هر آنچه که باید قبل از سفر به تور مالزی در سال 2024 بدانید؟

اقتصاد ایران: مالزی کشوری پویا، چندفرهنگی و به شدت دست کم گرفته شده، قهرمان ناشناس استوایی جنوب شرقی آسیا است .

اخبار شرکتها- این کشور با سنت، طبیعت و مدرنیته ، کشوری با مناظر شهری مدرن ، مناره های اسلامی و زیارتگاه های طلاکاری شده چینی است. تور مالزی دنیایی است که در آن معابد جنوب هند به جنگل‌های بارانی میلیون‌ساله بازمی‌گردند.سفر با تور ارزان مالزی - تجربه ای است که اغلب احساس می کنید در چندین کشور به طور همزمان هستید .

1. مالزی کشوری بسیار متنوع است

برای بسیاری از انواع شوک فرهنگی آماده باشید. در مالزی چند قومیتی و در عین حال عمدتاً اسلامی شبه جزیره مالزی، اکثریت 69.8 درصد از مسلمانان مالایی این سرزمین را با چینی‌های قومی، هندی‌های تامیل و ده‌ها گروه بومی به‌عنوان orang asli (مردم اصلی) تقسیم می‌کنند. این بدان معنی است که معابد چینی با فانوس قرمز در کنار گوپورام های هندو (دروازه های معبد) و گنبدهای پیازی شکل مساجد پیچیده و مدرن قرار دارند.

با پروازی کوتاه از طریق دریای چین جنوبی، ایالت های ساراواک و صباح مالزی شرقی در بورنئو احساس دنیای دیگری می کنند. گروه اول دارای 26 گروه قومی مختلف است که بیشتر آنها مسیحی یا پروتستان هستند، در حالی که صباح خانه 33 قوم دیگر است که به بیش از 50 زبان و 80 گویش با هم ارتباط برقرار می کنند.

هر آنچه که باید قبل از سفر به مالزی در سال 2024 بدانید؟

2. برای یک تابستان بسته بندی - اما یک ژاکت سبک همراه خود داشته باشید

مناطق گرمسیری مالزی در تمام طول سال از دمای هوای گرم در حدود 86 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) برخوردار است . تنها چیزی که واقعاً برای بسته بندی نیاز دارید، لباس های نخی سبک و گشاد برای مقابله با گرما و رطوبت، و یک جفت کفش ورزشی و دمپایی است.

3. فناوری به طور گسترده در دسترس است…

تور کوالالامپور باید یکی از آینده‌نگرانه‌ترین شهرهای جهان باشد، با بزرگراه‌ها، برج‌ها و آسمان‌خراش‌هایی که همیشه در حال گسترش هستند و همیشه برای فضا تلاش می‌کنند. فراتر از پایتخت، پوشش عالی شبکه تلفن همراه 4G و وای فای سریع در اکثر هتل ها و مهمانپذیرها در سراسر کشور وجود دارد. Celcom بهترین اپراتور هنگام سفر به مناطق جنگلی شبه جزیره و بورنئو است.

4. ... اما پول نقد در داخل حمل کنید

ATMS  به طور گسترده در دسترس هستند، اما در حومه شهر بسیار کم هستند، و پیدا کردن آنها اغلب در خارج از شهرهای اصلی دشوار است. اگر قصد خروج از شبکه را دارید، ارز محلی، رینگیت مالزی را ذخیره کنید.

5. غذا چیزی است که می توان درباره آن در خانه نوشت

پیچیدگی های تند و لذت بخش غذاهای مالزیایی (مخلوطی از کاری، غذاهای چینی جنوبی و غذاهای پان هندی) بهتر است به صورت تازه در خیابان مصرف شود، و بدون تزئینات توسط  محلی - به زبان عامیانه برای افراد مسن - روی بشقاب سرو شود.

گزینه جایگزین این است که در فودکورت یا «مرکز هاوکر» با افراد محلی بنشینید - مناطق باز بزرگ، معمولاً با پشت بام پوشیده شده و مملو از غرفه‌های غذاخوری ساده که روی هم فشرده شده‌اند.

6. غیررسمی اما متواضعانه لباس بپوشید

به دلیل گرمای مداوم، نوع لباس مالزی بسیار معمولی است. پوشیدن شلوار کوتاه، صندل، دمپایی و تی شرت در همه جا یک هنجار پذیرفته شده است، اما هنگام بازدید از ادارات دولتی، جایی که شلوارهای بلند، کفش های دم باریک و پیراهن های یقه دار انتظار می رود، بی ادبانه تلقی می شود..

هنگام انتخاب لباس ساحلی، فروتنی نیز ضروری است. بیکینی‌ها و اسپیدوها در هتل‌های بزرگ، استراحتگاه‌ها و جزایر توریستی در ساحل شرقی مانند Pulau Perhentian و Pulau Redang مناسب هستند. اما بهتر است در هر ساحل دیگری، جایی که مردم محلی با لباس کامل غوطه ور می شوند، لباس مناسب شنا بپوشید.

7. مهمانی کمی گرانتر است

مالزی در مقایسه با همسایگان خود در آسیای جنوب شرقی که کوله‌پشت محور هستند ، تایلند ، کامبوج و ویتنام ، مقصد مهمانی‌های گران‌تری است،

8. اگر زبان مالایی بلد نیستید صحبت کردن به زبان انگلیسی اشکالی ندارد

انتخاب برخی از بقای باهاسا مالزی (زبان مالایی)، زبان ملی، بسیار ساده است - با الفبای رومی و عدم وجود لحن، یکی از آسان‌ترین زبان‌های آسیایی برای یادگیری است. اما خوب است که انگلیسی صحبت کنید، به خصوص با چینی ها و هندی های مالزیایی که زبان مادری آنها مالایی نیست.

9. ممکن است ناآگاهانه بی ادب باشید

وقتی به کسی یا چیزی اشاره می کنید، از انگشت شست استفاده کنید نه از انگشت اشاره، که در مالزی بی ادبی محسوب می شود. همیشه صدای خود را پایین بیاورید، زیرا بالا بردن لحن یک نه مطلق است. همچنین، درخواست کمک گاهی اوقات می تواند مشکل باشد.هنگام دست دادن، همیشه به یاد داشته باشید که از دست راست خود استفاده کنید.تنها آداب غذاخوری که در مالزی اهمیت دارد این است که هرگز مانند بسیاری از مردم محلی هنگام غذا خوردن با انگشت از دست چپ استفاده نکنید.

10. آب لوله کشی را بجوشانید

به دلیل آلودگی فزاینده منابع آب و ساختمان های قدیمی مجهز به لوله های زنگ زده، همیشه بهتر است آب لوله کشی را قبل از نوشیدن بجوشانید یا آب معدنی بخرید. اکثر هتل ها به مهمانان اجازه می دهند ظروف آب خود را دوباره پر کنند. همراه داشتن یک سیستم تصفیه آب یا قرص های تصفیه کننده می تواند هنگام پیاده روی های چند روزه مفید باشد.

11. برای هر شرایط اضطراری با 999 تماس بگیرید

یک عدد سه رقمی، 999، به پلیس، آتش نشانی، وزارت بهداشت، اداره نیروی دریایی و وزارت دفاع مدنی متصل می شود.

12. واکسن توصیه می شود

توصیه می شود پس از زدن واکسن هپاتیت A، کزاز و تیفوئید به مالزی سفر کنید. تب دنگی به طور پراکنده در شهرها رخ می دهد، اما از آنجایی که هیچ واکسنی برای آن وجود ندارد، بهترین استراتژی این است که توسط پشه ها نیش زده نشوید.

مالزی کشوری بسیار متنوع است

مالزی یکی از برترین مقاصد گردشگری پزشکی آسیا است و دارای بیمارستان های خصوصی مجهز به امکانات عالی است. مطمئن شوید که پوشش بیمه درمانی مناسبی دارید یا آماده پرداخت حق بیمه باشید.

13. مراقب دزدان قاپ باشید

سفر در مالزی به طور کلی برای مسافران هر دو جنس یک تجربه کاملاً امن است، اما چه به صورت انفرادی یا گروهی سفر کنند، مسافران زن باید هنگام قدم زدن در شلوغ ترین جاده های پایتخت کوالالامپور توجه کنند. کیف های خود را از کنار جاده دور نگه دارید، زیرا سارقان موتور سیکلت زنان را هدف قرار می دهند و برخی از حملات منجر به مرگ یک قربانی شده است.

14. جرایم مواد مخدر می تواند شما را به چوبه دار بکشاند

در مالزی از مواد مخدر دوری کنید، جایی که 200 گرم حشیش، 15 گرم مورفین یا هروئین و 40 گرم کوکائین به معنای حکم اعدام است. متخلفان به شدت تحت فشار قرار می گیرند یا حتی برای حمل بسیار کمتر به زندان می افتند.

شما در سایت سفر این می توانید با تورهای جنوب شرق آسیا مخصوصا تورهای مالزی و همچنین  تور مالدیو سفر خوبی به تمام جزایر توریستی داشته باشید

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ