وزارت دفاع نباید تصدی‌گری کند

اقتصاد ایران: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر وزارت دفاع درگیر تصدی گری شود، از سایر وظایف خود بازمی ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طغیانی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: هرچند برنامه‌های وزیر پیشنهادی دارای ابعاد و نکات قوت است، اما آنچه من بیان می‌کنم مربوط به حوزه اقتصادی و سیاسی این برنامه است. وزارت دفاع علاوه بر وظایف سازمانی در حوزه تولید و پشتیبانی از نیروهای مسلح، وظایفی نیز در حوزه صنعت دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: در برنامه وی در حوزه صنعت و اقتصاد و صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح ایراداتی وجود دارد. اداره یکی از صنعتی ترین وزارتخانه‌های کشو با نگاه نیروهای مسلح امکان پذیر نیست، مگر اینکه سازمان ارتباط صنعتی داخل وزارتخانه و بیرون وزارتخانه بازآرایی شود.

وی متذکر شد: در وزارت دفاع سال‌ها است برنامه‌ای به نام «هسته دانا و شبکه توانا» شروع شده است که این برنامه برای ایجاد ارتباط بین مجموعه‌های تولیدی و فناوری داخل وزارتخانه و بیرون و شرکت‌های دانش بنیان به کار می‌رود، اما از جهت سازمانی بعضاً این برنامه جدی گرفته نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از مدیران همچنان قصد دارند این برنامه را در داخل وزارتخانه حبس کنند، در حالی که رشد صنعت دفاعی در حوزه فناوری منوط به سرریز دانش دفاعی تولید شده در وزارتخانه به بیرون است که بنده برنامه مربوط به این موضوع را در برنامه وزیر پیشنهادی دفاع ندیدم.

طغیانی با اشاره به عملکرد ساتا، گفت: صندوق سرمایه گذاری نیروهای مسلح و بازنشستگی نیروهای مسلح کار اقتصادی انجام می‌دهد و مانند سایر صندوق‌های ما ممکن است دچار آفت شود که برای آن باید برنامه ویژه داشت. مهم‌ترین برنامه برای این حوزه باید این باشد که تصدی گری این وزارتخانه کاهش یابد، این در حالی است که در برنامه وزیر پیشنهادی آمده است تقویت دانش طراحی پالایشگاه پتروشیمی و پتروپالایشگاه و بومی سازی استانداردها، حال آنکه این موضوع وظیفه وزارت دفاع نیست.

وی بیان کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی دفاع درباره افزایش سرمایه گذاری در حوزه معادن آمده است، در حالی که این موضوع وظیفه سایر دستگاه‌ها است. اگر وزارت دفاع با نگاه تصدی گری وارد این حوزه‌ها شد، از سایر وظایف اساسی خود می‌ماند زیرا وقت وزیر به جای اینکه برای توسعه حوزه‌های دفاعی صرف شود، صرف رفع و رجوع مشکلات اقتصادی داخل وزارتخانه و صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح می‌شود.

طغیانی تاکید کرد: نباید تجربه بانک‌های نیروهای مسلح که رهبر انقلاب دستور ادغام دادند، درباره وظایف اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی و سایر مجموعه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح اتفاق بیافتد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ