سارقانی که فکر نمی کردند دستگیر شوند + فیلم

اقتصاد ایران: باند سارقان مسلح که به‌طور سریالی در تهران و البرز سرقت می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند. اعضای باند در اعترافات خود گفتند که هرگز تصور نمی‌کردند دستگیر شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با تلاش مأموران پلیس، سارقان مسلحی که به صورت سریالی اقدام به سرقت از منازل در استان‌های تهران و البرز می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.. اعضای این باند با داشتن اسلحه و تجهیزات دیگر، با برنامه‌ریزی دقیق و با شناسایی خانه‌هایی که نگهبان نداشتند وارد شده و اموال باارزش آن‌ها را به سرقت می‌بردند.

اعترافات باند سرقت مسلحانه: فکر نمی‌کردیم دستگیر شویم

باند پنج نفره‌ای که اخیراً به دلیل سرقت‌های مسلحانه از منازل در تهران دستگیر شده‌اند، در اعترافات خود بیان کردند که هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند دستگیر شوند. این باند که تمامی اعضای آن با هم فامیل هستند، توضیح دادند که در گذشته سرقت‌های غیرمسلحانه از منازل خالی انجام می‌دادند، اما با گذشت زمان تصمیم به انجام سرقت‌های مسلحانه گرفتند.

یکی از اعضای این باند، که تنها ۲۰ سال سن دارد و تا کلاس هشتم تحصیل کرده، در اعترافاتش گفت: ما هرگز با اسلحه کسی را نزده‌ایم و فکر نمی‌کردیم که دستگیر شویم. معمولاً وقتی برق خانه‌ها خاموش بود، وارد ساختمان می‌شدیم. ما خانه‌هایی را انتخاب می‌کردیم که نگهبان نداشته باشند.

یکی دیگر از اعضای این باند که ۲۵ سال سن داشت گفت: ما در ابتدا سرقت‌ها را به صورت معمولی انجام می‌دادیم، اما بعد تصمیم به مسلح کردن سرقت‌ها گرفتیم. همه اعضای باند اسلحه داشتند و اسلحه‌ها را از شهرستان آورده بودیم. من در هنگام سرقت‌ها معمولاً کیف به دست، پشت در می‌ایستادم تا از ورود افراد دیگر جلوگیری کنم و حواسم به محیط باشد. ما معمولاً در ساعات غروب، بین ساعت‌های ۵ تا ۸، اقدام به سرقت می‌کردیم.

۲۰۰ میلیون خسارت و آسیب روحی

در یکی از موارد، یک خانواده در کرج قربانی این سرقت‌ها شدند. در زمان وقوع حادثه، همسر شاکی در حمام بود و فرزندشان روی مبل استراحت می‌کرد. مهاجمین با شکستن درب ورودی و ورود از آسانسور، به سرعت به منزل رسیدند. پسر خانواده که اولین فردی بود که متوجه حضور آن‌ها شد، با دیدن یک شیء سیاه جیغ زد و این موضوع باعث وحشت و شوک مادر شد.

یکی از سارقان اسلحه به دست، طلاهای مادر را به زور گرفت و در همین حین، همسر شاکی از حمام بیرون کشیده شد. مهاجمین خانواده را به یک اتاق هدایت کردند و درب آن را بستند. آن‌ها در این مدت هرچه از اموال ارزشمند از جمله طلا، نقره و گوشی‌های موبایل پیدا کردند، به سرقت بردند. به گفته شاکی، مهاجمین مسلح به کلاشینکف، کلت و چاقو بودند.

این خانواده علاوه بر متحمل شدن خسارت مالی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان، دچار خسارت روحی شدیدی نیز شدند. مهاجمین با استفاده از تهدید و ضرب و شتم، ترس و وحشت زیادی در دل اعضای خانواده ایجاد کردند.

دیگر نمی‌توانم در این خانه بمانم؛ پس از حمله مسلحانه، خانه را به فروش گذاشتم

شاکی یگری درباره حادثه سرقت مسلحانه از منزلشان در محله هفت تیر گفت: در حالی که ما مشغول صرف شام بودیم، سه نفر با اسلحه و چاقو به خانه‌مان حمله کردند. آن‌ها با استفاده از اسلحه و چاقو، طلاهایی که برای ۴۵ سال پیش و قدیمی بود به سرقت بردند. سارقان با اسلحه و چاقو وارد خانه شدند. دو نفر دیگر از آن‌ها جلوی در ایستاده بودند و پنجره‌ها را بستند تا سر و صدا به بیرون نرود و کسی نتواند کمک کند.

مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم و آسیب روحی زیادی دیدیم. پس از حمله وحشتناک مسلحانه به خانه‌ام، دیگر نمی‌توانم در این مکان باقی بمانیم و تصمیم به فروش خانه و نقل مکان به جای دیگر گرفتم. در این حادثه نه تنها اموالمان دزدیده شد، بلکه آسیب‌های روحی بسیاری به ما وارد کرده است. خانه اکنون در بنگاه قرار دارد تا هرچه زودتر به فروش برسد.

کلت را روی سرم گذاشتند و تهدید کردند

با کلت وارد خانه شدند و وقتی جیغ زدم، بقیه اعضای باند هم وارد شدند. یکی از آن‌ها کلت را روی سرم گذاشت و تهدید کرد: برو سمت اتاقت، اگر حرف بزنی می‌کشمت، فقط طلاهایت را بده. در حالی که کتکم می‌زدند، دهانمان را بستند و یکی از آن‌ها با کلاشینکف بالای سرمان ایستاد. تمام خانه را زیر و رو کردند و به خاطر ترس از جانمان، طلاها را به آن‌ها دادیم. سپس گوشی‌های ما را گرفتند و گفتند: همه‌تان به اتاق بروید و ۱۰ دقیقه بعد که ما رفتیم، بیرون بیایید. سرقت حدود یک ربع طول کشید و بعد از آن توانستیم با پلیس تماس بگیریم.

عذرخواهی فرمانده انتظامی از شهروندان

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سرقت‌های مسلحانه‌ای که در مناطق غرب و شرق تهران رخ داده، به این صورت بود که سارقان با به صدا درآوردن زنگ منازل و باز کردن درب‌ها، در حضور ساکنان، اقدام به سرقت می‌کردند. پلیس بلافاصله اقدامات میدانی خود را تشدید کرده و پیگیری‌های لازم را آغاز کرده است.

سردار محمدیان ضمن عذرخواهی از شهروندانی که در این حوادث مورد تعرض قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: پیچیدگی این اقدامات و فعالیت سارقان در چندین استان مختلف باعث تأخیر در شناسایی و دستگیری آنها شد. با این حال، اعضای این باند از چهار استان مختلف جمع‌آوری شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ