جذب اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغال معتادان بهبودیافته

اقتصاد ایران: دبیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر از جذب اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال بهبودیافتگان توسط خیرین خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فرزین رحیم نظری دبیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر در نشستی با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال امر مبارزه با موادمخدر که به مناسبت «روز تشکل‌ها و‌ مشارکت‌های اجتماعی» برگزار شد، ضمن تبریک این روز به مدیران پر تلاش سازمان‌های مردم نهاد، بر نقش و اهمیت حضور سمن‌ها در پیشبرد و اهداف برنامه‌های ستاد تاکید کرد.

وی با اشاره به عملکرد دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد در 18 ماه گذشته افزود: سال گذشته نقشه راه دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی ستاد تدوین  شد که این نقشه چهار محور «توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد»، «توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد»، «نظارت و گفتمان سازی همگانی» و «صیانت و اشتغال» را دنبال می‌کند.

رحیم نظری افزود: در محور توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد در مجموع 2 هزار و 536 سازمان مردم نهاد در سطح کشور وجود دارند که 1752 سمن در حوزه فرهنگی و پیشگیری، 753 سمن در حوزه درمان و 142 سمن در حوزه صیانت  فعالیت دارند.

این مقام مسئول در ستاد؛ اجرای طرح سراسری هر شهرستان یک سمن، اجرای طرح سراسری هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد، اجرای طرح سراسری سطح‌بندی سمن‌ها، اجرای طرح حمایت از سمن‌های تازه تاسیس، اجرای طرح حمایت از سمن‌های شهرهای مرزی و مناطق پر آسیب از اهم اقداماتی است که در محور «توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد» دنبال می‌کنیم.

رحیم نظری ادامه داد: در محور «توانمندسازی سازمان‌های مردمی»، اقدامات مهمی همچون حمایت از 390 سمن برای اجرای 416 طرح در کشور، برگزاری 2680 کارگاه آموزشی در جهت افزایش سطح آگاهی آحاد مردم، اجرای طرح های اطلاع رسانی و آگاه‌سازی برای 137 هزار و 834 نفر، برگزاری 6 کارگاه منطقه ای در 4 پهنه کشوری و توانمندسازی 224 نفر از مدیران سمن‌های سطح دو و سه با برگزاری 12 عنوان کارگاه آموزشی، برگزاری یک دوره 4 روزه‌ی کارگاه توانمندسازی مدیران سمن‌های سطح دو و سه کشوری با همکاری un برای 55 مدیر سمن و برگزاری 15 عنوان کارگاه آموزشی در هتل همای شهر شیراز و برگزاری یک دوره سه روزه کارگاه توانمندسازی برای 30 مدیر سمن ممتاز و سطح یک کشور با همکاری دفتر یونیسف در هتل همای پیروزی اصفهان انجام شد.

وی بیان داشت: در محور «نظارت و گفتمان سازی همگانی» سازمان‌های مردم‌نهاد بیش از 25 استان مورد بازدید میدانی و مستمر قرار گرفتند و نمونه فعالیت‌هایشان نظارت و ارزیابی شد. همچنین طی یک و نیم سال گذشته مجمع خیرین یاریگران زندگی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای بهبودیافتگان از اعتیاد در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی شد، مجمعی که مانند مجمع خیرین سلامت و دیگر مجمع‌های خیر مردمی تا سالها به یادگار خواهد ماند.

مدیر کل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد اظهار داشت: با همت خیرین، شاهد ساخت و راه اندازی سوله‌های افزایش ظرفیت مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 قانون و سوله‌های اشتغال توسط خیرین در استان‌ها و تجهیز آن‌ها با جذب اعتباری بالغ بر 318 میلیارد تومان به صورت نقدی و مبلغ 234 میلیارد تومان به صورت غیر نقدی در 18 ماه گذشته از زمان راه‌اندازی مجامع خیرین بودیم.

رحیم‌نظری ادامه داد: همچنین در این مدت شاهد جذب حدود 2500 خیر به عضویت هیات امنا مجمع خیرین کشور، مشارکت 270 نفر در هیات مدیره مجمع خیرین استان‌ها، اشتغال حین درمان در مراکز ماده 16 و ایجاد زمینه اشتغال برای حدود 3500 نفر از بهبودیافتگان متجاهر و خانواده های ایشان در مراکز اشتغال بودیم.

وی در پایان افزود: در محور «صیانت و اشتغال» نیز اقدامات مهم از جمله ارائه آموزش رایگان فنی و حرفه‌ای برای بیش از 27000 نفر از بهبودیافتگان و آسیب‌دیدگان اعتیاد از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در قالب تفاهم‌نامه با این ستاد، برگزاری 5 جلسه کمیته اشتغال، صیانت و توانمندسازی و تصویب 27 مصوبه، اجرای طرح پایدارسازی شغلی (اعطای کمک هزینه بیمه سهم کارفرما) با هدف حمایت از اشتغال بالغ بر 1900 نفر از بهبودیافتگان و آسیب‌دیدگان از اعتیاد، حمایت از فعالیت‌های حرفه‌آموزی، توانمندسازی و اشتغال حین درمان در مراکز ماده 16 با ایجاد و توسعه بیش از 2500 ظرفیت اشتغال در این مراکز، حمایت از اجرای طرح مدیریت مورد و حمایت از راه اندازی و‌ فعالیت مراکز جامع توانمندسازی و صیانت اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی انجام شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ