با دیپلماسی قوی میزبان مسابقات جهانی شدیم

اقتصاد ایران: رییس فدراسیون بدنسازی گفت: با دیپلماسی خوبی که داشتیم توانستیم پس از مدت ها یک رویداد جهانی را در ایران میزبانی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی نصیرزاده در نشست خبری امروز دوشنبه ۲۹ مرداد که در محل این فدراسیون انجامید اظهار داشت: در فدراسیون سعی کرده ایم از نیروهای جوان استفاده کنیم. یکی از آرزوهای هر فدراسیون برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در ایران است و من هم از روز اول تلاش کردم تا یکی از رویدادهای جهانی در کشورمان برگزار شود و همیشه دلم می‌خواست که میزبانی‌های مهم و تأثیرگذار در ایران برگزار شود.

مرحوم امیر عبداللهیان نقش بسزایی در رویدادهای بین المللی ما داشت

او ادامه داد: پیش از حضور ما در رویدادهای بسیار کم بین المللی حضور می‌یافتیم اما با دیپلماسی خوبی که داشتیم ۱۴۰۲ ما ۳۵ اعزام داشتیم و در هر اعزام با تعداد بالا نفرات ما حضور می‌یافتند و مرحوم امیرعبداللهیان تلاش بسیار زیادی در میزبانی ما داشت و ما اکنون میزبان رقابت‌های جهانی در ایران هستیم که در جزیره کیش برگزار می‌شود. کشورهایی مانند ژاپن و … بنا به دلایلی انصراف دادند اما کشور آمریکا در این مسابقات حضور خواهد داشت.

حدود ۶۰ کشور در مسابقات جهانی ایران حضور دارند

او افزود: ما از طریق سفیران ایران در کشورهای مختلف رایزنی کردیم تا کشورهای بیشتری حضور یابند و حدود ۶۰ کشور در این مسابقات حضور دارند. خیلی از کشورهای اروپایی در مسابقات اسپانیا حضور نیافتند اما در ایران حاضر هستند.

او با تشکر از اصحاب رسانه گفت: از همه عزیزان خبرنگاران تشکر می‌کنم و امیدوارم اخبار خوبی از این مسابقات در رسانه‌ها منتشر شود چون تمام کشورها نسبت به اخبار حساس هستند و این مسابقات بحث عزت و آبروی کشورمان است. ما نقاط ضعف خودمان را قبول دارم و انتقادهای سازنده را می‌پذیرم چون باعث خواهد شد تا راه خودمان را بهتر انجام دهیم.

نزدیک به ۲۰۰ ورزشکار ایرانی در مسابقات جهانی حاضر می‌شوند

او ادامه: سیاست ما این است که هرچه ورزشکاران ما بیشتر باشد در مسابقات برای ما بهتر است اما با محدودیت‌هایی از سوی فدراسیون جهانی مواجه هستیم بر همین اساس ما در اکثر رشته‌ها دو ورزشکار در رقابت‌های جهانی خواهیم داشت و در برخی از دسته‌های فردی امکان دارد ۳ ورزشکار از ایران شرکت کنند. نزدیک به ۲۰۰ نفر ما ورزشکار از ایران در رقابت‌های جهانی داریم که با اعضای کادر فنی به ۲۵۰ نفر هم می‌رسد.

اسامی ملی پوشان به زودی اعلام می‌شود

نصیرزاده خاطرنشان کرد: به زودی اسامی ورزشکاران راه یافته به اردوی تیم ملی را اعلام می‌کنیم. قرار است ورزشکاران آمریکایی به همراه اعضای کادرفنی و فدراسیونشان در این مسابقات حضور می‌یابند.

با اداره کل ورزش تهران بر سر تعیین سرپرست هیأت استان به توافق نرسیدیم

او در رابطه با تعیین سرپرست برای هیأت استان تهران گفت: هنوز سرپرستی برای این هیأت انتخاب نکردیم و بر اساس قوانین مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران باید یک نفر را به ما پیشنهاد دهد و علی جوادی فردی را معرفی می‌کنند و ما نمی‌پذیریم و ما هم هر فردی را انتخاب می‌کنیم اداره کل تهران قبول نمی‌کند و معاونت قهرمانی وزارت ورزش قرار است جلسه‌ای را برگزار کند تا در آن جلسه فردی را به عنوان سرپرست انتخاب کنیم و به توافق برسیم.

میزبانی مسابقات جهانی حدود ۲۵۰ هزار یورو برای ما هزینه داشت

او تصریح کرد: ما برای میزبانی مسابقات جهانی حدود ۲۵۰ هزار یورو به فدراسیون جهانی در طی ۴ قسط پرداخت خواهیم کرد و بابت حق عضویت ۵۰ هزار یورو دیگر جهت اعلام آمادگی پرداخت کردیم و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم در نامه‌هایی جداگانه به فدراسیون جهانی از ما حمایت کردند. ما امسال میزبان هستیم و عربستان سال ۲۰۲۵ میزبان خواهد بود ما با این میزبانی بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دادیم چون اگر ۲۰۰ ورزشکار ایرانی بخواهند در یک رقابت حضور یابند هزینه‌های زیادی را باید بپردازیم. از هر ورزشکار خارجی حدود ۵۵۰ یورو برای مسابقات جهانی دریافت می‌کنیم که ۵۰ درصد از این مبلغ برای ایران است و ۵۰ درصد دیگر برای فدراسیون جهانی خواهد بود. ۳، ۴ و ۵ مهر این مسابقات را در جزیره کیش برگزار می‌کنیم.

او افزود: مسئولان جزیره کیش حمایت‌های بسیار خوبی از ما داشته اند و در یکی از بهترین هتل‌های این جزیره مسابقات برگزار می‌شود. برگزاری چنین رویدادهایی باعث می‌شود تا حامیان مالی از ما حمایت کنند و بابت همین مسابقات نیز حامی مالی خوبی جذب کرده ایم.

او ادامه داد: همه عوائد این رویداد به ایران واگذار شده و قرار است یک شرکت خارجی که حامی مالی فدراسیون جهانی است در رویداد جهانی کیش هم حضور یابد که در این صورت ۵۰ درصد از رقم قرارداد این حامی مالی به ما تعلق خواهد گرفت و با توجه به بدهی‌هایی که به فدراسیون جهانی داریم این موضوع باعث خواهد شد تا به نوعی بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کنیم.

او در پایان گفت: اگر میزبانی خوبی داشته باشیم امکان اینکه در آینده باز هم میزبانی جهانی داشته باشیم وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ