عقد قرارداد خرید و عرضه برنج مازندران در فروشگاه های زنجیره ای

اقتصاد ایران: ساری- استاندار مازندران از عقد قرارداد و تفاهمنامه با یکی از سازمان ها برای خرید و عرضه برنج استان در سامانه های فروشگاهی تحت پوشش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری ظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره تفاهمنامه با سازمان اتکا و این که هزار و ۱۰۰ فروشگاه اتکا در کشور وجود دارد و طبق تفاهمنامه ۹ ماده‌ای مقرر شد برای حمایت از کشاورزان زنجیره‌ای برای خرید ایجاد شود، گفت: قرار است از پایانه‌های فروشگاهی برای فروش استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از دانش فنی این مجموعه بالادستی نسبت به اصلاح فرآیندها اقدام کنیم و علاوه بر این برای اجرایی شدن تفاهمنامه و رسیدن سود به تولیدکننده و مصرف کننده، برنج با قیمت واقعی از تولید کننده خریداری شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: قرار بر این شد که تفاهمنامه عملیاتی شود و دو نفر به عنوان رابط پیگیری و کمیته‌ای نیز تشکیل و معرفی شده است.

نوری گفت: با توجه به ظرفیت‌های سازمان اتکا، پایانه‌های ایجاد می‌شود و جهاد کشاورزی و تعاون روستایی نیز باید پای کار بیایند و کشاورزان تولیدات را از این طریق به فروش برسانند.

استاندار مازندران حذف واسطه را از مزیت‌های این تفاهمنامه ذکر و اضافه کرد: باید سکویی را برای فراگردش این زنجیره ایجاد کنیم و بانک کشاورزی سامانه‌ای را طراحی کرده است و اگر این بخش نیز فعال شود شفافیت صورت می‌گیرد و ارتباط مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده رخ می‌دهد.

نوری حفظ زنجیره ارزش و سود منطقی تولید کننده و حکایت از مصرف‌کننده را از اهداف ذکر کرد و گفت: امیدوارم با این اقدامات ظرفیت موجود در استان را بهره گیری کنیم.

وی از بانک کشاورزی خواست تسهیلاتی برای حمایت از مصرف کنندگان فراهم کند تا بتواند از فروشگاه‌ها خرید کنند و از برنج داخلی با کیفیت استفاده کنند.

استاندار مازندران گفت: مصمم هستیم بخش قابل توجهی از برنج برداشت شده امسال از طریق فروشگاه‌های اتکا عرضه کنیم و این اقدام به سود همه خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ