تسلا با ساعتی ۴۸ دلار تربیت کننده ربات استخدام می‌کند

اقتصاد ایران: تسلا حاضر است ساعتی ۴۸ دلار به افرادی بپردازد که یک لباس ثبت حرکات بپوشند تا به ربات هایش آموزش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، طبق اطلاعات موجود در لینکدین طی سال گذشته تسلا چند کارمند را برای آموزش اپتیموس، ربات انسان نمای خود با استفاده از لباس های ثبت حرکات استخدام کرده است.

ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی این شرکت نخستین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی برنامه های خود برای ساخت یک ربات انسان نما به نام اپتیموس را اعلام کرد. وی مدعی شده بود ربات مذکور به تدریج می تواند فعالیت های مختلفی از جمله کار در کارخانه تا پرستاری را انجام دهد.

این شرکت در ماه ژوئن اعلام کرد ۲ ربات اپتیموس را در یکی از کارخانه هایش استخدام کرده است. اکنون به نظر می رسد تسلا مشغول استخدام کارمندانی است تا در کنار ربات های تازه توسعه یافته فعالیت کنند.

کارگران برای انجام این شغل که «اپراتور جمع آوری داده» نام گرفته، باید در مسیرهای آزمایشی راه بروند و فعالیت های تعیین شده را انجام دهند. البته آنها برای انجام این کار باید یک لباس ثبت حرکات بپوشند و از هدست های واقعیت مجازی به مدت ۷ ساعت در روز استفاده کنند. کارگران باید علاوه بر جمع آوری داده، اطلاعات به دست آمده را تحلیل کنند، گزارش های روزانه بر همین اساس بنویسند و روی برخی فعالیت های ساده مرتبط با تجهیزات و نرم افزارها کار کنند.

یکی از ملزومات این شغل آن است که قد فرد بین ۵ فوت و ۷ اینچ تا ۵ فوت و ۱۱ اینچ باشد. به گفته یک کارشناس رباتیک تسلا احتمالا خواستار استخدام افرادی است که نه تنها متناسب با لباس های مخصوص آن باشند، بلکه سایز آنها نیز باید مشابه ربات ها باشد. ایلان ماسک قبلا گفته بود ارتفاع این ابزارها حدود ۵ فوت و ۸ اینچ است.

علاوه برآن متقاضیان بایدبتوانند برای مدتی طولانی لباس ثبت حرکات را بر تن داشته باشند و از هدست واقعیت مجازی استفاده کنند.

این شرکت خودروسازی دستمزدی بین ۲۵.۲۵ تا ۴۸ دلار به ازای هر ساعت برای این شغل در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ