رونمایی از کتاب مایناپ؛ سند راهبردی هوشمندسازی معدن

اقتصاد ایران: کتاب مایناپ، سند راهنما برای معدنکاری با رویکرد هوشمندسازی در نشست کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران رونمایی شد.

کتاب مایناپ، سند راهنما برای معدنکاری با رویکرد هوشمندسازی با حضور بهرام شکوری رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی و اعضای این کمیسیون و همچنین امیر علی‌قلی‌زاده مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت رونمایی شد.

درباره اهمیت هوشمندسازی معدن و مزیت‌های‌ بهره‌گیری از فناوری‌های صنعت ۴ در معدنکاری یا به دیگر سخن، گذار به معدنکاری دیجیتال در این چند سال زیاد گفته و شنیده شده اما تاکنون سندی عملیاتی برای پیاده‌سازی آن ارائه نشده است. چه بسا اگر چنین سندی موجود بود مدیران معادن ما زودتر از اینها بسوی هوشمندسازی پیش رفته بودند، اتفاقی که می‌تواند بسیاری از ظرفیت‌های نهفته معدن را فعال کند و از قضا مصرف انرژی که چالش مهم صنایع امروز است را بهینه کند.

مهدی ایزدیار، مدیرعامل فناپ زیرساخت با بیان این مطلب تصریح کرد: ما در مجموعه فناپ زیرساخت، کتاب مایناپ (Mine UP) را با هدف ارائه سندی راهبردی از دستاوردهای هوشمندسازی و فناوری‌های صنعت 4 در حوزه معدن به مدیران صنایع معدنی منتشر کرده‌ایم. این راهنمای کاربردی که در ۱۱ فصل تدوین شده است، به بررسی تجارب ۱۱ غول معدنی پیشرو جهان در بهره‌گیری از فناوری‌های صنعت ۴ در  هوشمندسازی معادن می‌پردازد.

وی افزود: در واقع ما ۱۱ مجموعه از بزرگترین شرکت‌های معدنی دنیا را که روند هوشمندسازی را با موفقیت پیموده‌اند بهینه‌کاوی کرده‌ایم، چالش‌ها را تحلیل و راهکارهای عبور از آنها را بازشناسی کرده‌ایم و خط روشنی از پیاده‌سازی تحول دیجیتال ارائه کرده‌ایم که برپایه ظرفیت علمی مجموعه و تجربه موفق پیاده‌سازی راهکارهای هوشمندسازی در معادن میدکو می‌تواند یک سند راهبردی اجرایی برای هوشمندسازی صنایع معدنی باشد.

کتاب مایناپ، زیر نظر شورای سیاستگذاری متشکل از مهدی ایزدیار، مهدی عرب‌زاده یکتا، محمدحسین جبل‌عاملی و حمیدرضا حق‌پرست در فناپ زیرساخت منتشر شده است و کاظم کوکرم دبیر محتوای این کتاب بوده و مسعود صادقی ویراستاری آن را عهده‌دار بوده است.

در کتاب مایناپ از ویژگی‌های صنعت معدن ایران، چالش‌های کنونی شرکت‌های معدنی و فناوری‌های فعال‌ساز ظرفیت‌های معادن سخن به میان آمده و به معدنکاری هوشمند و چالش تحول سازمانی، نقطه شروع تحول دیجیتال در صنایع معدنی، راهکارهای موجود در ایران برای هوشمندسازی معادن پرداخته شده است.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان فناپ زیرساخت و کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران منعقد شد و به امضای مهدی ایزدیار، مدیرعامل فناپ زیرساخت و بهرام شکوری، رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ