نخستین سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه بین المللی شهید کاوه

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از نخستین سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی؛ روز گذشته وزارت راه و شهرسازی شاهد رخداد بزرگ در صنعت هوانوردی بود.

مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران از جمله اقدامات انجام شده جلسه روز گذشته در پایتخت بود.

عظیم طهماسبی مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی ضمن تأیید خبر فوق گفت: اتفاقات بسیار مهم و تأثیر گذاری در جلسه وزارت راه و شهرسازی رقم خورد که اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی نیز سهمی از این رویداد داشت.

وی اظهار داشت: طی جلسات و هماهنگی‌های صورت گرفته فی ما بین اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی و شرکت ورنا تجارت (گروه تجاری مهدی باقری) از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بومی استان، سرمایه گذاری در فرودگاه بیرجند مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفته و تفاهم نامه فی ما بین به امضا طرفین رسید.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در فاز اول این تفاهم نامه سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه خدمات مسافری و گردشگری از سوی شرکت سرمایه گذار در فرودگاه مرکز استان انجام خواهد شد که اولین طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت فرودگاهی در استان خواهد بود

طهماسبی خاطر نشان کرد: گروه تجاری مهدی باقری فعالیت خود در فرودگاه بیرجند را هم اکنون آغاز کرده و تا آغاز پروازهای برنامه زمستانی شاهد افتتاح کافی شاپ و غرفه سوغات و محصولات استراتژیک، صنایع دستی و تمام دست سازه‌های صنعت گران بومی استان و همچنین به روز رسانی حوزه تبلیغات محیطی در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند توسط گروه تجاری یاد شده خواهیم بود.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: ۲۸ تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۱۸ همت برای نخستین بار در صنعت فرودگاهی ایران میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با سرمایه‌گذران بخش خصوصی امضا و مبادله شد تا پس از بررسی در کارگروه‌های تخصصی و انجام بررسی‌های کارشناسانه و طی شدن روال قانونی، به انعقاد قرارداد منتهی شود.

وی افزود: با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم تعیین شده است و همچنین تاکید فراوان ایشان بر میدان دادن به بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان مردم، شرکت فرودگاه‌ها تفاهم‌نامه‌های مذکور را آماده کرد و با بخش خصوصی به امضا رسانده و با این اقدام نشان داد که عزم خود را برای در دستور کار قرار دادن فعالیت‌های اقتصادی در کنار عملیات هوانوردی و فرودگاهی جزم کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ