تردد زائران در مرزهای خوزستان از مرز یک میلیون نفر عبور کرد

اقتصاد ایران: اهواز - تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان تا روز گذشته از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: این روزهای مرزهای اربعین خوزستان یعنی شلمچه و چذابه شاهد حضور پرشور و نشاط زائران ایرانی و خارجی هستند که به عشق شرکت در مراسم میلیونی اربعین حسینی در کشور عراق وارد این ۲ مرز می‌شوند و ظاهراً گرمای شدید و هوای شرجی هم نتوانسته اندکی از این شور و عشق شیعیان به امام شهید خود را کاهش دهد.

براساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شانزدهم تا بیست و هشتم مردادماه ۱۴۰۳، تردد یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۴۸ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

در بازه زمانی مذکور ۲۶۴ هزار و ۴۱۷ زائر ایرانی وارد شده‌اند که ۵۶ هزار و ۴۴۷ نفر از مرز چذابه و ۲۰۷ هزار و ۹۷۰ زائر از مرز شلمچه بوده است. همچنین خروج ۷۶۵ هزار و ۷۷۴ زائر ایرانی ثبت شده که از این تعداد ۶۰۸ هزار و ۱۶۵ نفر از مرز شلمچه و ۱۵۷ هزار و ۶۰۹ زائر از مرز چذابه بوده است.

خروج ۶۶ هزار و ۴۰۰ زائر خارجی از ۲ پایانه مرزی به ثبت رسیده که ۴۸ هزار و ۶۸۳ زائر از شلمچه و ۱۷ هزار و ۷۱۷ نفر از چذابه تردد داشته‌اند. همچنین ۲۳ هزار و ۴۵۷ زائر خارجی وارد شده‌اند که ۱۸ هزار و ۶۸۱ نفر در پایانه شلمچه به ثبت رسیده و ۴ هزار و ۷۷۶ نفر از پایانه مرزی چذابه بوده است.

اجرای نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی

همچنین قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب اهواز از نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی زائران اربعین خبر داد.

فرزان عباسیان گفت: همه ساله در ایام عزاداری سید الشهدا (ع) و استقبال از زوار اربعین حسینی، کارکنان آبفای اهواز و علاقه‌مندان خدمت به زوار اهل بیت عصمت و طهارت، با شور و اشتیاق حسینی نسبت به پایش میدانی تأسیسات آب و فاضلاب و بازرسی سلامت و کیفیت آب آشامیدنی در اماکن اسکان و مواکب استقبال از زائرین اقدام نموده و اطمینان از خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و میهمانان گرامی با اهتمام ویژه تحت پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمهیدات لازم به منظور نظارت ویژه بر تانکرهای آبرسانی، پایش کیفیت آب آشامیدنی در تمامی ساعات شبانه‌روز، بازرسی بهداشتی تأسیسات آب و فاضلاب، پایش میدانی و گزارش نواقص احتمالی در خدمات آب و فاضلاب و رسیدگی و رفع فوری نواقص در اماکن اسکان و استقبال از زوار اربعین در نشست استقبال از زوار اربعین مطرح و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم اتخاذ شد.

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب اهواز با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه ایمنی آب در این ایام بیان کرد: هدف از اجرای برنامه ایمنی آب، نهادینه‌سازی یک برنامه مدون تحت نظارت و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر اعضای کمیته ملی راهبری WSP به منظور تضمین پایدار بهداشت و سلامت آب آشامیدنی است که لزوم کنترل و پیگیری این مهم خصوصاً در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان بیش از پیش ضروری است.

برپایی ۹ موکب بسیج طلاب و روحانیون

در عین حال، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: ۹ موکب از سوی بسیج طلاب و روحانیون به زوار اربعین در مرزهای استان خوزستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام بهادر پرچم اظهار کرد: با همکاری حوزه علمیه ۹ موکب در سطح استان دایر و خدمت رسانی به زائران از هفته گذشته در این مواکب آغاز شده است.

وی افزود: حضور مبلغان، اقامه نماز، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی و میز گفتگو از اقداماتی است که از سوی موکب مبلغین صورت می‌پذیرد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت ولی عصر (عج) ادامه داد: همچنین برنامه‌ای نیز برای زائران تدارک دیده شده تا کوله‌های آنها به تصاویر مدافع حرم روحانی، عکس حاج قاسم، شهید آیت الله رئیسی و ابومهدی مهندس منقش شوند.

وی تصریح کرد: برای خردسالان زائر نیز هدایایی تهیه شده و بسته‌هایی برای هدیه به کودکان موکب‌دار عراقی تدارک دیده شده تا زائران ایرانی به آنها اهدا کنند.

حجت الاسلام پرچم تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب نیز به کربلا اعزام شده‌اند و ۳۰ نفر در مرزهای استان جهت ارائه خدمات به زائران فعال هستند.

خدمت رسانی ۱۰ تیم درمانی

همچنین ۱۰ تیم درمانی سازمان تأمین اجتماعی در مرزهای خوزستان به زوار حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: عشق به مولایمان در تمامی تار و پود وجود همه مسلمانان ریشه دوانیده و این خدمت رسانی به زوار نشان از شور و عشقی است که همکاران ما در سازمان تأمین اجتماعی به مولایمان اباعبدالله الحسین (ع) دارند و گروه‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی با تمام توان در مرزهای شلمچه و چذابه به خدمت رسانی مشغولند.

دکتر عیدی زاده افزود: ۱۰ تیم درمانی از استان‌های معین (فارس-بوشهر-کهگیلویه و بویراحمد-چهارمحال و بختیاری- هرمزگان-اصفهان-یزد-سمنان-کرمان و خراسان جنوبی) در دو مرز شلمچه و چذابه طبق برنامه از پیش تعیین شده به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) خدمات درمانی ارائه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و مرز چذابه در خوزستان پس از مرز مهران و شلمچه سومین پایانه‌ها پرتردد زائران اربعین حسینی است.

در تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ