بارش‌ها ۴۲ میلی‌متر در کشور افزایش داشته است

اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: میزان بارش‌های کشور در فاصله ۳۰ روز مانده به پایان سال زراعی به ۲۳۰ میلیمتر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناس با اشاره به بارش ۲۳۰ میلیمتر در کشور، اظهار کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که شرایط بارش کشور نرمال است و نسبت به ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۴۲ میلیمتر بارش بیشتری دریافت شده و با وجود اینکه میانگین پهنه‌ای بارش کشور نرمال است اما حدود نیمی از استان‌ها با کم بارشی مواجه هستند که بیشترین کم بارشی با میزان ۱۰۶ میلی متر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: همچنین استان‌های قزوین با کسری ۷۸.۵، گیلان ۷۷.۷، تهران ۶۶ و استان لرستان با ۵۰.۹ میلی متر در رده‌های بعدی استان‌های با بیشترین کم بارشی در سال آبی قرار دارند. در مقابل استان کرمانشاه با رشد ۸۴ میلی متر بارش نسبت به نرمال، بهترین دریافت کننده بارش کشور تا این موقع از سال زراعی است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناس تصریح کرد: پس از کرمانشاه به ترتیب استان‌های مازندران با افزایش ۶۷.۶ میلی متر، ایلام ۵۹، خوزستان ۵۰.۴ و اردبیل ۴۶.۹ در رده‌های بعدی بهترین دریافت کنندگان بارش کشور تا این لحظه از سال زراعی قرار دارند. این در حالی است که گیلان با دریافت ۷۶۱ میلی متر بارندگی، پر بارش‌ترین استان کشور و سمنان با دریافت ۷۲ میلی متر، کم بارش ترین استان کشور هستند.

وظیفه افزود: بارش کشور از ابتدای مرداد تا کنون در محدوده نرمال قرار داشته و عمده بارندگی‌ها مربوط به نواحی نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور بوده است. طی هفته اخیر در مناطق شمالی و جنوب شرق بارش‌های خوبی داشتیم که سبب شده تا بارش یک هفته منتهی به صبح ۲۶ مرداد ماه در محدوده بیشتر از نرمال قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ