جمع‌آوری «زامبی‌کُش‌ها» از خیابان‌های لندن/تحویل قمه در ازای پول!

اقتصاد ایران: پلیس لندن اعلام کرد که مالکان چاقوهای موسوم به «زامبی‌کُش» با تحویل این سلاح خطرناک تا پیش از ضرب‌الاجل تعیین‌شده، پاداش دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، براساس اعلام پلیس لندن، مالکان چاقوهایی که به «زامبی‌کُش» معروف هستند، در صورت تحویل این سلاح به مقامات پاداش دریافت خواهند کرد.

پلیس لندن این فراخوان را ذیل طرح تحویل سلاح که هفته آینده آغاز می‌شود، اعلام کرده است. براساس اعلام پلیس، دارندگان چاقوی زامبی‌کش یا قمه در ازای تحویل این سلاح مبلغی معادل قیمت آن در بازار را دریافت کنند. دلیل نامگذاری این چاقو، استفاده از نمونه‌های مشابه آن در فیلم‌هایی با ژانر «زامبی» است.

این سلاح مرگبار به طور معمول حدود ۲۰ سانتیمتر بوده و و روی تیغه دندانه‌دار آنها، عناوین و طرح‌های عجیب و غریبی دیده می‌شود. از این سلاح سرد به عنوان یکی از دلایل افزایش خشونت با چاقو در انگلیس یاد شده که پارسال به بیش از ۵۰ هزار فقره جرم رسید. این رقم با رکورد جرایم ثبت‌شده با سلاح سرد در سال ۲۰۱۹ اختلاف اندکی دارد.

براساس قانونی که محافظه‌کاران پیش از روی کار آمدن کایر استارمر، نخست وزیر جدید انگلیس آن را در تصویب کرده بودند، مالکیت چاقوهای زامبی‌کش و قمه از ۲۴ سپتامبر ممنوع خواهد بود و در صورت تملک، فرد خاطی با دست کم دو سال حبس یا جریمه نامحدود مالی مواجه خواهد شد.

مالکان از ۲۶ آگوست تا ۲۳ سپتامبر فرصت تحویل سلاح‌های خود را تحویل پلیس دهند و معادل قیمت بازار آن را دریافت کنند. براساس قانون انگلیس، افراد به دلیل خریداری این سلاح پیش از ممنوعیت و به طور قانونی، حق دریافت مبلغ پرداختی بابت آن را دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ