تجربه در وزارت راه و شهرسازی اشراف کامل و وقوف کامل به موضوع دارد و به حق واردترین فرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ