اختصاص ۳۰۰ اتوبوس‌ برای انتقال رایگان زائران اربعین تا مرز مهران

اقتصاد ایران: سرکنسول ایران در کربلا از اختصاص ۳۰۰ اتوبوس ایرانی برای انتقال زائران به مرز مهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعبدالرحیم ساداتی‌فر در جلسه با مدیران موکب‌های ایرانی مستقر در کربلا با تشکر از مسئولان عراقی بویژه عتبه‌های حسینی و عباسی و استاندار کربلا که بستر حضور و مشارکت موکب‌های ایرانی در میزبانی از زائران اربعین را فراهم کردند، گفت: میزبانان اصلی این آئین باشکوه مردم، عشایر و دولت عراق هستند که انصافاً با تمام وجود و کریمانه، هرچه دارند تقدیم زائران می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک‌هزار موکب ایرانی در شهر کربلا، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، امسال برخی از موکب‌های ایرانی خیلی زودتر از موکب‌های برادران عراقی یعنی از اول صفر، شروع به ارائه خدمات کردند که این اقدام آنها ستودنی است.

سرکنسول ایران در کربلا با تاکید بر اصل حفظ کرامت زائران، به خادمان موکب‌ها توصیه کرد: مراقب باشید سنگینی کار، گرمای شدید و خستگی منجر به ترش‌رویی هنگام میزبانی از زائران نشود.

وی بر لزوم داشتن پیوست فرهنگی در ارائه خدمات اسکان و تغذیه به زائران تاکید کرد و گفت: موکب‌ها نه تنه برای زائران ایرانی بلکه برای تمامی زائران از کشورهای مختلف باید برنامه‌ریزی فرهنگی داشته و محتوای مناسب تولید و ارائه کنند.

ساداتی‌فر با تاکید بر پرهیز از تجمل‌گرایی در ارائه خدمات موکب‌ها گفت: از خادمان و مسئولان موکب‌های ایرانی انتظار داریم ضمن حفظ کرامت زائران، پذیرایی را متناسب با سطح موکب‌های برادران عراقی تنظیم کنند تا خدای نکرده ایجاد حس رقابت منفی نکند.

سرکنسول ایران در کربلا اظهار کرد: هموطنان عزیزی که برای زیارت مشرف می‌شوند و نیز خادمان موکب‌های ایرانی باید به این مسأله توجه ویژه داشته باشند که مهمان یک کشور دیگر هستند لذا باید به قوانین، آداب و رسوم و فرهنگ میزبان احترام گذاشته و از خطوط قرمز آنها عبور نکنند.

ساداتی‌فر با بیان اینکه ایجاد موکب مشترک ایرانی عراقی باید در دستور کار ستاد توسعه و بازسازی عتبات قرار گیرد، تاکید کرد: ایجاد اینگونه تعاملات کاری و اشتراکات فرهنگی می‌تواند از بروز ناهنجاری‌ها و حاشیه‌های آزاردهنده جلوگیری کند.

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تسهیل بازگشت زائران گفت: با کمک مسئولان عراقی، در عمود ۶۶۲ (در مسیر نجف و کربلا) مکانی برای استقرار حدود ۳۰۰ اتوبوس ایرانی در نظر گرفته شده است که از سه‌شنبه (۱۵ صفر) زائران را به صورت رایگان به مرز مهران منتقل می‌کنند.

ساداتی فر افزود: زائران برای بازگشت می‌توانند از گاراژ سید جوده در کربلا خود را به پارکینگ اتوبوس‌ها در عمود ۶۶۲ برسانند و از آنجا به صورت رایگان به مرز مهران بروند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ